Dimitrij Piciga: Goriška postaja pomembna turistična destinacija

Po dobrem letu in pol, odkar je prevzel vodenje največje slovenske igralniške družbe Hit, je predsednik uprave Dimitrij Piciga zadovoljen s poslovanjem in napoveduje nove naložbe. Pomembno se mu zdi predvsem, da postaja Goriška z različnimi prireditvami in privabljanjem novih gostov pomembna turistična destinacija, je dejal.

Dimitrij Piciga, predsednik uprave Hita  Foto: STA
Dimitrij Piciga, predsednik uprave Hita  Foto: STA

NOVA GORICA > Kakšne so prve ocene poslovanja v letošnjem letu?

“Pred nami je pomemben zaključek leta s silvestrovanjem in ostalimi prazničnimi dnevi. Če se bo december odvil po pričakovanjih, bomo izpolnili vse zastavljene cilje, tako rast prihodkov kot tudi rast dobička iz poslovanja. Seveda je za poslovanje pomembno tudi, kaj se dogaja z našimi naložbami in njihovim finančnim vplivom, vendar verjamem, da bo Hit leto zaključil v boljši kondiciji iz poslovanja kot lani. Za ostale uspehe bo do konca izkazov sicer treba počakati tudi na mnenje revizorjev. Povedati moram, da se tudi v letošnjem poslovanju še nekako ukvarjamo s preteklostjo, s tedanjimi napakami, vendar smo nekatere potrebne slabitve že vključili v poslovanje, ki še vedno prinaša dobre rezultate.”

> Letos se vam je uspelo z bankami tudi dogovoriti za reprogramiranje dolgov. To ste napovedovali že ob prihodu pred slabima dvema letoma.

“Zagotovo je ob končni rasti prihodkov ta dogovor z bankami eden od ključnih projektov v tem letu. Gre namreč za to, da banke zaupajo Hitu, da je naša pot prava, čeprav je na trgu igralništva, predvsem v Italiji, še vedno padajoč trend. Naš vložek v to, da bi v regijo pripeljali čim več gostov z več nočitvami in obiska, so v bankah prepoznali kot pomemben. Sam verjamem, da bomo zdaj v obdobju do leta 2020 manj prestrašeni ob terminih, ko zapadajo posojila, skratka zagotavlja nam umirjenost, stabilnost tako za razvoj kot za tekoče poslovanje in tudi zelo jasno nam je, kako bomo ta dolg vračali.”

> Ali to pomeni, da boste lahko v prihodnjih letih nekaj prihodka vlagali tudi v nove investicije?

“Ves čas se je premalo poudarjalo, da se je kriza najprej poznala v izpadu vlaganj v osnovno igralniško infrastrukturo. Zaradi varčevanja se je namreč premalo vlagalo v osnovne igralniške procese, v igralne avtomate in posodobitev raznih tehničnih rešitev. To je bila prva stvar, ki smo jo odpravili že letos in za nami je prvo pravo leto prenove igralniške tehnologije. Te investicije bomo izvajali vsako leto tudi naprej.

Je pa tudi nekaj stvari, ki jih želimo nadgraditi - v letu 2015 načrtujemo vlaganja v tako imenovane dopolnilne dejavnosti, ko gostu ob igralniških vsebinah ponujamo tudi drugo ponudbo, da podaljšamo čas bivanja na destinaciji. Pridobivanje oddaljenih gostov je vedno dražje, zato je razumljivo, da jih želimo zadržati vedno več časa, kar ne nazadnje koristi vsem, tudi zunaj Hitovih hiš.”

> Ali pripravljate tudi kakšne druge vidnejše investicije?

“Dela za uresničitev naše največje investicije že potekajo, v centru Park bomo namreč odprli igralnico na prostem, ki naj bi zaživela do velike noči. Cel sklop investicij se obeta tudi v Perli, kjer bomo po željah gostov razširili slaščičarno Dolce vita, prilagodili sam vstop v hotel, uredili poseben prostor za igro najzahtevnejših gostov, želimo si ustvariti zunanjo sončno riviero, nekakšno sončno teraso za počitek in sproščanje, tudi v masažnih bazenih. Tako bodo imeli naši neigralniški gostje dodatno možnost za preživljanje prostega časa.”

