Pametno bivanje je tudi bolj zdravo

Koncept pametnega bivanja se osredotoča na povezovanje naprav z namenom, da uporabnikom omogoči pametni način življenja v sodobnem vsakdanu.

Pametni čistilec zraka samostojno nadzira zrak v prostoru in 
prilagaja delovanje filtracije. Foto: GREGOR GROSMAN
Pametni čistilec zraka samostojno nadzira zrak v prostoru in prilagaja delovanje filtracije. Foto: GREGOR GROSMAN

Pri Fortune Business Insights napovedujejo, da bo vrednost trga pametnih domov do leta 2030 zrasla na 338 milijarde ameriških dolarjev. Lani je trg dosegel vrednost 80,2 milijarde dolarjev. Po letošnjih napovedih naj bi dosegel slabih 94 milijard dolarjev. Poznavalci pričakujejo, da bodo rast trga v prihodnjih letih spodbudili naraščajoče število uporabnikov interneta, vse večji pomen nadzora doma z oddaljenih območij in večja potreba po energetsko učinkovitih rešitvah.

Ko govorimo o pametnem domu, imamo v mislih široko paleto izdelkov, od pametne razsvetljave, naprav za povečanje varnosti, nadzornih kamer in različnih senzorjev, do pametnih gospodinjskih naprav, povezanih elektronskih izdelkov za zabavo, inteligentnih sesalnikov in drugega.

“Z inovativnimi tehnologijami želimo vsakemu posamezniku omogočiti bolj praktičen, učinkovit in zdrav način življenja na pameten način.”

Goran Mudrovčić

direktor Xiaomi za Hrvaško in Slovenijo

Pametni življenjski slog

Podjetje Xiaomi je v Zagrebu predsedniški apartma hotela Sheraton opremilo s številnimi pametnimi napravami, ki jih imajo v sortimentu. Z njimi so želeli predstaviti koncept “Smart Living” (pametno bivanje), ki se osredotoča na povezovanje naprav z namenom, da uporabnikom omogoči pametni način življenja v sodobnem vsakdanu. “To je prva predstavitev Xiaomijevega koncepta 'Smart Living', s katerim želimo pokazati širok portfelj Xiaomijevih IoT izdelkov in omogočiti udeležencem, da iz prve roke izkusijo pametni življenjski slog. Tako želimo z inovativnimi tehnologijami vsakemu posamezniku omogočiti bolj praktičen, učinkovit in zdrav način življenja na pameten način,” je povedal Goran Mudrovčić, direktor Xiaomi za Hrvaško in Slovenijo.

Razširjena funkcionalnost zahvaljujoč aplikaciji

V vsakem prostoru je bilo več različnih izdelkov. Napredni robotski sesalnik ima pripadajočo postajo za samodejno čiščenje in za gibanje po prostoru uporablja umetno inteligenco ter napredne senzorje za 3D prepoznavo ovir in za izogibanje pred njimi. Na stekleni vitrini je bila nameščena nadzorna kamera, ki omogoča 360-stopinjski nadzor in s pomočjo umetne inteligence zazna človeka. Seveda je povezana na svetovni splet. V kotu sobe je stal čistilec zraka, ki samostojno nadzira zrak v prostoru in samodejno prilagaja delovanje filtracije. V delovni sobi je bil pametni grelnik vode, pri katerem se na LCD zaslonu prikazuje trenutna temperatura vode. Kopalnica je bila opremljena s pametno tehtnico, in s sušilcem za lase s funkcijo pametnega nadzora temperature. V predsobi je delovala fontana, namenjena zagotavljanju čistega vira vode za male živali. Tudi to je mogoče povezati z aplikacijo Xiaomi Home. Ta lahko na vaš telefon pošlje opomnike, ko je treba dodati vodo ali očistiti vodnjak in zamenjati filter.

V predstavitvenem videu smo videli, kako sesalec na podlagi količine izpadlih las uporabniku svetuje več uživanja vitamina D.

“Številne naprave dobijo nove ali razširjene funkcionalnosti, ko jih povežemo s Xiaomi Mi Home aplikacijo. Brez nje je ne bi imele,” je izpostavil Mudrovčić. “Z IoT izdelki želimo ljudem olajšati življenje.” V predstavitvenem videu smo videli, kako sesalec na podlagi količine izpadlih las uporabniku svetuje več uživanja vitamina D, pralni stroj avtomatično izbere program pranja glede na oblačila, ki jih vstavimo vanj, Recepti za jedi, ki jih pripravljamo na pametnih gospodinjskih napravah, se prilagajajo našemu zdravstvenemu stanju. Luč v dnevni sobi samodejno prilagodi osvetlitev za branje knjig, pametna zapestnica pa zazna, da je bralec zaspal in nemudoma prilagodi barvo svetlobe. Vsak povezan izdelek komunicira s strežniki, za katere Mudrovčić zagotavlja, da se nahajajo v Evropi ter da Xiaomi glede varovanja osebnih podatkov upošteva določila GDPR.

Razvijajo robotiko in električna vozila

Segment naprav za pametni dom delijo v šest kategorij: televizija in mediji, sesalniki, ambientalne naprave, kuhinjske naprave, svetilne naprave in druge pametne naprave. V segmentu življenjskega sloga pa so pametne ure, električni skuterji, pisarniške naprave, kot so monitorji, WiFi ojačevalec, brezžična tipkovnica in miška in prenosni tiskalnik. Tu so še pripomočki za osebno nego, športne naprave in različni dodatki. Trenutno je z njihovimi strežniki povezanih že 618 milijonov izdelkov, marsikateri uporabnik ima doma večje število pametnih naprav. Število povezanih IoT naprav na Xiaomijevi AIoT platformi se je v primerjavi z lanskim letom povečalo za 24,2 odstotka, če ne štejemo pametnih telefonov, tablic in prenosnikov.

Podjetje je delilo podatek, da je število uporabnikov, ki imajo pet ali več povezanih naprav na platformi AIoT, 13 milijonov. Število mesečnih uporabnikov Mi Home aplikacije se je povečalo za 17,1 odstotka na 82,9 milijona. Globalno svetovalno podjetje Boston Consulting Group (BCG) je Xiaomi uvrstilo na 29. mesto lestvice 50 najbolj inovativnih podjetij 2023, pridobili so dve mesti v primerjavi z lanskim letom.

Xiaomi sicer marsikdo pozna predvsem po izdelavi pametnih mobilnikov. Prvega so predstavili leta 2011, od leta 2015, ko so svoje poslovanje razširili na regije izven Kitajske, pa so prisotni na na več kot sto tržiščih in so trenutno številka tri na področju prodaje pametnih mobilnikov. Zanimivo je, da podjetje velik del sredstev namenja razvoju robotike, tudi humanoidnih robotov kot je letos predstavljeni CyberOne, že leta 2024 pa si želijo biti tudi vodilni na področju industrije električnih vozil.

Število povezanih IoT naprav na Xiaomijevi AIoT platformi se je v primerjavi z lanskim letom povečalo za 24,2 odstotka.


Najbolj brano