Igra o nesprejemanju drugačnosti

Gledališče Koper v okviru abonmajskega programa v tej sezoni ponuja eno izbirno predstavo, kar pomeni, da imetniki večernih abonmajev lahko izbirajo le med dvema gostujočima predstavama. Prvo - dramo Škorpijon Véronique Olmi v režiji Nine Šorak s Sašo Pavček v glavni vlogi - si bodo abonenti in vsi, ki bodo kupili vstopnice v prosti prodaji, lahko na odru koprskega gledališča ogledali že to soboto ob 20. uri.

Drama Škorpijon bo na odru Gledališča Koper na ogled že to 
soboto ob 20. uri. Foto: Peter Uhan
Drama Škorpijon bo na odru Gledališča Koper na ogled že to soboto ob 20. uri. Foto: Peter Uhan

Igra Škorpijon priznane francoske pisateljice, tudi igralke, scenaristke in dramaturginje ter avtorice ducata izvrstnih gledaliških iger, kratkih zgodb in romanov, Véronique Olmi (1962), gledalca povabi na družinsko kosilo, ko hči iz mesta pride na obisk k svojim staršem na podeželju. Izhajajoč iz družinske intime in medsebojnih odnosov besedilo odpira teme, ki so v družbi čedalje bolj prisotne: ksenofobijo, fašistoidno ozkoglednost, nesprejemanje drugačnega. Vse to počasi pronica skozi plasti licemerstva, dvojne morale in arogance. Avtorica subtilno izrisuje na videz zelo normalne like, ki so globoko v sebi prežeti s strahom. Ogroža jih že najbližji sosed, nikakor ne najdejo miru in se tolažijo s tožarjenjem in grožnjami. V igri se sklicuje na 90. leta minulega stoletja, ki sta jih zaznamovala vzpon Nacionalne fronte (Front national) in aktivna državljanska drža proti priseljencem pretežno iz afriških držav, a pravi, da se ji igra, napisana pred več kot 20 leti, zdi še zmeraj aktualna in zveni, še posebej v Franciji, kot povsem sodobna igra.

“Glavna tema uprizoritve je ksenofobija,” zapiše režiserka Nina Šorak, in nadaljuje: “Strah pred vsem, kar je tuje, se v posamezniku, ki se zapira v svoj lastni svet, vsak dan stopnjuje. Strah pred izstopom iz hiše prerašča v paničen strah pred drug(ačn)im. Ko svet opazujemo skozi okno svojega stanovanja, ko je edini stik z zunanjostjo televizijski sprejemnik, se naš pogled zelo hitro zoži, strah pred vsem tujim pa dobi zelo dobre pogoje in se razrašča brez ovir. Odsotnost empatije in fanatizem, ki ju ta strah poraja, sta stanje duha, v katerem je videz pomembnejši od resnice. Njegova posledica so razbita družina, nerealna pričakovanja in nenehna razočaranja. Ozkogledost ne priznava drugega pogleda na svet, drugačnega soočanja z življenjskimi preizkušnjami. Verjame le v svoj prav, pozna samo sebičnost, drugi je ne zanimajo. Igra Škorpijon v svojem strašljivem vrtincu razkriva brezčutnost današnje družbe do samega dna.”

“Ozkogledost ne priznava drugega pogleda na svet, drugačnega soočanja z življenjskimi preizkušnjami. Verjame le v svoj prav, pozna samo sebičnost, drugi je ne zanimajo.”

Nina Šorak

režiserka

Igro, ki je premiero doživela na odru Male Drame v času koronskega zaprtja gledališč in so si jo gledalci sprva lahko ogledali le na spletu, so poleg že omenjene režiserke pripravili še prevajalec Primož Vitez, dramaturg Rok Andres, scenograf Branko Hojnik, kostumografinja Tina Pavlović, avtor glasbe Laren Polič Zdravič, avtorica videa Vesna Krebs in lektorica Klasja Kovačič, igrajo pa Bojan Emeršič, Iva Babić, Saša Tabaković in Saša Pavček, ki je za vlogo v predstavi prejela Župančičevo nagrado za leto 2022.


Najbolj brano