Čas je za zimsko opremo

Znova je tisti čas v letu, ko moramo po zakonu o varnosti cestnega prometa med 15. novembrom in 15. marcem vozila opremiti z zimsko opremo. Kdor se je v notranjost Slovenije odpravil minuli konec tedna, je to zaradi napovedi sneženja že storil. Nekateri Istrani pa bodo izkoristili zakonsko izjemo in pustili avtomobile v “letnih čevljih”.

Pod zimsko opremo sodita bodisi komplet štirih zimskih gum 
z oznako M + S z minimalno globino profila 3 milimetre ali 
komplet letnih gum z enako minimalno globino profila in s 
pripadajočimi snežnimi verigami za pogonski kolesi.  Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Pod zimsko opremo sodita bodisi komplet štirih zimskih gum z oznako M + S z minimalno globino profila 3 milimetre ali komplet letnih gum z enako minimalno globino profila in s pripadajočimi snežnimi verigami za pogonski kolesi.  Foto: Zdravko Primožič/Fpa

KOPER > Pod zimsko opremo za avtomobile oziroma dvosledna vozila z največjo maso, ki ne presega 3500 kilogramov, spadata ali komplet štirih zimskih gum z oznako M + S z minimalno globino profila tri milimetre ali komplet letnih gum z enako minimalno globino profila in s pripadajočimi snežnimi verigami za pogonski kolesi. Oznaka M + S pomeni, da gre za različico gum za Mud & Snow (blato in sneg).

V koprski enoti AMZS Slovenije so imeli minule dni naval voznikov, ki so želeli namestiti zimsko opremo. “Mislim, da večina Primorcev zamenja svoje avtomobilske gume. Za člane AMZS menjava pnevmatik stane 25 evrov, za nečlane pa 42 evrov,” nam je povedal tam zaposleni ter se hitro opravičil, saj je imel polne roke dela.

Vulkanizer, Koprčan Miloš Jerman pravi, da je bila gneča minule dni takšna kot pretekla leta. “Zamenjava pnevmatik se zavleče tudi v zimo,” je še dodal.

V koprskem servisu Axle, kjer menjavajo tudi gume, je direktor Alen Vadnov opozoril, da se vsako leto ponavljajo in se bodo verjetno tudi letos zgodbe ljudi, ki jih presenetijo vremenske napovedi, še posebej takrat, ko vremenoslovci omenijo sneg: “Večina naših strank ima poslovne poti po Sloveniji in se želijo peljati varno, zato tudi zamenjajo letne pnevmatike z zimskimi.”

V praksi je vse manj voznikov, ki so v zimskih mesecih pripravljeni tvegati z letnimi gumami. Dokazano je, da letne gume pri nižjih temperaturah (nekako pod sedmimi stopinjami Celzija) otrdijo in tako na suhi kot na mokri podlagi vozniku ne vlivajo več zaupanja. V primeru, da naletimo na zimske razmere in ne namestimo verig, so letne gume neuporabne in se zavorna pot vleče skoraj v neskončnost.

Na naše vprašanje, kako to, da nekateri Istrani nikoli ne zamenjajo svojih letnih gum in se čez zimo raje držijo krajev južno od Kozine, pa je Alen Vadnov povedal, da voznike deli v dve skupini: “V prvi so tisti, ki se nočejo obremenjevati s težavami na cesti in gume zamenjajo. V drugi skupini pa so tisti, ki resda privarčujejo s tem, da ne kupijo zimskih gum, vendar se obenem očitno hočejo obremenjevati s težavami na cesti. No, takšnih voznikov k sreči med našimi strankami ni.”

V priobalnem območju štejejo kot zimska oprema poletne pnevmatike z globino kanalov najmanj tri milimetre. Priobalno območje pa omejuje meja z Italijo, meja s Hrvaško in ceste mejni prehod Osp-Črni Kal, Črni Kal-Aver, Aver-Gračišče in Gračišče-mejni prehod Brezovica pri Gradinu.

In če se kdo sprašuje, kaj so to zimske razmere, zakon pojasni, da se te pripetijo že takrat, ko se sneg oprijema cestišča, pa seveda tudi ob zasneženem, zaledenelem ali poledenelem cestišču.

ALENKA PENJAK


Najbolj brano