Nujno asfaltiranje edine obvoznice

Z obnovo v povodnji leta 2012 poškodovane Plajerjeve brvi v spodnji Trenti je trentarska dolina veliko pridobila. Po njej je zdaj z glavne ceste varen dostop do vikenda in obsežnih kmetijskih zemljišč. Pomembna pa je tudi za turizem, ker omogoča dostop do soške poti, ki poteka po levem bregu reke.

Po obnovljeni brvi je  dostop do kmetijskih zemljišč, vikenda 
in soške poti varen.
Po obnovljeni brvi je dostop do kmetijskih zemljišč, vikenda in soške poti varen.  

TRENTA > Na tem območju sicer na levem bregu Soče nihče stalno ne živi, kljub temu pa je Plajerjeva brv, ki z avtomobili ne prej in tudi po obnovi ni prevozna, za domačine in turiste zelo pomembna.

Ker je povodenj z nanosom drevja leta 2012 poškodovala nosilni steber sredi reke, je bilo treba ukrepati. Občina Bovec je za sanacijo, ki jo je projektiral in vodil inženir Danilo Magajne, namenila 11.200 evrov. Utrdili in dvignili so obrežne opornike, zamenjali jeklenice in vse lesene elemente. Po novem ima le en steber v reki, kar omogoča večjo prepustnost v primeru visokih voda.

Varen dostop do ovac

Obnovljena brv omogoča pohodnikom varen dostop do turistično zelo atraktivne soške poti. Še bolj pa so veseli domačini, zlasti Marko Pretner, ki je tudi vodja Doma Trente in član sveta KS Soča Trenta. Še pred dvema desetletjema je na levem bregu živel na Plajerjevi domačiji, novo domovanje si je ustvaril na desnem bregu. Še vedno pa za potrebe svoje turistične Plajerjeve kmetije na levem bregu kmetuje na desetih hektarih zemljišča, od katerega ima šest hektarjev v najemu. “Tam pasemo ovce. Od vedno in tudi še danes moramo material prek brvi prevažati s samokolnicami. Se pa spominjam, da smo si v času, ko sem skupaj s starši na levem bregu še živel, pomagali tudi z žičnico, ki je delovala do leta 1989.”

V trentarski dolini je okoli 20 brvi, ki so pomembne zaradi povezave z ljudmi, ki na levem bregu še vztrajajo, predvsem pa zaradi povezave s kmetijskimi zemljišči in vikendi. Večino brvi so po potresu in pozneje obnovili. Med njimi so tri prevozne z avtomobili. Domačini bi si želeli, da bi obnovljene brvi boljše vzdrževali.

Potrebujejo urejeno delno obvoznico

Po levem bregu Soče v trentarski dolini ceste ni, razen štirih kilometrov makadamske pri vasi Soča. V krajevni skupnosti upajo, da jo bodo z občinskim denarjem čim prej asfaltirali. “Ta naš edini 'by pass' oziroma obvoznica, ki povezuje Lepeno z Vrsnikom, je izjemno pomembna za izhod iz doline v primeru podorov ali kakšnih drugih nesreč. Leta 1980 je bila dragocena v času, ko je cesto na desnem bregu pri gostišču Lovec zasul plaz,” opozarja Pretner.

Domačini še opozarjajo, da bo treba čim prej urediti parkirna mesta in prometni režim na edinem slovenskem visokogorskem prelazu Vršič. “S kolegi na gorenjski strani se dogovarjamo o urejanju parkirišč. Zaradi varnosti vseh pa bo treba narediti tudi večji red v prometu prek Vršiča, ker poletni kaos med vozniki avtomobilov, motorjev, kolesarji in pešci, vmes se prek Vršiča vzpenjajo še avtobusi, nikamor ne pelje. Imamo en sam visokogorski prelaz, pa ga doslej nismo znali narediti privlačnega in urejenega, “ je kritičen Pretner.

NEVA BLAZETIČ


Najbolj brano