Luka zgradila še tretji vhod, manj tovornjakov v mestu
Istra
26. 03. 2021, 06.00
, posodobljeno: 26. 03. 2021, 12.25
Tovornjaki, ki prevažajo kontejnerje, bodo v pristanišče kmalu vstopali že s krožišča na koncu Bertoške vpadnice in ne več v mestu. Luka je končala gradnjo tretjega, Bertoškega vhoda. Prav tako bo kmalu začela polniti novo garažno hišo za skladiščenje avtomobilov. Iz mestnega jedra pa se že vidi tudi najpomembnejša naložba, podaljšek prvega pomola za 98,5 metra.
KOPER
> “Za nov kamionski vhod Bertoki čakamo še uporabno dovoljenje. Začetek obratovanja bo v dogovoru s carino predvidoma konec aprila. Ta vhod bo namenjen samo za kontejnerske kamione,” so povedali v Luki Koper. Naložba je stala 4,4 milijona evrov. Ob novem vhodu so zgradili tudi priključek s krožišča in novo cesto, tam pa bo tudi parkirišče za postanke tovornjakov. To ne pomeni, da tovornjakov ne bo več v bližini mesta, saj bodo še naprej vozili do kamionskega terminala, nekateri vozniki pa morajo še vedno tudi po dokumente do špedicijskih podjetij, ki imajo pisarne v bližini starega vhoda.
V Luki dokončujejo še garažno hišo za 6000 vozil, ki je stala 17,8 milijona evrov. Uporabno dovoljenje pričakujejo konec aprila.
695
metrov bo dolg prvi pomol po podaljšanju
Pomol podaljšujejo, vse daljše pa tudi ladje
Napreduje tudi podaljšanje prvega pomola za kontejnerje, za katerega je Luka namenila 45,6 milijona evrov. S kopnega se že vidi podaljšek operativne obale, ki bo daljša za 98,5 metra. Ta del bodo predvidoma končali junija.
350
metrov in več merijo najdaljše kontejnerske ladje, ki prihajajo v Koper
Sočasno pa zabijajo pilote v morju na čelu pomola tudi 34 metrov v širino. “Tam bodo zrasle skladiščne površine za kontejnerje, zaključek je predviden do konca leta,” napovedujejo v Luki. Celotna betonska konstrukcija bo stala na 770 pilotih, dolgih po 65 metrov.
“Objavili smo tudi javno naročilo za novo dvigalo. V prihodnje pa načrtujemo nakup še enega,” so povedali v Luki, ki jo vodi Dimitrij Zadel.
Podaljšan pomol bo tako dolg 695 metrov, letna zmogljivost terminala se bo povečala na 1,3 milijona TEU, z reorganizacijo dela na terminalu pa še za dodatnih 200.000 enot. Podaljšan pomol pa še vedno ne bo dovolj, da bi lahko privezali dve največji kontejnerski ladji matici sočasno. Največje ladje, ki zdaj prihajajo s kontejnerji, so namreč dolge že več kot 350 metrov. Državni prostorski načrt za koprsko pristanišče pa omogoča le sedanje podaljšanje pomola. Bodo pa v Luki po letu 2022 zmogljivosti prvega pomola povečali na njegovi celotni severni strani.
Čakajo na zemljišča
Pristanišče bi se po načrtih moralo povečevati tudi na ankaranski strani. Ministrstvo za infrastrukturo je že pred časom od ankaranske občine v zaledju tretjega bazena tik za luško ograjo odkupilo zemljišči, tako imenovani kaseti 6a in 7a tik, ki jih Luka potrebuje za skladiščenje avtomobilov.
Že lani pa je ministrstvo od Grafista kupilo tudi kaseto 5a, namenjeno kamionskemu terminalu. Za zdaj Luka teh parcel še ni dobila v uporabo.