Prestiž za publiko in Cerkno

Pihalni orkester Cerkno je niz tematskih božično-novoletnih koncertov lani nadgradil s poklonom kraljema valčkov Johanu Straussu mlajšemu in Slavku Avseniku. Na čelu z imenitnim dirigentom, vsestranskim Andrejem Zupanom in njegovo ženo, sopranistko Natašo Zupan, je uresničil, kar je napovedal: nepozabno glasbeno poslastico!

Poklonu Slavku Avseniku in  Johanu Straussu mlajšemu sta 
skupaj z godbeniki botrovala Andrej in Nataša Zupan.
Poklonu Slavku Avseniku in Johanu Straussu mlajšemu sta skupaj z godbeniki botrovala Andrej in Nataša Zupan. 

CERKNO > Pihalni orkester Cerkno se je s trikrat ponovljenim božično-novoletnim koncertom V objemu valčkov podal med svetovne uspešnice kraljev valčkov in polk: Johana Straussa mlajšega in Slavka Avsenika. Pobudnik poklona velikanoma, dirigent Andrej Zupan , njegova žena - sopranistka Nataša in godbeniki, so s šaljivim, a kakovostnim popotovanjem med Dunajem in Gorenjsko, presegli pričakovanja občinstva.

Koncert s petjem in plesom

Pravzaprav ni šlo samo za glasbeno popotovanje med uspešnicami, pač pa je Zupan vse pospremil z razlago o njihovem nastanku. Od uvodnega Straussovega Cesarskega Valčka prek izbranih Avsenikovih do zaključnih Straussovih Trič trač polk, Bliska in groma ter Na lovu. Skupaj z ženo, mednarodno uveljavljeno sopranistko Natašo, ki je najprej odpela ario Adele iz humorne operete Netopir, je del prizorov tudi odigral. Odlično zlasti vlogo Gabrijela von Eisensteina, osvajalca lastne žene, preoblečene v madžarsko grofico Rosalindo, ki jo je odigrala in zapela Zupanova.

Po Valčkovem pozdravu z Gorenjske in venčku največjih Avsenikovih uspešnic, je odpela in delček skladbe Slovenija, odkod lepote tvoje z možem tudi odplesala.

Lahkotna igrivost valčkov in polk

Kolikor je pač utesnjena, polna osnovnošolska jedilnica dopuščala. Občinstvo je na koncertih pogrešalo le dostojno kulturno dvorano.

Zato je s toliko večjim navdušenjem prisluhnila Zupanovima, ko sta delila izkušnjo doživetja novoletnega koncerta na Dunaju, predvsem pa tudi dolgoletnega sodelovanja z Avseniki. Nataša, ki je z njimi prepevala po Ameriki, je kot narodnozabavna pevka celo začela glasbeno pot. Andrej je bil kot klarinetist večkrat povabljen kot pomoč ansamblu, njegovega očeta Alojza Zupana pa so ob nastanku Ansambla bratov Avsenik celo povabili kot prvega klarinetista. Odločil se je za akademsko pot in mesto prepustil znamenitemu Albinu Rudanu. Globoko spoštovanje do Slavka Avsenika pa je ostalo. Tega je bilo na koncertu mogoče čutiti in Zupan ga je znal prenesti na godbenike. Sočasno tudi lahkotno igrivost, ki je lastna valčkom in polkam.

Glasba, čeprav pisana za večje koncertne, simfonične orkestre, a nič kolikokrat prirejena za pihalne sestave, je izzvenela v mogočen poklon svetovnima prvakoma in v prestiž za občinstvo in Cerkno.

V Avsenikovem koncertnem valčku Pastirček se je na klarinetu, instrumentu, ki ga igra in na akademiji poučuje dirigent Zupan, kot solist suvereno predstavil Tilen Mavri. Očitna kemija med godbeniki in Zupanom pa je koncert zaokrožila v nepozabno doživetje.

SAŠA DRAGOŠ


Najbolj brano