Divaška učilnica na prostem

V Divači bodo osnovnošolci odslej lahko imeli pouk tudi na prostem, saj so v okolici šole uredili vrt, kal, zelenice, preprosta igrala, didaktične igre in učni prostor pod mogočno lipo. Jeseni bodo med učenci izbrali nekaj - kakor so jih poimenovali - “zelenih stražarjev”, ki bodo skrbeli za nove in dragocene didaktične pridobitve.

Divaški osnovnošolci so s pomočjo mentorjev iz rabljenih materialov izdelali učilnico na prostem. Foto: OŠ Divača
Divaški osnovnošolci so s pomočjo mentorjev iz rabljenih materialov izdelali učilnico na prostem. Foto: OŠ Divača

DIVAČA > Zelenjavno-zeliščni vrt v visokih gredah, kotiček z raznimi preprostimi igrali, ristanc, igrala za preizkušanje ravnotežja, domač peskovnik, učni prostor pod staro mogočno lipo, hotel za žuželke, učenci so izdelali celo kal, v katerega bodo v učne namene z novim šolskim letom naselili živali in rastline. Vse to in še kaj je delo približno 150 divaških osnovnošolcev, učencev med 6. in 9. razredom, ki so s pomočjo mentorjev in tehničnega osebja v pomladnih mesecih med tehničnimi in naravoslovnimi dnevi okolico šole preuredili v učilnico na prostem.

Zeleni stražarji bodo skrbeli za vrt

Ravnateljica Damijana Gustinčič pojasnjuje, da gre za tako imenovano učilnico na prostem, za katero je pobudo dala profesorica biologije Martina Vrabec. “Veliko se govori o tem, kako otrokom manjka fizičnih delovnih navad. Na naši šoli smo prepričani, da jim jih lahko privzgojimo z zgledom. Naši učenci so z veseljem in zelo odgovorno pristopili k urejanju okolice šole v učilnico na prostem, ob tem pa so razvijali ne le fizične delovne navade, ampak tudi vrednote, kot so vzajemnost, sodelovanje in tovarištvo,” poudarja ravnateljica. Med učenci bodo izbrali “zelene stražarje”, ki bodo skrbeli za vrt, kal in vse ostale nove didaktične pridobitve.

S kalom želijo učencem predstaviti naravno in kulturno dediščino Krasa, dodaja Vrabčeva: “Želimo, da bi naši učenci spoznavali in ohranjali kulturno in naravno dediščino Krasa, ki danes žal že marsikje izginja. Kali so tudi pomembno življenjsko okolje vodnih rastlin in živali Krasa ter tako pomembno prispevajo k biotski pestrosti.”

Učenci se bodo po njenem mnenju s pomočjo šolskega vrta učili, kako biti v stiku z naravo, v kal bodo posadili in naselili avtohtone rastlinske in živalske vrste, učilnico na prostem pa bodo lahko tudi v prostem času uporabljali za raziskovanje in izkustveno učenje.

Iz odpadnih materialov novi predmeti

Še pred ureditvijo okolice šole so učenci iz odpadnih materialov (lesenih palet, rabljenih pnevmatik, kosov blaga, lesa in še kaj) izdelali, klopi, tabureje, družabne igre ...

Zeliščni vrt so imeli na šoli že prej, Vrabčeva je dala pobudo za kal, poleg nje pa so pri ustvarjanju učilnice na prostem sodelovali še učitelji Emil Velikanje, Alenka Tomazin in Barbara Skalec Volk. Šola je imela z novo pridobitvijo minimalne stroške, saj so večino materiala dobili od sponzorjev.


Najbolj brano