V promocijskem videu italijanskih lepot tudi primorska kmetija

V italijanskih medijih in na družbenih omrežjih je konec tedna precej završalo po objavi promocijskega videa za italijanske turistične znamenitosti, v katerem se za nekaj sekund pojavi lokacija na Slovenskem, natančneje domačija znane vinarske družine Čotar iz Komna.

V promocijskem videu o italijanskih turističnih znamenitostih se 
pojavi tudi domačija znanih vinarjev s slovenskega Krasa, Čotarjevih.
V promocijskem videu o italijanskih turističnih znamenitostih se pojavi tudi domačija znanih vinarjev s slovenskega Krasa, Čotarjevih. 

ITALIJA, SLOVENIJA > “Od nedelje se vrstijo številni odzivi na ta video, nenehno prejemamo veliko klicev in sporočil,” pravi Branko Čotar. Dodaja, da na to italijansko polemiko seveda gledajo zelo pozitivno, kot na dodatno promocijo njihovih vin na italijanskem trgu. “Za nekatere gre za negativno, za nas pa je to gotovo pozitivna promocija,” podobno o tem meni direktor Območne razvojne agencije Krasa in Brkinov Aleš Vodičar. “Prah, ki ga je v Italiji dvignil posnetek Čotarjeve domačije, vsekakor vidimo kot dodatno promocijo turistične destinacije Krasa in Brkinov,” je dodal.

Čotarjevi (levo Vasja Čotar) na polemike v Italiji glede kiksa s promocijskim videom italijanskih znamenitosti gledajo zelo pozitivno. (Foto: Tomo Jeseničnik STO)

Tržačan razkril “kiks”

Prvi, ki je sicer opozoril na slovensko lokacijo v videu, je bil Tržačan Massimiliano Milic iz producentske hiše Terroir Films, ki se med drugim ukvarja tudi s snemanjem tovrstnih videov. “Ali veste, kako se je italijansko ministrstvo za turizem lotilo promocije made in Italy? Z ličnim videom, ki na 27. sekundi uporabi 'stock' posnetke (videoposnetki, dosegljivi za prosto uporabo brezplačno ali proti plačilu na določenih spletnih platformah, op. ur.), na katerem se pojavi slovenska vinska hiša, in se izdajajo za prizore iz Italije,” je zapisal konec tedna na svojem facebook profilu.

V istem zapisu je Milic tudi razkril izvor omenjenega posnetka. Ta izhaja s spletne platforme Artgrid, ki ima proti plačilu 600 dolarjev na leto v ponudbi veliko promocijskih posnetkov. Po njegovih besedah je v videu, naslovljenem Italia, Open to meraviglia, bilo uporabljenih še precej drugih posnetkov s te platforme. Za celotno kampanjo sta italijansko ministrstvo za turizem in državna agencija za turizem sicer odštela kar devet milijonov evrov.

Italija, odprta Sloveniji?

Zapis Tržačana je zakrožil na facebooku in znana novinarka časnika Il Fatto Quotidiano Selvaggia Lucarelli se je hitro lotila preverbe Milicevih navedb. Ugotovila je, da posnetek Čotarjeve domačije (na mizi med nazdravljanjem je precej razločno videti tudi buteljko Čotarjevega vina) res izhaja z omenjene spletne platforme Artgrid, režiser tega dela pa je Nizozemec Hans Peter Scheep. Njeno pisanje so kmalu povzeli tudi v časniku Corriere della sera. Na njihovem facebook profilu se je vnela vroča debata o zdrsu italijanskega ministrstva za turizem, nekateri pa so tudi predlagali, da bi video preimenovali kar v Italia, open to Slovenia (Italija, odprta Sloveniji).

Predvsem na facebook profilu časnika Corriere della sera se je vnela žgoča debata o tem, kaj pomeni “made in Italy”. (Foto: zajem zaslona)

Italijanska ministrica za turizem Daniela Santanché, ki je bdela nad to kampanjo, je bila že pred izidom omenjenega videa v nemilosti Italijanov zaradi uporabe Botticellijeve Venere kot novodobne vplivnice, splet pa so preplavili številni 'memi' s podobo Venere (med temi se ta pojavi tudi na ljubljanskem Zmajevem mostu) in številni satirični komentarji. Glede naslova videa, Italia, Open to meraviglia, ki kombinira italijanščino in angleščino, bi se lahko na široko sicer razpisali tudi italijanski jezikoslovci.


Najbolj brano