Po sledeh vojaka s soške fronte

Kobariški muzej je z novim produktom Pripoved vojaka s soške fronte med devetimi v Sloveniji, ki so pridobile častitljiv znak kakovosti za 5-zvezdično doživetje - Slovenia Unique Experiences. Med 17 prijavljenimi na razpisu Slovenske turistične organizacije so znak pridobila še tri doživetja iz Primorske.

 Muzej v naravi na Kolovratu bodo poslej predstavljali tudi na 
5-zvezdično  ekskluziven način za manjše skupine.  Foto: Leo Caharija
Muzej v naravi na Kolovratu bodo poslej predstavljali tudi na 5-zvezdično ekskluziven način za manjše skupine.  Foto: Leo Caharija

KOBARID > Včeraj je Slovenska turistična organizacija (STO), ki je organizirala razpis za nove avtentične produkte visoke kakovosti, razkrila, kdo so prvi nosilci prestižnega znaka. “Pripoved vojaka s soške fronte smo v muzeju zasnovali v sodelovanju s Fundacijo Poti miru in Mlekarno Planika. Smo ponosni, da smo kot prvi pridobili znak v zgornjem Posočju, na območju Julijskih Alp in v Sloveniji. Za Kobariški muzej pomeni veliko priznanje in odgovornost za ohranjanje visoko kakovostne ponudbe, ki jo partnersko razvijamo. Hkrati pa ima izjemen promocijski pomen,” pojasnjuje direktor Kobariškega muzeja Martin Šolar. Doživetje bodo izvajali enkrat na teden od maja do oktobra, namenjeno bo manjšim skupinam z največ osem ljudmi. “Bomo videli, kakšno bo povpraševanje. Delno se bomo morda prilagajali s kakšno dodatno skupino, toda ekskluzivnost ostaja,“ poudarja. Petčlanska komisija, ki je upoštevala številne kriterije, bo nenapovedano nadzorovala izvajanje. “Se bomo morali vseskozi truditi, ker sicer obstaja možnost, da bi nam znak odvzeli.”

Lokalna identiteta

Doživetje je sestavljeno iz vodenega ogleda Kobariškega muzeja, obiska muzeja na prostem na Kolovratu, zaključi se v muzeju Mlekarne Planika s tradicionalno pastirsko malico. “Pripoved tenkočutno sporoča, kaj je vojna in zakaj do nje ne bi več smelo prihajati,” izpostavlja Šolar.

Glavni izziv so stacionarni gostje

V Kobariškem muzeju so minulo leto ob spominjanju na stoletnico zaključka prve svetovne vojne našteli 65.502 gostov, kar je največ od leta 1997 in največ v minulih štirih letih, ko obeležujejo stoletnico. “Naš glavni izziv za naprej bo privabljanje stacionarnih gostov, če vemo, da so lani v Posočju ustvarili 750.000 nočitev,” razkriva Šolar.

Ocenjevalci novega produkta so poudarili, da gre za ciljno naravnano doživetje, ki nagovarja dragocen segment raziskovalcev zgodovinskega spomina, ki želijo razumeti identiteto prostora in njegovo zgodbo, predvsem pa človeško ozadje velike vojne. Potomce tistih, ki so na tem prostoru pustili svoje življenje, nagovarja k iskanju korenin svoje identitete, kar ustvarja izjemno turistično izkušnjo. Dodana vrednost je v nevsiljivem prepletanju zgodovinskega turizma s tisočletno tradicijo sirarstva na planinah.

Trženjska podpora

Kot pravijo v STO, bo organizatorjem teh doživetij na tujih trgih nudila trženjsko podporo in zagotovila izpostavljenost. Do konca februarja bo zbirka predstavljena na portalu www.slovenia.info, doživetja bodo vključili v različna promocijska orodja.

Prvo serijo sestavljajo še tri doživetja iz Primorske. To so Vintage gourmet tour Oljarne Lisjak iz Kopra, Po poteh Luke Čeča Postojnske jame in Ribogojnica Fonda. Poleg tega so med vrhunska uvrstili še Garden Village - Noč v hišici na drevesih, sredi gozda in z lastnimi vrtovi (Plantea, Garden Village Bled), Kratke naravoslovne počitnice v Sloveniji - podaljšan vikend v naravi (Zavod Symbiosis, Bloke), Ljubljanski grad za vas - individualno grajsko doživetje (Javni zavod Ljubljanski grad), Ogled rudnika s kajakom (Podzemlje Pece) in Brko tura (Turizem Ljubljana).


Najbolj brano