Namesto klasike popevka

Ljubezenski trikotnik, ki poleg komičnih zapletov premore tudi mračnejše podtone, začinjen s kabarejem - vse to ima po besedah njenih ustvarjalcev predstava Parole, parole ali Ni bila peta, bila je deveta. V režiji Jake Ivanca bo na odru Gledališča Koper premierno zaživela v petek.

Rok Matek, Lara Jankovič in Igor Štamulak Foto: Maksimiljana Ipavec
Rok Matek, Lara Jankovič in Igor Štamulak Foto: Maksimiljana Ipavec

KOPER> Komedija Ni bila peta, bila je deveta, ki jo je v 80. letih napisal Aldo Nicolaj (1920-2004), eden najbolj priljubljenih pa tudi najpomebnejših italijanskih dramatikov minulega stoletja, bo v režiji Jake Ivanca dobila povsem novo preobleko.

Režiser namreč pravi, da so originalnemu tekstu zamenjali hrbtenico: “Tako ne gre več zgolj za komedijo, predstava namreč z novim žanrom - to je kabaret - dobi dodatno vrednost.”

To pa še zdaleč ni edina sprememba, ki je doletela Nicolajevo besedilo. Kot je pojasnil dramaturg Andrej Jaklič, so se ustvarjalci odločili, da komediji, ki je v izvirniku imela za rdečo nit Beethovnovo glasbo, spremenijo (tudi glasbeni) kontekst. Postavili so jo v čas zlate dobe italijanske popevke, v uprizoritev pa je v kabarjeskem slogu poleg petja vključena tudi živa glasba.

Poseben izziv je tako ustvarjalcem predstave, ki so se študija lotili že maja, predstavljala izbira pa tudi prevod italijanskih kancon. Z Nicolajevim tekstom se je spoprijel Srečko Fišer, s preoblačenjem kancon v slovenščino pa Igor Saksida.

Zimzelene Nel blu dipinto di blu, Piove, Ciao, ciao, bambina, Parole, parole, Il ragazzo della via Gluck in druge , so mu povzročile kar precej preglavic. Z največjimi težavami se je soočal predvsem zaradi drugačne melodičnosti italijanskega in slovenskega jezika. Kot je povedal, besedil ni prevajal abstraktno, ampak je imel ves čas v mislih konkretne like: “Pred očmi sem imel igralca in vlogo, ki ji je song namenjen, lovil sem občutje, ki naj ga ima song v predstavi. S songi sem hotel poudariti vzdušje predstave.”

In prav songi (glasbo je priredil Davor Herceg) in z njimi kabarejskost dajejo zgodbi, ki gradi na ljubezenskem zapletu, po prepričanju ustvarjalcev dodatno dimenzijo in globino. Z njimi situacijska komedija s primesmi kriminalke odpre še druge registre in spregovori o manj lahkotnih temah: razkriva željo po obvladovanju in nadzoru ter “odpira svet nekega zakona, ki navzven deluje kot idealen, navznoter pa je vse prej kot to”.

Songi in koreografija, nad katero je bdel Miha Krušič, pa so dali vetra tudi vsem trem igralcem. Lara Jankovič, ki bo odigrala Evo, je povedala, da je pri tej predstavi svoj lik iskala in našla prav z gibom. Kot je povedal Rok Matek (nastopil bo v vlogi Maria) je svoj lik gradil tudi skozi petje. “Songi niso bili enostavni, v teh kompleksnih melodijah smo se morali kar dobro znajti, a ustvarjalni proces nam je bil v velik užitek. Za nami je zelo pošteno delo. Na bralnih vajah smo najprej poskušali ujeti temperaturo besedila, nato pa smo ga postavljali v kabarejski žanr. Songi izvrstno slikajo številne situacije in značaj likov.”

Igor Štamulak, ki bo nastopil v vlogi Bruna pa je poudaril, da je porajanje predstave Parole, Parole ali No bila peta, bila je deveta, zaznamovala zlasti izjemna homogenost ekipe.

MAKSIMILJANA IPAVEC


Najbolj brano