Bavarski velikan na dizelski, bencinski ali električni pogon

S popolnoma prenovljeno admiralsko ladjo sem se na kratko srečal pred nekaj dnevi, ko sem prevozil nekaj uvodnih kilometrov na primorskem koncu. Ta brez dvoma pusti zelo močan pečat tako na vozniku kot tudi na potnikih, a cena za takšen nivo prestiža in naprednih tehnoloških rešitev je zelo visoka. Najmanj 116 tisoč evrov.

116 tisočakov v Sloveniji stane vstopna dizelska verzija, slabih 150 
tisoč evrov pa je cena najzmogljivejše priključno-hibridne izvedbe. Foto: BMW
116 tisočakov v Sloveniji stane vstopna dizelska verzija, slabih 150 tisoč evrov pa je cena najzmogljivejše priključno-hibridne izvedbe. Foto: BMW

Več kot pet metrov dolga limuzina je zdaj tudi uradno postala del BMW-jeve prodajne ponudbe. Za njo je bogata dediščina šestih generacij in vsaka od teh je po svoje izstopala. Prvič je na ceste zapeljala leta 1977. Za BMW je Sedmica pomenila ne samo prestižno potovanje, pač pa je bila ta vselej tudi nekakšen znanilec naprednih tehničnih rešitev. Denimo druga generacija je leta 1986 imela vgrajene ksenonske žaromete, leta 1994 je tretja generacija voznike razvajala z navigacijskim sistemom, leta 2008 so v peti generaciji vgrajevali sistem za projekcijo podatkov na vetrobransko steklo. In ker se avtomobilska industrija močno spreminja, je zato ta prvič na voljo tudi s povsem električnim pogonom.

Oznaka i7 pomeni izključno električni pogon

Torej, vrhunec ponudbe predstavlja model z oznako i7 xDrive60, ki ga poganjata dva električna motorja s sistemsko močjo 400 kilovatov, medtem ko energijski zalogovnik (101,7 kWh), vgrajen med sprednjo in zadnjo osjo, na papirju zagotavlja največ 625 kilometrov dosega. A v praksi je ta nižji.

Prenovljen je tudi BMW X7

Istočasno z novo generacijo serije 7 je na slovenske ceste pripeljal tudi osveženi športni terenec X7. Bavarci so po vzoru limuzine uredili osveženo podobo na sprednjem delu, v potniškem delu pa največjo spremembo predstavlja velik ukrivljen zaslon, deljen na dva dela in napredni infozabavni vmesnik osme generacije. Ta je tudi edini v ponudbi BMW-jev, v katerem se lahko pelje skupno 7 potnikov. Spremembe so se zgodile tudi na področju pogonskih sklopov. Ponudbo sestavljajo 4,4-litrski V8 motor s 390 kW (530 KM), ki nosi oznako M60i xDrive in je povezan z dodatki iz paketa M, oznaka xDrive40i predstavlja nov vrstni šestvaljnik z 280 kW (381 KM), kar je 35 kW več od predhodnika, za slovenske kupce pa najbolj zanimiv ostaja trilitrski šestvaljnik xDrive40d z 259 kW (352 KM) in 700 Nm navora. Ta je s ceno okroglih 107 tisoč evrov tudi najcenejši, medtem ko orjak z osemvaljnikom stane 136.700 evrov.

Zanimiva je informacija, da bo vsak kupec tega modela s strani proizvajalca prejel posebno BMW charging kartico, preko katere mu bo omogočeno brezplačno neomejeno polnjenje na ultra hitrih polnilnicah Ionity za dobo enega leta. Največja moč polnjenja znaša 195 kilovatov, kar pomeni, da bo postanek za polnjenje baterije iz 10 na 80 odstotkov trajal 34 minut. Na tem mestu velja omeniti, da pri BMW-ju napovedujejo prihod še nekoliko zmogljivejše verzije modela i7 z oznako M. Podrobnosti o njem niso znane. Kot že omenjeno, se je serija 7 v ponudbo uvrstila šele zdaj, a stik s potencialnimi kupci je bil vzpostavljen že pred nekaj meseci, ko so objavili cene in odprli možnost oddaje naročila v nemško tovarno v Dingolfingnu.

