Šampioni na področju znanosti

Slovenci smo v svetovnem merilu fenomen na področju športa, kar letos dokazujejo in potrjujejo kolesarji, košarkarji ..., pa tudi na področju znanosti je izplen dvomilijonskega naroda zavidljiv oziroma šampionski. Znanstveni Roglič, Pogačar oziroma Dončić, Dragić ali Kopitar je zadnje dni ajdovsko podjetje Bia Separations. Seveda ni edino, ki žanje uspehe na znanstvenem in gospodarskem področju, a 360 milijonov evrov, kolikor namerava nemška skupina Sartorius nameniti za strateški prevzem ajdovske družbe, je rezultat, ki bi ga morda lahko primerjali z zmago na Dirki po Franciji ali osvojitvijo šampionskega prstana v NBA v svetu športa.

V visokotehnološkem podjetju, ki se je novembra 2011 priselilo na območje v bližini hitre ceste v Občini Ajdovščina, so specializirani za tehnologijo čiščenja zdravil, še posebej zdravil za gensko terapijo. S čiščenjem je treba ločiti zdravilno učinkovino od drugih, največkrat strupenih, rakotvornih ali življenjsko nevarnih snovi. V ajdovskem podjetju so razvili nove analitske postopke, s pomočjo katerih so sposobni te nečistoče zaznati v bistveno nižjih koncentracijah, kot je bilo do pred kratkim znano, in jih temu primerno očistiti.

Kaj pomeni strateško partnerstvo s tujo skupino pa bo, tako kot pri športnikih ob zamenjavi trenerja, pokazal čas.

In tako kot naši najboljši kolesarji vozijo za tuje ekipe in naši košarkarji igrajo v Ameriki, in ne doma, je nekako logično, da velja za tako prebojno podjetje veliko zanimanje iz tujine. Še pred potrditvijo prisilne poravnave so tisti, ki so se borili proti stečaju družbe, za kar so navijali avstrijski lastniki, zatrjevali, da je bil cilj prizadevanj za stečaj podjetja odkup in prenos tehnologije v tujino. Ta manever ni uspel. Podjetje ostaja v Sloveniji. V Ajdovščini, kjer se je z leti nabralo ogromno znanja in izkušenj. Tu bo še naprej zaposlovalo visokoizobražen kader in se širilo ter razvijalo na področju, ki ima v prihodnje veliko perspektivo.

Direktor družbe Aleš Štrancar, ki prevzema sicer ne more komentirati, dokler posel ne bo zaključen, je lani ob tem času povedal, da je njihov cilj na področju čiščenja učinkovin doseči 25 do 50-odstotni tržni delež prodaje “inteligentnih filtrov”, ta trg pa naj bi v desetih letih znašal dve milijardi evrov. Kaj pomeni strateško partnerstvo s tujo skupino pa bo, tako kot pri vrhunskih športnikih ob zamenjavi trenerja, pokazal čas.


Preberite še


Najbolj brano