V dežju vadili vožnjo na mokri cesti (foto)

Čeprav dež v soboto ni prizanesel organizatorjem iz Moto kluba Kondor, so preventivno prireditev, namenjeno predvsem večji varnosti motoristov, pripeljali do konca. Prizorišče pred stadionom Bonifika se je tako spremenilo v poligon za urjenje v varni vožnji na mokrem cestišču.

Čeprav je dež  v soboto  zagodel motoristom iz MK Kondor, že 
snujejo nove načrte. Foto: Omar Palakovič
Čeprav je dež v soboto zagodel motoristom iz MK Kondor, že snujejo nove načrte. Foto: Omar Palakovič

KOPER > Moto klub Kondor je preventivno prireditev, namenjeno motoristom, pa tudi drugim udeležencem v prometu, organiziral že dvanajstič. Tokrat je za nekoliko drugačen scenarij poskrbelo slabo vreme. Zaradi slabe vremenske napovedi je udeležbo odpovedalo nekaj moto klubov iz Slovenije in hrvaške Istre, tisti, ki so prišli, pa so tako izvedeli več o varni vožnji na mokrem cestišču.

Dario Benčič, policist s koprske postaje prometne policije in inštruktor, je o največ pozornosti namenil varni vožnji na mokrem vozišču. Najprej je prikazal nekaj osnovnih vaj zaviranja na mokri cesti, nato pa je motoristom, ki so se hoteli preizkusiti, dal konkretne napotke. “Mokra cesta je bolj spolzka, v takih razmerah je treba voziti počasneje, in v predstavi ali dveh višje kot na suhem cestišču,” je poudaril. Zaviranje mora biti mehko in ne agresivno, je dodal. Takšno zaviranje prepreči zdrs kolesa, zlasti prednjega, kar sicer utegne biti najbolj nevarno. Opozoril je še na to, da morajo biti pnevmatike nove, z dobrim profilom, da izpodrivajo vodo na cestišču. V takih razmerah je pomemben tudi dober dežni zaščitni kombinezon, v katerem se motorist ne bo zmočil. Svetuje tudi kakšen viden kos opreme svetle (rumene) barve, ki bo drugim udeležencem omogočil, da bodo motoriste lažje opazili.

Motoristom je Benčič dal še nekaj koristnih napotkov za varen začetek motoristične sezone. Motoristi morajo poskrbeti za primerno psihofizično stanje in dobro kondicijsko pripravljenost. Prve vožnje ne smejo biti dolge, saj se motorist hitro utrudi, nato pa jih lahko postopoma podaljšuje. Glede na to, da motorist nima varnostne kletke okoli sebe, mora poskrbeti tudi za zaščitno opremo (čelado, kombinezon, rokavice, škornje).

Nadija Korasa, podpredsednica MK Kondor, ki motor vozi šest let, je povedala, da je tudi sama slišala nekaj napotkov za varno vožnjo na mokri cesti, ki jih še ni poznala. “Motoristi se moramo znajti tudi v takšnih razmerah. Najlažje je voziti v idealnih razmerah,” je dodala glede na sobotne razmere. Na preventivno prireditev so želeli privabiti čim več mlajših obiskovalcev, zato so plakate obesili tudi po izolskih in koprskih srednjih šolah. Mladi, ki se najprej vozijo s 25-icami, nato pa presedejo tudi na močnejša kolesa z motorjem, se ne zavedajo vseh nevarnosti. Vse, kar bi videli in slišali, bi jim prišlo še kako prav, je dejala Nadija Korasa.

Na prireditvi so sodelovali prometni policisti, ki so, med drugim, predstavili svoje vozilo z vgrajenim sistemom provida, gasilci koprske gasilske brigade pa so razkazali tehnično vozilo za posredovanje na cestah oziroma ob prometnih nesrečah. Reševalci so prikazali postopke oživljanja in nudenja prve pomoči ter pravilno uporabo defibrilatorjev, predstavniki AMZS pa so pripeljali simulator vožnje motorja, ki je pritegnil precej zanimanja med motoristi in obiskovalci, saj so na njem lahko preizkusili svoje spretnosti.

Člani MK Kondor so se po prireditvi zbrali še v Vanganelu, v svojih prostorih, kjer so skupaj s predstavniki AMZS že začeli snovati nove načrte. Prireditve, kot je bila sobotna, in tudi druge dogodke bi težko speljali brez podpore vseh tistih, ki so jim tudi tokrat stali ob strani, med drugim tudi koprska občina, za kar se vsem zahvaljujejo. SP


Najbolj brano