Vznemirljiv filmski program v zavetju Art kina Odeon in Kulturnega doma

Sekcije na festivalih služijo predvsem lažji orientaciji gledalcev po festivalskih programih - boljšemu pregledu različnih programskih kontekstov. Tudi Kino Otok ima filmske sekcije, nekatere pregledne (na primer, sekcija Signali, ki predstavi sveže prodorne filme izvirnih filmskih govoric ter vsebin), druge, tematske, ali celo take, ki se posvečajo materialnosti filma, kakor na primer sekcija 35-mm Kult-ure, ki slavi in goji odnos do zgodovine filma, njenih tehničnih in avtorskih vidikov.

Filmi sekcije Chiaro-oscuro bodo na letošnjem Kino Otoku obravnavali družinsko 
življenje in družino. Na fotografiji je prizor iz filma Bratje.
Filmi sekcije Chiaro-oscuro bodo na letošnjem Kino Otoku obravnavali družinsko življenje in družino. Na fotografiji je prizor iz filma Bratje.  

Relativno nova na programu Kino Otoka je Chiaro-oscuro, sekcija tematskega fokusa, ki osvetljuje pomembne vsebine, ki prežijo v sencah javnega diskurza. Na letošnji izdaji festivala bodo filmi te sekcije obravnavali družinsko življenje in družino - osrednjo celico vsake družbe, katere dinamike praviloma odsevajo razmere širše družbe, njene okvire, problematike, stalnice in venomer odvijajoče se spremembe. Družina je seveda tematika, s katero se dan za dnem ukvarjajo številni strokovnjaki, posamezniki in institucije, neredko in neobhodno je tudi na meniju politike, a le redko so javnosti predstavljene intimne in družbene specifike, ki krojijo raznolike vsakdanjike ljudi. Filmi na sporedu nam te vsakdanjike približajo in umestijo na za film edinstven, tako zelo neposreden način.

Sekcijo Chiaro-oscuro letos bogatijo štirje nadvse različni filmi inovativnih in pristnih filmskih govoric, ki jih druži navdihnjeno prepoznavanje pomembnih podrobnosti življenja, ki so jih soji reflektorjev obšli. Indijski film Katera barva? (Shahrukhkhan Chavada, 2023) prikaže en dan v življenju muslimanske delavske družine v Ahmedabadu. S humanizmom prežet, precizen in posvečen portret družine v večplastno celoto zlije številne vrline in kaprice posameznikov v vsakdanjiku preživetja, tesno uokvirjenega v družbene in politične okoliščine prostora in časa.

S povsem drugačno specifiko družinskega okolja - konkretno, ukrajinskega - se ukvarja Luksemburg, Luksemburg (Antonio Lukich, 2022), v katerem brata dvojčka Kolja in Vasilij svojega očeta, ki ju je kot otroka zapustil, vidita nadvse različno - eden kot junaka in drugi kot barabo. Ko izvesta, da oče umira, se v starem očetovem avtomobilu podata na popotovanje v Luksemburg. Zabaven film hitrega tempa in silovitega ritma je nežno in duhovito sporočilo iskrene hvaležnosti ljudem, ki so nas vzgojili.

Slovaški dokumentarno-igrani film 107 mater (Peter Kerekes, 2021), ki se prav tako dogaja v Ukrajini, spremlja Lesjo, ki zaradi zločina iz strasti služi sedemletno kazen v ženskem zaporu v Odessi. Pravkar je rodila prvega otroka in vstopila v svet, naseljen le z ženskami: jetnicami, medicinskimi sestrami, čuvajkami, ženami in vdovami, hčerami, sestrami, nosečnicami in ženskami z otroki - če uniforme ne bi bile različnih barv, bi včasih težko vedeli, kdo je kdo ... Film, osredotočen na številne podrobnosti na prvi pogled uniformiranega sveta ženskega zapora, razmišlja o neštetih raznolikih obrazih materinstva. Dokumentarni film Bratje (Francesco Montagner, 2021) pa se potopi v življenje treh bratov, rojenih v bošnjaški družini pastirjev, ki odraščajo v senci strogega očeta, radikalnega islamističnega pridigarja. A ko očeta obsodijo na dvoletno zaporno kazen, so bratje nenadoma prepuščeni sami sebi. Film gledalcem riše vsakdanjik treh odraščajočih fantov, razpetih med odgovornostjo do družinskih obveznosti in temeljno mladostno potrebo po svobodi.

Varja Močnik je glavna selektorica filmskega programa.


Najbolj brano