Zaprto bo le, kjer preveč piha

Direkcija za infrastrukturo bo ob regionalni cesti Razdrto - Nova Gorica predvidoma do konca meseca vzpostavila nov sistem usmerjanja prometa ob močnem vetru, ki bo zagotovil večjo pretočnost in bolj upošteval lokalne posebnosti.

Elektronski znaki bodo voznike obveščali o zapori prometa  v posamezni coni.  Foto: Alenka Tratnik
Elektronski znaki bodo voznike obveščali o zapori prometa v posamezni coni.  Foto: Alenka Tratnik

VIPAVSKA DOLINA > Po številnih pripombah in pobudah iz lokalnih skupnosti so se v Direkciji RS za infrastrukturo (DRSI) odločili prenoviti sistem usmerjanja prometa ob burji v Vipavski dolini. Doslej so namreč pri zapiranju prometa zaradi močnega vetra na državni cesti z oznako R1-444 upoštevali tako imenovano enotno cono med Ajševico in Razdrtim.

Štiri cone za več pretočnosti

Promet je bil zaradi tega zaprt tudi na območjih, kjer moč vetra ni dosegla mejnih vrednosti, na kar so še zlasti opozarjali v ajdovski in vipavski civilni zaščiti. Zaprte ceste so botrovale tudi drugačni organizaciji šolskih in drugih prevozov po dolini.

Kot pojasnjujejo v direkciji, bo po novem zaradi potreb prebivalstva in zaradi odprtja hitre ceste Vipavska dolina razdeljena na štiri cone. Prva bo od Razdrtega mimo Podnanosa, Manč do Vipave, druga od Vipave do Ajdovščine, tretja od Ajdovščine do Sela, četrta pa bo na območju Selo - Vogrsko - Ajševica. “Sistem bo omogočal zapiranje le posameznih con glede na moč vetra v konkretni coni. Vsaki coni pripadata dva merilca vetra in ustrezno število elektronskih znakov, ki obveščajo voznike o zapori na državni cesti v posamezni coni. Elektronski znaki so postavljeni na enajstih lokacijah, merilci vetra pa na osmih,” so sporočili iz direkcije.

Celotna naložba bo stala 360.000 evrov in po pojasnilu službe za odnose z javnostmi DRSI vključuje vsa gradbena in elektro dela, elektro priklope, konstrukcijo, prikazovalnike prometnih vsebin, dodatne merilce vetra in ostalo strojno in programsko opremo za delovanje in daljinsko upravljanje sistema. Kot so še dodali, so pri prenovi v največji meri uporabili opremo iz dosedanjega sistema. Obstoječe elektronske znake iz Razdrtega, Vipave in pri ajdovskem letališču bodo prestavili na ustreznejša mesta. Tam, kjer znakov še ni ali pa so zastareli, bodo postavili nove.

Burja na spletu

Na elektronskih prikazovalnikih po novem tudi ne bo več podatkov o hitrosti vetra. Ti bodo objavljeni na spletnih straneh prometno informacijskega centra. Poveljnik vipavske civilne zaščite David Premrl pa dodaja: “Na občini ali v občinski civilni zaščiti o novih prikazovalnikih še nismo bili obveščeni uradno, so pa napovedane spremembe smiselne. Zlasti z vidika pretočnosti prometa. Doslej je bilo največkrat zaprto celotno območje, čeprav je bil problematičen samo posamezni odsek. Voznikom bo tudi bolj v pomoč podatek, ali lahko nadaljujejo vožnjo in s kakšno hitrostjo lahko vozijo po cesti, saj si s podatkom o hitrosti vetra niso mogli veliko pomagati. Smiselno pa bi bilo, da bi zdaj postavili še dodatne merilce vetra.”

ALENKA TRATNIK


Najbolj brano