Presenetljiv je podatek, ki so nam ga postregli predstavniki pri BMW-ju, da so v teh nekaj mesecih našli kar 33 končnih kupcev. Nekaj teh je svoje primerke že prejelo, ostali jih bodo v prihodnjih mesecih. Upamo si trditi, da bo število kupcev v prihodnje še raslo, a verjetno z nekaj manj vneme, ki je običajna za začetek prodajnega ciklusa. Po dosedanjih podatkih se je večina slovenskih kupcev tradicionalno odločala za dizelsko gnano izvedbo, ki ima na zadku oznako 740d. To pomeni, da 5,39 metra dolgo limuzino poganja trilitrski šestvaljni dizelski motor z 220 kilovati moči, ki moč pošilja na vsa štiri kolesa.

Ko potovanje postane užitek za potnika na zadnji klopi, tudi na račun velikega zaslona. Foto: BMW

Nenazadnje je xDrive pogon serijski pri vseh pogonskih kombinacijah. Poleg dizla sta v ponudbi tudi dve različici s priključno-hibridnim pogonom, ki imata v osnovi vgrajen bencinski šestvaljni motor, poleg tega pa še električni motor (147 kW). Z oznako 750e razvija sistemsko moč 360 kW (490 KM) in 700 Nm navora, drugi z oznako 760e pa 420 kW (571 KM) in 800 Nm navora. Oba imata vgrajeno še 18,7 kWh baterijo, ki naj bi zagotavljala med 80 kilometrov dosega.

Razvaja z udobjem in tehnologijami

Vrhunec udobja potnikov na zadnji klopi je velik 31,3-palčni zaslon na dotik, ki se spusti s stropa in se ga delno upravlja preko manjših 5,5-palčnih zaslonov na dotik na vratih. V Münchnu ga imenujejo theater screen in je tesno povezan s ponudnikom pretočnih vsebin amazon fire. A težava je v tem, da v Sloveniji ta sistem ne deluje in pri BMW-ju ne razpolagajo s podatkom, kdaj se bo ta možnost vzpostavila, zato je ta zaslon uporaben le za predvajanje video posnetkov preko pametnih telefonov oziroma z napravami preko HDMi povezave.

BMW z novo generacijo potovalne limuzine v ponudbi nima več dveh dimenzijsko različnih modelov. Obdržali so le tako imenovano Long podaljšano verzijo. S 3,21 metra dolžine med sprednjo in zadnjo osjo, je v bavarskem velikanu prostor zares obilno odmerjen. Potnik za sovoznikovim sedežem si lahko v nekaj potezah pripravi nekakšen počivalnik in iztegne noge, po vzoru sestrskega Rolls-Roycea ima Sedmica možnost, da se vrata odpirajo in zapirajo povsem samodejno, v voznikovem okolju pa je integrirana poznana zasnova ukrivljenega zaslona, ki se deli na dva dela in je povezan z osmo generacijo multimedijske enote iDrive8.

Teh velikanov se v Sloveniji proda le nekaj leto in še to z dizelskim motorjem. Foto: BMW

Omembe vreden je tudi poseben pas, ki teče od volana desno čez sredino armaturne plošče. Tega so Bavarci poimenovali Interaction bar, ki vključuje haptične gumbe za klimo, vse štiri smernike in odpiranje sovoznikovega predala ter vrat.

Bavarski mojstri oblikovanja so zagotovo spet poskrbeli, da bo velika limuzina tako ali drugače izstopala. Spredaj nikakor ne gre spregledati velikanskih ledvičk, ki so lahko osvetljene, a le če se uporabnik ne odloči za M paket. V tem primeru so v celoti obarvane v črno barvo. Tu so tudi dvovrstni sprednji žarometi v LED tehniki, kjer ima zgornji ozek pas luči vlogo dnevnih luči, spodnji del pa skrbi za osvetljevanje v nočnem času. Omeniti velja še možnost, da si kupci bavarskega velikana lahko omisli v dvobarvni zunanjosti.


Najbolj brano