Šole želijo septembra vrata odpreti vsem učencem

Dva tedna pred začetkom šolskega leta ravnatelji še ne vedo, kako bodo učenci spremljali pouk. Želijo si, da bi pouk v učilnicah potekal za učence vseh razredov, saj šolanje na daljavo ne more nadomestiti stika v živo niti pri prenosu znanja niti pri razvijanju socialnih veščin. Dokler pristojno ministrstvo ne reče zadnje besede, pa se morajo šole pripravljati na vse scenarije.

Zadnjo besedo o tem, kako se bo 1. septembra začel pouk, bo imelo ministrstvo za šolstvo (na fotografiji je  Osnovna šola Koper, največja  
na Primorskem). Odločitev naj bi bila znana v tem tednu. Foto: Tomaž Primožič/FPA
Zadnjo besedo o tem, kako se bo 1. septembra začel pouk, bo imelo ministrstvo za šolstvo (na fotografiji je Osnovna šola Koper, največja na Primorskem). Odločitev naj bi bila znana v tem tednu. Foto: Tomaž Primožič/FPA

LJUBLJANA, PRIMORSKA > Ravnatelji vrtcev, osnovnih in srednjih šol naj bi več o tem, kaj učence, učitelje in starše čaka 1. septembra, izvedeli na tridnevni konferenci, ki se danes začenja na Brdu pri Kranju. Za zdaj vedo toliko kot splošna javnost, pripravljajo se na vse možnosti, želijo pa si, da bi septembra v šolske klopi sedli vsi učenci.

Šole proti šolanju samo na daljavo

Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport ima na mizi štiri različice, kako naj se začne pouk v osnovnih šolah. Katero bodo izbrali, bo odvisno od aktualne epidemiološke slike. Skrajna scenarija sta vrnitev vseh učencev v šole na eni in popolno zaprtje šol ter poučevanje na daljavo na drugi strani. Predvidena sta še dva vmesna modela kombinacij pouka v razredu in na daljavo. Pri enem modelu bi bili v šoli le učenci do petega razreda, učenci zadnje triade pa bi pouk spremljali na daljavo. Drugi model dopušča obiskovanje pouka tudi za del učencev predmetne stopnje.

Ingrid Poropat, v. d. ravnateljice OŠ Koper

“Čakamo navodila, da lahko obvestimo starše. Ti nas kličejo, prihajajo gledat v šolo, če kaj visi na oglasni deski, jaz pa jim ne morem dati še nobene konkretne informacije.”

V združenju ravnateljev in zvezi aktivov svetov staršev si želijo, da bi se pouk za vse učence začel v učilnicah. “Najbolj pomembno je, da bi vsaj na začetku šolskega leta s poukom v šoli štartali vsi učenci. Začetek šolskega leta je za vse učence nekaj novega, posebej za prvošolce in šestošolce, ki jih dobimo s podružničnih na matično šolo. To, da bi se nekateri šolali samo na daljavo, ne pride v poštev,” pravi ravnateljica OŠ Dr. Bogomirja Magajne Divača Damijana Gustinčič.

Če bi epidemiološke razmere narekovale delitev učencev v manjše skupine, bi bilo bolj sprejemljivo izmenjevanje učencev nekaj dni v šoli nekaj dni doma kot pa to, da bi učenci višjih razredov spremljali le pouk na daljavo, meni. Poučevanje na daljavo je bilo prejšnje šolsko leto nujno zlo, ki kljub naporom učiteljev in prizadevanju staršev ni dalo takšnih rezultatov, kot bi si jih želeli. Gustinčičeva opozarja, da je komunikacija med učitelji in učenci pri šolanju na daljavo otežena, učenci pa so prikrajšani tudi za medvrstniško učenje tako v izobraževalnem kot socialnem smislu. Zaradi tega je treba vsem učencem omogočiti neposreden stik s šolo, je prepričana.

Damijana Gustinčič, ravnateljica OŠ Dr. Bogomirja Magajne Divača

“Treba je narediti vse, da pridejo v šolo vsi učenci. To, da bi bili v različnem položaju otroci različnih razredov, se mi ne zdi sprejemljivo.”

Navodila pričakujejo čim prej

Učitelji se sicer te dni pripravljajo na vse. “Tudi če bo pouk v učilnicah, bomo še vedno utrjevali veščine uporabe informacijsko-komunikacijskih tehnologij, da bomo bolje pripravljeni, če pride spet do zaprtja šole in pouka na daljavo,” pravi ravnateljica šole s 410 učenci. Enako so se priprav lotili na OŠ Koper, kjer imajo več kot 960 otrok in skoraj 150 zaposlenih. Med počitnicami so pripravili enotne komunikacijske kanale in spletne učilnice, tako da lahko kadar koli med šolskim letom presedlajo na pouk na daljavo, hkrati pa upajo, da se to ne bo zgodilo. “Naša želja je, da bi imeli vse učence v šoli, se pa zavedamo, da se bomo morali držati priporočil NIJZ,” pravi v. d. ravnateljice Ingrid Poropat. Ta priporočila bi morala po njenem vendarle postati nekoliko bolj življenjska, kot so bila ob prvem valu epidemije, saj zlasti mlajši otroci potrebujejo tudi fizično bližino.

Poropatova od ministrstva pričakuje, da bo na srečanju z ravnatelji šolam dalo jasna navodila, kako naj se pripravijo na novo šolsko leto. Šole zdaj trošijo energijo s pripravami na vse možnosti, ki so v igri, starši pa so vedno bolj negotovi. “Čakamo navodila, da lahko obvestimo starše. Ti nas kličejo, prihajajo gledat v šolo, če kaj visi na oglasni deski, jaz pa jim ne morem dati še nobene konkretne informacije in jih lahko samo pomirim, da bo za otroke poskrbljeno, da bodo na varnem in da bo delo potekalo kontinuirano ali v šoli ali od doma,” pravi v. d. ravnateljice.


Najbolj brano