Do Mosta na Soči pelje atraktivna kolesarska pot, draga kot žafran

Pred dnevi so tudi uradno predali namenu kolesarsko pot med Tolminom in Mostom na Soči, za katero bi lahko rekli, da je ena najlepših in skoraj zagotovo najdražjih doslej v slovenski mreži državnih kolesarskih poti, za katere prispeva denar EU. Načrti za naprej so smeli, glede na to, da je Posočje postalo kolesarska meka.

Kot žafran draga pot je del kolesarskih povezav, ki jih bodo še 
nadgrajevali.  Foto: Občina Tolmin
Kot žafran draga pot je del kolesarskih povezav, ki jih bodo še nadgrajevali.  Foto: Občina Tolmin

MOST NA SOČI > Kolesarska pot poteka od Sotočja pri Tolminu ob Soči in mostarskem akumulacijskem jezeru do Modreja oziroma Mosta na Soči, vmes so jo morali pri galeriji Pod ključem utrditi s 120 piloti. Zato tudi spada med ene najdražjih odcepov v mreži državnih kolesarskih poti, saj je bilo treba v 4,6 kilometrsko ureditev vložiti dobre štiri milijone evrov. Evropski regionalni sklad je prispeval 2.1 milijona. “Zanjo je prispevala tudi občina. V kolesarstvu vidim izjemen potencial za dnevne migracije, rekreacijo in turizem, saj gre za eno najbolj zelenih oblik mobilnosti,“ ocenjuje tolminski župan Alen Červ. Ob tem je treba opozoriti, da prometni režim na kolesarski poti pri galeriji Pod Ključem ni prijazen in bi ga bilo treba prilagoditi.

Težko pričakovano pot, del državne daljinske povezave Robič - Kobarid - Most na Soči - Nova Gorica - Komen - Divača - Ilirska Bistrica - Jelšane je v sodelovanju z občino zgradila direkcija za infrastrukturo. Po njej kolesarji že nekaj časa vrtijo pedale. Pred dnevi sta jo uradno predala namenu ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek in tolminski župan, ki pravi: “Srednjeročno načrtujemo tudi prenovo bližnje železniške postaje Most na Soči, v njeni bližini bo multimodalno središče, tako da bodo obiskovalci po prihodu z vlakom lahko nemudoma sedli na kolo. Gre za pomemben kamenček v mozaiku načrtovanih kolesarskih povezav v naši dolini, ki se bodo nadaljevale z izgradnjo poti do železniške postaje ter proti vasi Gabrje.” Občina je plačala navezavo od hotela Paradiso prek brvi čez Tolminko do državne kolesarke in ureditev varnostnega priključka pri Moreji ob jezeru.

Država že ureja kolesarsko povezavo med Bovcem in Kobaridom, ki bo potekala po vkopanem kablu Elektra Primorska, skupaj z Občino Kobarid načrtuje tudi kolesarsko povezavo prek meje do Čedada.

Tolminski župan Alen Červ in ministrica Alenka Bratušek napovedujeta nove kolesarske poti. Foto vir: Občina Tolmin

Z zaključevanjem tolminske obvoznice načrtuje povezavo do središča Tolmina ob Dijaški ulici. Ministrica, ki se je skupaj z županom zapeljala po kolesarski poti, ocenjuje: “Morda teh nekaj kilometrov na prvi pogled ni veliko, a v letošnjem letu bomo zaključili približno sto kilometrov kolesarskih povezav po Sloveniji. Je pa iz stroška investicije ob mostarskem jezeru razvidno, da v primeru te poti ni šlo za najlažji zalogaj.” Trenutno imajo v državi ogromno projektov v teku, pa ne le kolesarskih. “Več kot 800 jih poteka na cestah, več kot 60 na železnicah, “ je pojasnila ministrica.

Alen Červ

župan Tolmina

“Gre za pomemben kamenček v mozaiku načrtovanih kolesarskih povezav v naši dolini, ki se bodo nadaljevale z izgradnjo poti do železniške postaje ter proti vasi Gabrje.”

Poleg tega že nastaja državna kolesarska povezava med Bovcem in Kobaridom, ki bo potekala po vkopanem kablu Elektra Primorska in bo zgrajena na enak način kot med Tolminom in Modrejem. Na Občini Kobarid skupaj z državo načrtujejo še kolesarsko povezavo prek meje do Čedada z navezo na tamkajšnje kolesarske poti.


Najbolj brano