Trije mostovi že stojijo

Gradnja več kot 16 milijonov vredne obvoznice okrog Ilirske Bistrice se preveša v zadnjo fazo, saj mora biti končana do septembra prihodnje leto. Doslej so izvajalci v grobem že zgradili nekaj ključnih objektov, med njimi dva podvoza pod železniško progo in most čez reko Bistrico. Še pred tem pa je bilo zgrajeno krožišče na južnem izhodu iz mesta.

Novi most čez reko Bistrico je zgrajen do faze, da lahko po njem poteka promet. Foto: Tomo Šajn
Novi most čez reko Bistrico je zgrajen do faze, da lahko po njem poteka promet. Foto: Tomo Šajn

ILIRSKA BISTRICA > Gradnja obvoznice, ki je v zadnjih desetletjih daleč največja naložba v cestno infrastrukturo v bistriški občini, financirana pa bo večinoma z evropskim denarjem, ves čas vzbuja med krajani veliko zanimanje. Predvsem gradnjo in hidravlični potisk 2700 ton težkega betonskega cestnega podvoza pod železniško progo, pa tudi podoben, a manjši podvoz za pešce in kolesarje v Vojkovem drevoredu so ljudje spremljali z velikim zanimanjem.

Za nekatere Bistričane, ki živijo ali delajo ob trasi obvozne ceste, je gradnja marsikdaj povzročila nejevoljo, a dela potekajo kljub vsemu naprej. Kot so nam pojasnili v Direkciji RS za ceste (DRSC), investitorju izgradnje obvoznice, dela potekajo v skladu s terminskim planom z manjšimi odstopanji.

Kmalu še Trnovšek, most pri Rečici pa šele spomladi

Poleg omenjenih treh večjih objektov, ki so v zaključni fazi gradnje, je sedaj na vrsti gradnja prepusta hudournika Trnovšek na spodnjem delu ulice Nikole Tesle v smeri proti Topolcu. Kot smo lahko videli, je na tem delovišču cesta še vedno zaprta za promet, saj obilno deževje otežuje gradnjo prepusta. Deževje pa onemogoča tudi dela na drugih odsekih trase.

Most čez reko Bistrico je zgrajen do faze, ko ga za promet lahko uporabijo stanovalci ob tem delu obvoznice in gradbena mehanizacija. Pač pa se je zamaknila obnova zareškega mostu čez reko Reko pri Rečici, ker - kot sporočajo iz DRSC - je Agencija za okolje zavrnila izdajo soglasja za postavitev začasnega mostu. Ta dela naj bi opravili aprila in maja prihodnje leto.

Asfaltiranje zamuja

V zaključni fazi je tudi ureditev dobrih 70 metrov dolgega podhoda za pešce in kolesarje v Vojkovem drevoredu pri avtobusni postaji. Vodo, ki se predvsem v teh deževnih dneh nabira v podhodu, bodo črpali z ureditvijo črpališča. Do izgradnje obvoznice bo tu potekal promet čez zavarovan železniški prehod, ki pa ga bodo po dograditvi obvoznice odstranili.

Del bodoče obvoznice, dolge 2,5 kilometra, so že prekrili z nosilno asfaltno plastjo, po terminskem planu, ki pa očitno zamuja, naj bi že prejšnji mesec asfaltirali tudi celoten odsek ceste od zapornic v Trnovem do mostu čez Bistrico. Trasa ceste od nekdanje betonarne podjetja Primorje mimo tovarne Lesonit proti Topolcu je v teh dneh gradbišče. Urejajo pa tudi priključek na cesto proti Podgradu, ki bo potekala od mostu čez Reko mimo nekdanjega Lesonitovega obrat Žaga do obvoznice pri parkirišču za tovornjake.

Nekaj hiš bodo porušili

V okviru del bodo porušili nekaj stanovanjskih hiš na križišču Gubčeve in Ulice Nikole Tesle. Iz ene se je stanovalec že izselil, za drugo pa gradijo nadomestno stavbo.

Ker bo pod zapornicami na novo urejeno križišče, se bo prometni režim po izgradnji obvoznice spremenil, saj bo sedanja cesta proti Podgradu zaprta, promet pa bo potekal čez novo križišče pri kamionskem parkirišču.

Po informacijah DRSC sta ureditev in asfaltiranje pločnikov ob obvozni cesti načrtovana za prihodnje leto. TOMO ŠAJN


Najbolj brano