• 

  Kompara in Mihelj (z desne) ob sodobni tunelski peči, ki jo 
prav te dni sestavljajo in pripravljajo za prevoz v ZDA.
    Kompara in Mihelj (z desne) ob sodobni tunelski peči, ki jo prav te dni sestavljajo in pripravljajo za prevoz v ZDA.
    Foto: Leo Caharija

Novogoriški kruh od Finske do Mehike

četrtek, 3. december 2015, 09:43

16 milijonov evrov, kar je za 30 odstotkov več kot lani, bodo predvidoma znašali letošnji prihodki novogoriške družbe Gostol, ki se ukvarja s proizvodnjo velikih strojev za pekarne. Uspešno poslovno leto bodo zaključili s pošiljko v ZDA. Družba, ki je bila tradicionalno vezana na vzhodna tržišča, se vse bolj uveljavlja v zahodni Evropi in išče priložnosti onstran Atlantika. Postati pomemben globalni igralec je tudi del njihove strategije za prihodnje štiriletno obdobje.

NOVA GORICA > Direktor Gostola Matjaž Kompara in vodja trženja Vasja Mihelj nista želela odgovarjati na vprašanja o bodočem lastništvu. Gostol je trenutno v popolni lasti delniške družbe Gopek, ki združuje nekdanje zaposlene in vodilne v podjetju. Ohranjajo torej lastniške razmere, ki so se ustvarile s privatizacijo družbe. Govorice, da v veliki skupini posamičnih delničarjev Gopeka zbirajo podporo za prodajo Gostola, so zaokrožile po napovedani mini davčni reformi, ki je med drugim predlagala obdavčitev tudi za kapitalske dobičke po 20 letih lastništva. Ker reforme, vsaj za zdaj, ne bo, se bo morda ohladila tudi vnema po prodaji. “To je stvar lastnikov. Lahko pa zatrdim, da je Gostol podjetje s prihodnostjo,” je razmišljal Mihelj.

Razvoj in nadzor

Letošnje cilje bodo dosegli in najverjetneje presegli. Prihodki naj bi bili za 30 odstotkov višji od lanskih, pri čemer družba že od leta 2011 beleži pozitivni poslovni izid. Število zaposlenih se je povečalo za 20, v razvojnem oddelku je 40 inženirjev. “Težave imamo s tehničnim kadrom, ki ga je na trgu dela premalo. A to ni le značilnost Goriške, temveč vse Slovenije,” je pojasnil Kompara.

Na Finsko so letos iz Nove Gorice odpeljali peč v šestih etažah, največjo v zgodovini podjetja. V njej bodo na sodoben način pekli tradicionalni finski kruh. Presežki v sestavi in velikosti linij so pogosto logistični izziv. “Pogosto poskrbimo tudi za prevoz opreme. Včasih to pomeni kolono 26 ali 27 vlačilcev,” pojasnjuje Vasja Mihelj.

Znanje, lastni razvoj in proizvodnja ostajajo usmeritve tudi v prihodnjem obdobju. “Strategija do leta 2018, ki smo jo sprejeli pred kratkim, je strategija razvoja v globalnega ponudnika pekarske opreme. Bistvo vsake pekarske linije, ki jo prodamo, je v naših rokah in tako bo tudi ostalo. To je odlika, ki jo naši kupci cenijo in zaradi katere smo lahko konkurenčni tudi pri največjih in najzahtevnejših projektih,” pravi Kompara. “Naš cilj je ponuditi celovito rešitev,” dodaja Mihelj: “okoliščine, ko nam kupec pove le, kakšen kruh bi rad pekel, koliko, kje in kdaj ga potrebuje. Za vse ostalo pa poskrbimo mi.”

Korak dlje

Gostol je izvozno podjetje, na domačem tržišču ustvarijo največ deset odstotkov prihodkov, večino let pa precej manj. V prihajajočih letih naj bi rasle tudi hčerinske družbe v tujini, predvsem obrat v Lukovcu v Bosni in Hercegovini, vendar ne na račun delovnih mest v Novi Gorici, zagotavlja Kompara.

V Gostolu, kjer imajo že sklenjene pogodbe za naslednje mesece, tako da so njihove proizvodne zmogljivosti polno zasedene do maja, bi svoj položaj radi utrdili predvsem z vstopanjem na nove trge. Tradicionalno so bili uspešni na območju nekdanje Sovjetske zveze, kjer so prepoznavna blagovna znamka, v zadnjih nekaj letih pa vse več prodajo v Italiji, Belgiji, na Finskem in Norveškem. Počasi si odpirajo priložnosti v ZDA, kamor prav prihodnji teden pošiljajo veliko tunelsko peč nove generacije, razmišljajo pa tudi o Mehiki, Južnoafriški republiki in Bližnjem vzhodu.

VESNA HUMAR


Povej naprej:

 

Mnenja