Rok Turk: “To je ekipni uspeh”

Rok Turk je po nizu uvrstitev na drugo stopničko zmagovalnega odra dočakal tudi naslov najboljšega v absolutni konkurenci državnega prvenstva v reliju, ki se je končalo v njegovi Idriji. Ta dosežek mu je prinesel tudi naziv športnika oktobra po izboru uredništva.

S peugeotom 208 R5 je bil Rok Turk najhitrejši na domačih cestah. Foto: UROŠ MODLIC
S peugeotom 208 R5 je bil Rok Turk najhitrejši na domačih cestah. Foto: UROŠ MODLIC

IDRIJA > Začelo se sicer ni najbolje. Na reliju Vipavska dolina je po startni negotovosti zaradi težav z volanom odstopil, v nadaljevanju sezone pa je Rok Turk s svojo ekipo našel pravo sozvočje in nastavitve za zmogljivi peugeot 208 R5, s katerim je v nadaljevanju sezone dobil štiri od preostalih petih relijev za državno prvenstvo. Tudi sklepnega v domači Idriji, kjer je še povečal prednost pred glavnim izzivalcem s primerljivim dirkalnikom, Italijanom Claudiom de Ceccom (hyundai i20 R5)

“Lepo je osvojiti naslov na domačih cestah pred domačimi privrženci, po drugi strani pa lahko rečem, da sem imel dogajanje pod nadzorom. Vedno je prijetno doseči zastavljeni cilj. Morda mi je nekoliko žal zaradi razvoja dogodkov na novogoriškem reliju, kjer sem se želel v močni konkurenci pokazati v lepši luči, a so mi vidnejši dosežek preprečile tehnične težave. Zato pa bi poudaril tretje mesto na reliju Croatia, ki je ob slovenskem in hrvaškem prvenstvu štel tudi za točke evropskega pokala. Zasedba je bila res kakovostna, prehiteli pa sta nas le madžarski posadki,” je povedal 35-letni Turk, ki nadaljuje prevlado idrijskih dirkačev v absolutnem seštevku državnega prvenstva.

Turk ob bok Popoviču

Rok Turk se je v zgodovini samostojne Slovenije kot dvanajsti voznik vpisal na seznam državnih prvakov v reliju. Tudi na večni lestvici vrh krojijo idrijski dirkači. Darko Peljhan ima šest naslovov. Prvega je osvojil daljnega leta 1993, zadnjega pa predlani. S petimi lovorikami mu sledi Aleks Humar, ki je letos predal krono Turku. Trikrat je naslov osvojil Izolan Andrej Jereb. Ob tem, da so letos polovico od šestih relijev (Vipavska, dolina, Nova Gorica, Idrija) pripravili na Primorskem, o zakoreninjenosti relija v naših krajih priča tudi seznam državnih prvakov. Prvi naslov v samostojni Sloveniji je leta 1992 osvojil Ajdovec Silvan Lulik. Na seznam zmagovalcev pa se je leta 1999 vpisal tudi aktualni koprski župan Boris Popovič.

> > Ali obstaja kakšen skupni imenovalec idrijskih dosežkov?

“Morda je največji strast do relija, če omenim le Andreja Mraka. Sicer pa gre za geografsko majhno območje, kjer drug drugega ženemo naprej. Prej je bil prvak Darko Peljhan, potem Aleks Humar, zdaj je uspelo meni. Opažam pa, da je za nami vrsta mlajših dirkačev, ki želijo dirkati in tekmovati.”

> Kaj vam osebno pomeni prvi naslov državnega prvaka?

“To je ekipni uspeh, v katerega so bili vloženi delo in prizadevanja vseh, ki smo del tega projekta. Posebej sem vesel za tiste, ki so mi ves čas stali ob strani in me podpirali. Prestali smo boljše in slabše trenutke, na koncu pa je bil trud poplačan. Seveda je lepo imeti v rokah končno priznanje.”

> Kako sicer ocenjujete slovensko reli sceno?

“Mislim, da kaže znamenja prebujenja oziroma boljših časov. Zveza in organizatorji posameznih relijev so se potrudili. Za državno prvenstvo šteje šest preizkušenj, od teh le ena ne poteka po slovenskih cestah. V sedanjih razmerah se mi zdi kar posrečena kombinacija daljših in krajših relijev. Število dirkačev je spodbudno, vračajo pa se tudi gledalci in posluh okolja za relije.”

> V tujini ste že večkrat nastopali. Ostaja še mikavna?

“Vedno. Merjenje moči z zmogljivimi dirkalniki na daljših relijih predstavlja svojevrsten izziv, h kateremu stremi vsak dirkač. Želje pa so pogojene z realnostjo oziroma vlaganji, ki se med različnimi ekipami oziroma posadkami lahko seveda precej razlikujejo. Ekipa, ki jo vodi Tomaž Kavčič, je konkurenčna in podkovana, a to ne pomeni, da smo sezono izpeljali brez odrekanj in neprespanih noči.”

ALEŠ SORTA


Najbolj brano