> Želite torej razvijati predvsem goriško turistično destinacijo?

“Absolutno. Že v pripravi reprograma smo povedali, da se bo Hit z vsemi investicijami koncentriral v Sloveniji. Tako imamo v pripravi projekt za izgradnjo manjšega hotela v Šentilju, na Goriškem pa načrtujemo pridobitev velike koncesije za igralnico Drive In, saj želimo tudi to enoto razširiti z gostinsko ponudbo, enkrat v prihodnosti pa tudi z nekaj sobami. Lahko rečem, da se Hit po teh izletih v tujini, predvsem po trgih bivše Jugoslavije, zagotovo vrača v Slovenijo, na Goriško in na splet.”

> Kaj pa je z načrtovano igralnico za oddaljene goste, predvsem za Kitajce?

“Po vseh analizah in študijah se zaenkrat v ta poseben produkt ne splača investirati brez tujega partnerja, ki bi nam zagotavljal prihode teh igralcev. Tu smo imeli z dvema kitajskima potencialnima partnerjema kar dolge pogovore in prepričan sem, da je leto 2015 le tisto pravo, da bi to investicijo lahko uresničili - če se lahko spremeni tudi zakon o igrah na srečo in omogoči vstop tujemu partnerju, ki bi bil za polovico ali še nekaj več lastnik tega prostora za igranje.

Analize so pokazale, da se ne splača odpirati igralnice za kitajske goste, če nimaš zagotovljenega njihovega stalnega pritoka oziroma če jih sam 'loviš' po Evropi. Če bi imeli zagotovljen ta strateški vir, ki ga potencialni partnerji pogojujejo v solastništvu igralnice, je to eden od produktov, ki je vreden takojšnje investicije.”

> Kako pa poslujejo vaše hčerinske družbe?

“Igralnica v Šentilju je pripojena matični družbi in letos dosega neverjetno, skoraj 30-odstotno rast. To je ena od naših enot, ki najbolj vklopljena v lokalno okolje, saj se tam poleg igralniške povečuje tudi delež gostinske in zabavne ponudbe. Kar se tiče Kranjske Gore, se prav tako nadaljuje uspešna zgodba iz leta 2013, saj vsi, ki poslujejo ob avstrijski meji, poslujejo bistveno bolje kot Goriška. Vedeti morate, da je igralniški trg v Italiji v upadu za 2,5 odstotka, Hit pa bo leto zaključil z odstotkom in pol rasti. Vendar je ta rast večinoma na avstrijski meji. Kljub temu na Goriškem beležimo manjši padec, kot je na italijanskem trgu, kar je, vsaj v tem trenutku, zadovoljiv rezultat.”

> Kako gledate na prihodnost?

“Vedeti morate, da je družba Hit še vedno v težavah. Uspeli smo zaustaviti krvavitev, a še nismo zdravi. Imamo od zdravnika predpisano petletno terapijo, kako se moramo zdraviti in kako se moramo vesti. Verjamem, da smo se iz številnih napak iz preteklosti, ki so vplivale tudi na Goriško regijo, ko so se že začete stvari prehitro prekinile, veliko naučili. V prihodnje bomo živeli po svojih zmožnostih in z vso odgovornostjo okolju vračali s projekti, ki imajo rep in glavo tudi na Hitovi osnovi. Projekti, od katerih ima poleg Hita koristi tudi ostala lokalna ponudba, se mi zdijo smeli in potrebni.”

> Kakšna je torej prva napoved prihajajočega leta?

“Zagotovo optimistična. Verjamem, da se bo kljub vsem težavam nadaljevala rast prihodkov na trgu, s tem da bo ključni generator novih prihodkov v prihodnjem letu spletna igralnica. Prava pot je v tem, da mora vedno več gostov prespati v naših kapacitetah, da lahko naredijo več obiskov in morda tudi več igrajo. Po drugi strani pa je to povezano tudi z nadzorom nad stroški. Zato sem prepričan, da je ta pot povezana s turistično destinacijo Goriška, s prepoznavnostjo in sodelovanjem z različnimi organizacijami in lokalnimi skupnostmi.”

STA


Najbolj brano