Ravnateljica galerij je Jelka Pečar

Jelka Pečar je nova ravnateljica Obalnih galerij Piran. Na to delovno mesto so jo izbrali piranski občinski svetniki, in sicer med sedmimi prijavljenimi kandidati. V zadnjih petih mesecih, kar je z omejenimi pooblastili vodila ta osrednji primorski likovni javni zavod, si je pridobila tudi zaupanje delavcev in članov hišnega sindikata.

Jelka Pečar: “Na prvem mestu je dobro vzdušje na delovnem mestu, šele potem lahko od delavcev nekaj pričakuješ.” Foto: Maksimiljana Ipavec
Jelka Pečar: “Na prvem mestu je dobro vzdušje na delovnem mestu, šele potem lahko od delavcev nekaj pričakuješ.” Foto: Maksimiljana Ipavec

PIRAN > “Na prvem mestu je dobro vzdušje na delovnem mestu, šele potem lahko od delavcev nekaj pričakuješ,” so besede, s katerimi Jelka Pečar vstopa v čevlje ravnateljice Obalnih galerij. Poznajo jo številne generacije učencev in staršev osnovne šole v Luciji, kjer se je leta 2009 upokojila kot ravnateljica šole. Leto pozneje jo je občinsko vodstvo predlagalo za predsednico sveta zavoda Obalnih galerij. Članica stranke SD je “od rojstva”, vendar ne verjame, da ima imenovanje za ravnateljico galerij samo politično voljo: “V časih, ko je občino vodil Tomaž Gantar iz stranke Piran je naš, so mi podelili zlati grb občine. Prepričana sem, da ni vse v strankarski pripadnosti.”

Fakin želi trdo roko

Kdor jo pozna, pravi, da ni oseba, ki išče konflikt in uveljavlja svoj prav. In da je bila edina, ki je uspela z razrešeno ravnateljico Lilijano Stepančič ohranjati spoštljiv dialog. Vršilka dolžnosti Obalnih galerij Piran je poslala pred petimi meseci ter si pridobila zaupanje zaposlenih.

“Želim ji, da bi imela trdo roko pri vodenju Obalnih galerij in bo vztrajala pri tem, da se stvari rešijo. Pomagal ji bom in pozorno opazoval, kako bo delala,” je povedal Denis Fakin, občinski svetnik stranke SMC in član sveta zavoda Obalnih galerij. Dvignil je roko za Pečarjevo, čeprav bi mu bilo ljubše, če bi občina dala priložnost mlademu človeku.

Na tovrstne pomisleke je pred dnevi za Primorske novice odgovorila sindikalna zaupnica Tatjana Sirk: “V sedanji situaciji Obalne galerije potrebujejo ne le strokovnjaka, pač pa tudi človeka, ki razume pretekla dogajanja. To je Jelka Pečar.” Navsezadnje je Lilijana Stepančič sprožila sodne postopke in zahteva nazaj delovno mesto.

Jelka Pečar pravi, da je zaradi statusa upokojenke tudi sama oklevala s prijavo na delovno mesto, ki s seboj nosi tudi 51. plačni razred (3000 evrov bruto). Na četrtkovi seji občinskega sveta ni bila nervozna, Denisu Fakinu pa je na komentar, “ali ima jajca za vodenje galerij”, odgovorila, da jih nima, zna pa voditi ljudi.

Diplomirala je na Pedagoški akademiji v Ljubljani in postala predmetna učiteljica matematike in fizike, na Fakulteti za organizacijske vede pa zatem pridobila naziv diplomiranega inženirja organizacije dela.

Primorski likovniki na prvem mestu

Po imenovanju se zanjo ne bo veliko spremenilo. Nadaljevala bo delo, ki ga je začela: podpisovala bo pogodbe po novem aktu o sistemizaciji, izbrala novega kustosa (na delovno mesto se je prijavilo 75 ljudi), s pomočjo ljudi, zaposlenih prek javnih del, bo reševala pomanjkanje zaposlenih delavcev, iskala način, da bi k sofinanciranju znova pritegnila Mestno občino Koper, soustanoviteljico Obalnih galerij, ki že četrto leto ne daje denarja za galerijski program v mestu.

Na nekatere grenke izjave primorskih likovnih ustvarjalcev, da so Obalne galerije pozabila na domače umetnike, Pečarjeva odgovarja, da je predstavljanje primorskih umetnikov za galerijo “prioriteta” in vabi na razstavo Roka Zelenka v koprsko Galerijo Loža in razstavo Mire Ličen Krmpotić v muzeju stekla v Zadru, medtem pa v rokah drži še svež katalog razstave Mojih pet najljubših, ki trenutno gostuje v Trstu.

Kaj pa se bo zgodilo z edino slovensko galerijo na tujem, beneško A+A, za katero je lani zmanjkalo denarja v piranski in državni denarnici? “Škoda, da smo jo zaprli. Sem za to, da jo znova odpremo. Ne bi pa ničesar napovedovala, je še prezgodaj. Najprej moramo poravnati dolgove do naše nekdanje kustosinje (Aurore Fonda op. a.) in tudi materialne stroške. Gospe, ki nam je oddajala prostore za galerijo A+A, pa smo dolgove že plačali.”

ALENKA PENJAK


Najbolj brano