Luksuzna vozila: celo 500 evrov takse

Vlada je včeraj podražila letno dajatev za uporabo vozil v cestnem prometu - tako imenovano cestno takso. Podražitev bo začela veljati 1. novembra, najbolj pa bo prizadela lastnike luksuznih vozil.

Vlada je  podražila cestno takso. Podražitev bo začela veljati 1. novembra, najbolj pa bo prizadela lastnike luksuznih vozil. Foto: Tomaz Primozic/Fpa
Vlada je podražila cestno takso. Podražitev bo začela veljati 1. novembra, najbolj pa bo prizadela lastnike luksuznih vozil. Foto: Tomaz Primozic/Fpa

PRIMORSKA> Cestna taksa, ki jo lastniki plačajo ob registraciji vozila, bo v povprečju višja za skoraj 20 odstotkov. Vlada si obeta, da bo prihodnje leto k stotim milijonom, običajno pobranim od cestne takse, v proračun priteklo še 22 milijonov evrov več denarja. Ker pa uredba začne veljati že 1. novembra, bodo že letos pobrali za 3,68 milijona evrov več, ocenjujejo na ministrstvu za infrastrukturo in promet.

Robert Štok, vodja prodaje audija pri Porsche Koper, poudarja, da višja cestna taksa nikakor ne pomeni, da bodo ljudje kupili manj vozil. Prizadela pa bo lastnike, ki imajo že registrirana vozila. “Ta zakon je med tistimi, ki so še najmanj boleči za povprečnega državljana. Kdor si lahko privošči luksuzni avtomobil, ima tudi 500 evrov za cestno takso,” dodaja Štok.

Odkar je vlada 1. julija sprejela davek na luksuz, se je namreč povsem ustavila prodaja avtomobilov z motorji, ki imajo več kot 2000 kubikov. In ta trend velja za vso EU. “Še tisti, ki bi si takšen avto lahko privoščili, si ga ne kupijo, saj ne želijo izstopati. V Istri pa podjetja zaradi gospodarske krize že dve leti ne kupujejo novih vozil,” pravi Robert Štok.

Bo luksuz pobegnil v tujino?

Aleksander Gerbec, vodja poslovne enote Nova Gorica v družbi Trgo ABC, prav tako opaža, da prodaja luksuznih vozil močno upada. “Medtem ko je prodaja vozil na splošno upadla za 30 do 40 odstotkov, je prodaja avtomobilov v tej skupini prav usahnila; padla je za 60 odstotkov. Ta vozila so vredna nad 40.000 evrov, in davki, ki jih lastniki plačajo, so visoki. Mogoče se bodo zato odločili, da bodo vozila registrirali v tujini in se ne bo v proračun prililo nič od napovedanih prihodkov,” opozarja Gerbec.

Koliko avtomobilov bodo trgovci letos prodali, Gerbec nerad napoveduje: “V Sloveniji je registriranih nekaj več kot milijon vozil. Da bi vozila ohranjala vrednost in varnost, bi morali ljudje na leto zamenjati 60.000 vozil. Mislim, da jih letos ne bomo prodali več kot 35.000.

Dva ostajata, tretji odhaja

Četudi postaja avtomobil vse dražji družinski član, ljudje ne bodo nič bolj naklonjeni javnemu prevozu, meni Štok in dodaja: “Če gledam Novo Gorico, potem ta skorajda ne obstaja. Menim, da bosta pri hiši tudi v prihodnje dva avtomobila. Lahko pa se zgodi, da se bodo ljudje postopoma odpovedali tretjemu družinskemu avtomobilu.”

Kot še ugotavlja, je je statistika glede prodaje avtomobilov prav tako varljiva: “Ne le, da je prodaja avtomobilov letos upadla za več kot 30 odstotkov v primerjavi z letom poprej. Če dodamo, da 40 odstotkov avtomobilov, ki jih registrirajo v Sloveniji, izvozimo v tujino, je prodaja na domačem trgu v primerjavi z letom 2010 padla že za skoraj 70 odstotkov.” Kot pojasnjuje, avtomobile registrirajo pri nas, ker vsaka tovarna želi ohranjati določen tržni delež, s katerim dokazuje svojo prisotnost in identiteto. “Tako torej vozilo registrirajo pri nas, nakar ga kupec odpelje drugam v EU,” poti, ki ohranjajo tržni delež avtomobilskih podjetij, opisuje Štok.

ALENKA PENJAK


Najbolj brano