Lokalno vinjeto bi lahko vpeljali leta 2017

Če bo obveljal včerajšnji dogovor med izolskim in koprskim županom Igorjem Kolencem in Borisom Popovičem ter ministrom za infrastrukturo Petrom Gašperšičem, bi lokalno vinjeto v Istri in drugih delih države lahko vpeljali leta 2017. Usoda obalne ceste med Koprom in Izolo pa bo znana čez 10 dni.

Poleg predstavnikov izolske in koprske občine (levo) so se 
srečanja z   ministrom Gašperšičem (skrajno desno)  udeležili 
tudi  predstavniki Darsa in  izvajalci cestninjenja.

 Foto: Borut Živulovič
Poleg predstavnikov izolske in koprske občine (levo) so se srečanja z ministrom Gašperšičem (skrajno desno) udeležili tudi predstavniki Darsa in izvajalci cestninjenja.  Foto: Borut Živulovič

LJUBLJANA > Dars je pripravil projektno nalogo o smiselnosti uveljavitve lokalne vinjete, v kratkem bo zunanjemu izvajalcu naročil še izdelavo posebne študije. Pripravili bi jo lahko do konca leta. “Če bo študija pokazala, da je lokalna vinjeta smiselna, bo država prihodnje leto izpeljala vse potrebno, da jo bo leta 2017 vpeljala,” pravi Igor Kolenc.

Usoda obalne ceste bo znana po usodi lokalne vinjete

Od uveljavitve te vinjete, ki bi po izračunih istrskih županov stala kvečjemu 18 evrov, je odvisna tudi usoda obalne ceste. Infrastrukturni minister Peter Gašperšič se je Kolencu in Borisu Popoviču zavezal, da bodo v desetih dneh preučili načine bodoče prometne ureditve na obalni cesti. “Počakali bomo še teh 10 dni. Ne želimo trošiti denarja po nepotrebnem in najprej vzpostavljati enosmerni režim, potem pa ga ukinjati. Končni cilj je prav ta, ukinitev ceste med Koprom in Izolo, kar bo možno najkasneje leta 2017 - če bo država omogočila lokalno vinjeto. Sami si želimo, da bi cesto ukinili že prej,” pravi Kolenc.

Kolenc je Gašperšiču prošnjo za srečanje poslal pred dvema tednoma, 16. septembra. Minister dan prej po telefonu ni bil dosegljiv, čeprav je prav tedaj potekel rok, ki sta mu ga postavila s Popovičem, da preuči njuno pobudo o lokalni vinjeti. Ta bi v Istri veljala od Škofij do Kopra in naprej po hitri cesti, ki vodi skozi markovški predor.

Gašperšič za novo traso do Dragonje

Minister Gašperšič je pozitivno ocenil tudi pobudo o gradnji alternativne trase hitre ceste do Dragonje, pod katero sta se podpisala strokovnjaka za promet Livio Jakomin in Igor Zajec. Hitro cesto bi z novega krožišča v Izoli (na območju nekdanjega Stavbenikovega dvorišča) speljali pod Barede, v 1,4-kilometrski predor, do ceste na Bandel pod Padno in že zgrajene navezave do mejnega prehoda Dragonja. O tej spremenjeni različici hitre ceste bodo na ministrstvu pripravili projektno nalogo, ki bo podlaga za izvedbo študije, v kateri bodo natančno opredelili nadaljnje korake.

Po besedah istrskih županov je ta projektna naloga že pripravljena in čaka samo še na ministrov podpis. “Predlog spremembe trase hitre ceste omogoča velik prihranek časa in denarja. Nova trasa bi bila za 800 milijonov cenejša in pet let hitreje zgrajena od načrtovanih krakov hitre ceste med Škocjanom in Dragonjo ter Izolo in Lucijo,“ poudarja Kolenc. Skupaj s Popovičem ugotavljata, da je minister “vendarle razumel, da v Ljubljano prihajava s konstruktivnimi rešitvami in ne zgolj s težavami”.

MIRJANA CERIN


Najbolj brano