Davkarija vse dlje od ljudi

S 1. julijem bo izvedena temeljita kadrovska in vsebinska reorganizacija davčne uprave v Sloveniji. V 41 občinah bodo davčne pisarne odprte le še dvakrat na teden. Čeprav na Davčni upravi (Durs) zatrjujejo, da ljudem ne krčijo pravic, v občinah opozarjajo, da je takšna centralizacija v škodo ljudi.

Po 1. juliju bo davčna pisarna v Tolminu za stranke odprta le dvakrat na teden;  za informacije bo strankam na voljo le ena uslužbenka, ki bo sprejemala vloge in jih pošiljala v reševanje davkariji v Novo Gorico (na fotografiji), Idrijo in Ajdovščino
Po 1. juliju bo davčna pisarna v Tolminu za stranke odprta le dvakrat na teden; za informacije bo strankam na voljo le ena uslužbenka, ki bo sprejemala vloge in jih pošiljala v reševanje davkariji v Novo Gorico (na fotografiji), Idrijo in Ajdovščino 

PRIMORSKA >V okviru petnajstih davčnih uradov po Sloveniji deluje 41 izpostav, ki pa jih namerava Durs s 1. julijem preoblikovati v davčne pisarne. Te bodo za stranke odprte le dva dni v tednu, polovico manj kot doslej izpostave.

Iz Posočja v Novo Gorico

Na Dursu zatrjujejo, da želijo s tem ukrepom optimizirati poslovanje, izboljšati kakovost storitev in dodatno zmanjšati stroške ter skrajšati čas odločanja v postopkih. A mnogi menijo drugače. “Stroški bodo višji, čas reševanja zadev bo daljši,” je prepričan Zdravko Likar, načelnik upravne enote Tolmin. “Sedaj naši občani iz pisarn upravne enote, s sodišča in od notarja 'skočijo' še na davčno upravo in je zadeva takoj rešena. Po 1. juliju pa davčnih zadev ne bodo mogli več urejati v Tolminu, ampak bodo morali v Novo Gorico,” opozarja.

Spremembe, ki jih bo v Posočje prinesla racionalizacija v Dursu, Likar opisuje tako: po 1. juliju bo davčna pisarna v Tolminu za stranke odprta le dvakrat na teden.

Za informacije bo strankam na voljo le ena uslužbenka, ki bo sprejemala vloge in jih pošiljala v reševanje predvsem v Novo Gorico in v manjši meri v Idrijo in Ajdovščino. V Ajdovščini bodo odmerjali dohodnino, v Idriji najemnine, vse ostale zadeve bodo opravljali v Novi Gorici.

Ostalih pet davčnih uslužbencev v Tolminu bo opravljalo le odmero za stavbna zemljišča za območje vseh štirih upravnih enot, ki spadajo pod novogoriški davčni urad (Tolmin, Idrija, Ajdovščina in Nova Gorica). “Čez dobrih deset let bo zaradi upokojitev le še ena uslužbenka v tolminski davčni upravi. Tovrstnih služb v Posočju ne bo več, ker bodo vse zadeve delali v Novi Gorici,” napoveduje Likar.

Durs: državljani ne bodo trpeli

Kako bo drugod po Primorskem, nam na Dursu niso znali odgovoriti, dober mesec pred reorganizacijo še vedno ne vedo natančno, kako bo reorganizacija vplivala na potek dela na posameznih davčnih izpostavah.

Prav tako še niso ocenili, koliko bodo prihranili z načrtovano centralizacijo. Prepričani pa so, da spremembe ne bodo omejevale pravic državljanom in da ne postavljajo zavezancev za davek z oddaljenih območij v neenakopraven položaj, saj se z vzpostavitvijo davčnih pisarn ohranja prisotnost davčne uprave na vseh obstoječih lokacijah davčnih izpostav. Poleg tega pa je več storitev davčne uprave dostopnih preko spletnih strani in elektronskega poslovanja, zato so na Dursu prepričani, da “državljani zaradi te reorganizacije ne bodo trpeli”. Kaj pa starejši ljudje, ki davčne zadeve še vedno raje urejajo “po starem”, neposredno z uslužbenci, se sprašujejo nasprotniki centralizacije.

PETRA VIDRIH


Najbolj brano