Tir do Trsta je možnost, če bo država zavrgla drugi tir

Delničarji Luke bodo čez dva meseca dobili 0,94 evra bruto dividende na delnico, kar je za tretjino več, kot sta predlagala uprava in nadzorni svet. Večinska lastnica Luke, država - v njenem imenu Slovenski državni holding in Kapitalska družba - pa sta presodila, da likvidnost Luke omogoča, da za dividende nameni 13 milijonov evrov bilančnega dobička, 1,4 milijona pa ga ostane nerazporejenega.

 Delničarji Luke Koper so na  skupščini izglasovali nasprotni 
predlog Slovenskega državnega holdinga in Kapitalske 
družbe, po katerem se za izplačilo dividend nameni 94 centov 
na navadno delnico. Uprava in nadzorni svet sta prvotno 
predlagala izplačilo dividend v višini 61 centov na delnico. Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Delničarji Luke Koper so na skupščini izglasovali nasprotni predlog Slovenskega državnega holdinga in Kapitalske družbe, po katerem se za izplačilo dividend nameni 94 centov na navadno delnico. Uprava in nadzorni svet sta prvotno predlagala izplačilo dividend v višini 61 centov na delnico. Foto: Zdravko Primožič/Fpa

KOPER > Uprava Luke na čelu z Dragom Matičem je prvič predstavila strateški načrt do leta 2030 in poslovni načrt do leta 2020, ki ju je dopoldne sprejel nadzorni svet. Poslovni načrt do leta 2020 predvideva za 300 milijonov vlaganj v pristanišče. V razvojnem strateškem načrtu do leta 2030 pa so pri načrtovanju naložb v pristanišču upoštevali tudi dileme zaradi mečkanja z drugim tirom. “Nadzorni svet je zato zahteval, da pripravijo dve različici strateškega načrta. Razvojni je v primeru, da bo Luka Koper imela na voljo dodaten tir za odvoz blaga, alternativni pa je za primer, če drugega tira ne bo. To pa je odločitev države,” pravi predsednica nadzornega sveta Alenka Žnidaršič Kranjc.

V razvojnem strateškem načrtu so si tako za obdobje med 2021 in 2030 zastavili še za dodatnih 400 milijonov evrov naložb. “Uprava stoji za tem razvojnim načrtom,” je poudaril Matić. Če pa drugega tira ne bo in bo država ostala zgolj pri modernizaciji sedanje proge, bo moral priti v poštev alternativni načrt, v katerem je zgolj za 74 milijonov evrov vlaganj v pristanišče. “Če drugega tira ne bo, se nam obetata stagnacija ali celo upad prometa,” predvideva Matić.

Nova naloga: Kam brez drugega tira?

Voda že teče v grlo, saj bodo zmogljivosti tira zapolnjene do leta 2020, ocenjujejo. Nadzorni svet Luke Koper je tako upravo in člane komisije nadzornega sveta za infrastrukturo pooblastil, da raziščeta, kakšne so alternativne poti za odpremo blaga iz pristanišča, če država res ne bo sposobna ali pripravljena zgraditi drugega tira. “Bojimo se, da razmišljanja, povezana z drugim tirom, zdaj tečejo v prazno. Luka Koper in konec koncev niti lastniki Luke pa si tega ne morejo več privoščiti. Zato smo se že pogovarjali o tem, kakšne bi bile možne alternative, in si zadali nalogo, da raziščemo, koliko so realne,” je povedala Alenka Žnidaršič Kranjc.

Na naše vprašanje je potrdila, da je ena od takih možnih alternativ tudi tir do Trsta. “Alternativo moramo najti. Sicer pa pri nas preveč izpostavljamo samo Luko Koper, ko govorimo o drugem tiru. Drugi tir ni zgodba Luke Koper, ampak republike Slovenije in Slovenskih železnic,” še meni prva nadzornica.

Tir do Trsta močno podpira koprski župan Boris Popovič. Občino bo v nadzornem svetu Luke še naprej zastopala njegova direktorica občinske uprave Sabina Mozetič, delničarji so ji podaljšali mandat, čeprav se je največja delničarka, država, pri glasovanju o njej vzdržala.

Polletni rezultati še navzgor

V Luki so objavili tudi polletne rezultate. Čisti prihodki od prodaje so dosegli 92 milijonov evrov, kar je pet odstotkov nad načrti. Poslovni izid iz poslovanja je dosegel 24 milijonov evrov, to je za polovico več, kot so načrtovali. V prvem polletju so pridelali 19,6 milijona evrov čistega dobička, kar je za 57 odstotkov nad načrti. Ladijski pretovor je v tem času zrasel za 15 odstotkov v primerjavi z letom prej, kar je za deset odstotkov več od načrtov.

KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano