Vsi mopedi skupaj v višji kategoriji?

Predlog poslanske skupine NSi o določitvi najnižje starostne meje za voznike koles s pomožnim motorjem na 14 let in obvezni uporabi čelade do starosti 18 let, ni primeren za nadaljnjo obravnavo v državnem zboru. Tako je odločil odbor za infrastrukturo, okolje in prostor, koalicija pa je pripravila svoj predlog, ki kolesa s pomožnim motorjem v večini premešča v višjo kategorijo koles z motorji.

Mopedistom se obeta obvezna uporaba čelade, registracija 
vozila in zavarovanje. Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Mopedistom se obeta obvezna uporaba čelade, registracija vozila in zavarovanje. Foto: Zdravko Primožič/Fpa

LJUBLJANA, KOPER > “Naredili so kaos, mi pa smo želeli predvsem zaščititi otroke,” je nad odločitvijo odbora DZ za infrastrukturo, okolje in prostor razočaran Danijel Sertič, predsednik koprskega odbora stranke NSi in glavni pobudnik novele zakona o pravilih cestnega prometa.

Od obvezne čelade do evidenčnih tablic

Po predlogu NSi, ki so ga to zimo predstavili tudi na novinarski konferenci v Kopru - problematika koles s pomožnim motorjem oziroma tako imenovanih petindvajsetic je namreč posebej žgoča prav v Istri -, je določal najnižjo starostno omejitev na 14 let, obvezno uporabo varnostne zaščitne čelade do starosti 18 let, evidenčno tablico za vozila in minimalno zavarovanje.

Predloge NSi so podprli tudi na agenciji za varnost prometa. “Če bodo registrske oznake oziroma identifikacija prinesla izsledljivost, bodo vozniki bolj odgovorno ravnali,” meni direktor agencije Igor Velov, ki se mu zdi zavarovanje tovrstnih vozil samoumevno in tudi pošteno do ostalih udeležencev v prometu. “Predvsem pa dodano vrednost pri varnosti v prometu vidimo v uporabi čelade. Zadržek imamo le pri omejitvi starosti, saj bi jo pustili pri 12 letih,” dodaja.

Koalicija s svojim predlogom

“Vlada je naredila konstrukt proti opoziciji,” je zaradi odločitve odbora, da predlog NSi ni primeren za nadaljnjo obravnavo v državnem zboru, prepričan Sertič. “Kljub temu da nas je podprla stroka, so predlagali svoj zakon,” nadaljuje. Koalicija je namreč le dan prej vložila svoj predlog sprememb dveh drugih zakonov, v katerih so določili definicijo kolesa s pomožnim motorjem, ki bo, če bo zakon v parlamentu sprejet, razen električnih in petindvajsetic na pedala, druge mopede izenačil s tistimi v višji kategoriji.

V praksi to med drugim pomeni obvezno dokazilo o izvoru in lastništvu vozila, dokazilo o sklenjenem zavarovanju avtomobilske odgovornosti ter obvezen tehnični pregled in obvezno uporabo čelade. “Glavno je, da smo vlado prebudili, da rešuje ta problem,” je vseeno optimističen Sertič, ki pa meni, da pravila v praksi, tudi če jih sprejme državni zbor, ne bodo veljala pred prihodnjo poletno sezono.

EVA BRANC


Najbolj brano