Iz tofuja delata mednarodno zgodbo o uspehu

Projekt I like Tofu, za katerim stojita Anja Korenč in Matic Batagelj, je zgodba o podjetnosti, vztrajnosti, predanosti, vse bolj pa tudi zgodba o uspehu. Lani sta v Sloveniji, večinoma pa v Italiji, prodala že 50.000 kosov ekološkega tofuja osmih različnih okusov. S podporo investitorjev se ozirata proti novim ambicioznim ciljem.

Pod blagovno znamko I like Tofu se trenutno prodaja ekološki 
tofu  osmih različnih okusov. Z rastjo podjetja pa naj bi se širila 
tudi ponudba izdelkov. Foto: Nace Novak
Pod blagovno znamko I like Tofu se trenutno prodaja ekološki tofu osmih različnih okusov. Z rastjo podjetja pa naj bi se širila tudi ponudba izdelkov. Foto: Nace Novak

VRTOJBA > “Začela sva v letu 2014. Prvih 14 mesecev sva porabila za razvoj izdelkov in prodajnih kanalov. Novembra 2015 so prišli najini izdelki na prodajne police, najprej v Italiji, kasneje tudi v Sloveniji,” je na včerajšnji predstavitvi uspešnega projekta I like Tofu v prostorih Primorskega tehnološkega parka povedal Matic Batagelj, ki skupaj z Anjo Korenč v okviru družbe Avokado skrbi za razvoj blagovne znamke I like Tofu. Projekt je pred kratkim na platformi za množično investiranje Conda zbral že 30.000 evrov.

Matic, po rodu Ajdovec, po izobrazbi ekonomist, v družbi Avokado pa direktor, in Novogoričanka Anja, grafična oblikovalka, ki kot druga polovica podjetja Avokado skrbi za dizajn, fotografijo in spletna omrežja, sta začela z marketinško agencijo na področju živilske industrije. Poznavanje tega področja je bilo poleg domačih kulinaričnih eksperimentiranj z zdravo hrano rastlinskega izvora tudi povod za začetek zanimivega projekta.

Stilska preobrazba dolgočasnega tofuja

Danes se njuni izdelki prodajajo v stotih trgovinah v Sloveniji in Italiji. Izvoz predstavlja 80 odstotkov vseh prihodkov. S proizvodnjo, ki bi zahtevala tudi velik finančni vložek, si ne mažeta rok. Njun tofu nastaja pri poslovnem partnerju na Gorenjskem, ki ima dovolj kapacitet tudi za načrtovano rast in preboj na nove trge.

V kratkem načrtujeta osvojitev avstrijskega trga in okrepitev prodaje na obstoječih trgih, dolgoročni načrt pa predvideva prodajo na vseh trgih EU in razširitev asortimana na 30 do 50 izdelkov.

“Tofu, ki je veljal za nekaj dolgočasnega, smo naredili okusen, barvit in ga zapakirali v lično embalažo,” je povedala Anja, v zvezi z zelo dobrim odzivom investitorjev v okviru kampanje za množično investiranje pa dodala, da je odločilnega pomena, da sta sama največja ambasadorja blagovne znamke.

“Zdi se mi, da investitorji bolj kot v blagovno znamko investirajo v ljudi, ki stojijo za njo in imajo potencial.”

Navijata za rastlinsko revolucijo

V 40 dneh kampanje sta dosegla cilj 30.000 evrov, kampanja pa se nadaljuje. Zgornja meja je 150.000 evrov. Conda je platforma za množično investiranje, ki je pred štirimi leti zaživela v Avstriji, že dobro leto pa deluje tudi v Sloveniji.

Za razliko od platform za množično financiranje, namenjenih podjetjem, ki želijo nek izdelek šele postaviti na trg (kot je znani Kickstarter), je Conda namenjena nadaljnji rasti in razvoju delujočih podjetij z izdelki na trgu.

“Pomembno se nama zdi tudi ozaveščanje potrošnikov o tem, da je rastlinska prehrana zanimiva, zdrava in okusna. S tem bova nadaljevala, ker se nama zdi to pomembno za naš planet in generacije, ki prihajajo,” je še pojasnila Anja in dodala, da želita biti med nosilci rastlinske revolucije, kot jo sama imenujeta.

Hvaležna za pomoč tehnološkega parka

V kratkem času delovanja je blagovna znamka I like Tofu prejela nagrado za najboljši domači izdelek po izboru potrošnikov na natečaju Agrobiznis junija lani. Letos je sledila še nagrada Inštituta za nutricionistiko za inovacijo leta 2017 v kategoriji sojinih izdelkov.

Vrednost njunega projekta so spoznali tudi v Primorskem tehnološkem parku in ju povabili med svoje člane, kjer mlada podjetnika koristita prostore za sodelo in ostalo podporo.

“Skozi mentorski program se nama je pogled razširil za sto odstotkov. Ena mentorska ura je lahko vredna toliko kot pol leta samostojnih poskusov in pridobivanja izkušenj na podlagi lastnih napak,” je pojasnil Matic in dodal, da bosta z novimi investicijami resno razmislila o širitvi ekipe, o zaposlitvi nekoga, ki bi prevzel prodajni del, saj trenutno sama skrbita za vse od receptov, dizajna, prodajnih kanalov do dobavnic ...

NACE NOVAK


Najbolj brano