V Izoli ne pristajajo na popuste za stare barke

Najemnine za komunalne priveze spet razburjajo Izolane. Tokrat jih podžiga napoved, da bodo lastniki tradicionalnih lesenih plovil v mandraču plačali le 20 odstotkov najema. Levji delež bi jim subvencionirala občina oziroma javno podjetje Komunala, ki upravlja s privezi.

Izolski mandrač po mnogih letih spet krasijo lesenjače. Zaradi napovedi o poceni privezu?    Foto: Mirjana Cerin
Izolski mandrač po mnogih letih spet krasijo lesenjače. Zaradi napovedi o poceni privezu?  Foto: Mirjana Cerin

IZOLA> “Ne mislimo sofinancirati nekaterih hobi projektov, pri katerih nismo udeleženi. Vsak naj se sam odloči, kakšno barko bo imel in kolikšne stroške to prinaša. Občani-najemniki privezov na plavajočih pomolih smo se odločili za zmerno velike barke, primerne našim finančnim zmožnostim,” pišejo najemniki privezov za običajna plovila v elektronskem protestnem pismu, ki ga naslavljajo na Komunalo, občinski svet in župana. V njem med drugim navajajo, da je komisija za dodeljevanje privezov za plovila v mandraču in ob Lonki določila zgolj desetodstotni popust.

50 do 80-odstotno subvencioniranje najema za komunalni privez predvideva nov osnutek odloka o občinskem pristanišču, ki ga je občinski svet na zadnji seji obravnaval v prvem branju. Polovičnega plačila naj bi bili oproščeni lastniki lesenih plovil, ki niso tradicionalna. Kar 80-odstotne subvencije pa bi bili deležni lastniki tradicionalnih lesenih plovil, kot so barkin, batana, batelina, bracera, bragoc, čupa, gajeta, guc, kajič, leut, loger, pasara, pelig, maona, štilac, tartana, topo in trabakula.

Veliko nereda in izigravanja

Sporno se jim zdi privilegiranje občanov, oproščenih plačila priveza zaradi opravljanja pridobitne dejavnosti, kot je ribištvo ali turistično prevozništvo oziroma gospodarska dejavnost, ki je že vrsto let ne opravljajo: “Pri malem pomolu (ob mandraču, op. a.) je celo 'gnezdo' bark, za katere nihče ne plačuje najemnine.” Nekaterim naj bi potekla registracija, druge naj bi registrirali samo zaradi subvencije.

Predlagajo, naj najemnino za komunalne priveze v Izoli pravično porazdelijo in pobirajo od vseh najemnikov. Morebitne dodelitve subvencij pa naj bodo obrazložene za vsakega upravičenca posebej.

Direktor Komunale Denis Bele je z vsebino protesta v grobem seznanjen. Poudarja, da mora predlog občinskega odloka še skozi drugo branje, “kar pomeni, da je še čas za določitev končnih subvencij”, in da gre za največ 20 privezov, na katerih bi bili deležni takšnih ugodnosti. Privezi so večinoma že zasedeni. S subvencijami želijo izolskemu mandraču polepšati videz in mu dodatno vdihniti avtohtonost, vendar dopušča, da so previsoke. 20 do 30-odstotne se mu zdijo bolj smiselne. Desetodstotni popusti so že zdaj v veljavi.

Prednost domačinom

Opozarja tudi, da odlok prinaša bistveno novost: prednost za pridobitev komunalnega priveza bodo imela plovila v izključni lasti občanov s stalnim prebivališčem v Izoli. Doslej je zadostovalo, da so bili 50-odstotni lastniki plovil (preostali delež je lahko bil v lasti vikendašev). “Pri prodaji plovil in privezov je bilo doslej veliko izigravanja,” je nedvoumen Bele. Vikendašem bodo poslej namenjali tržne in dnevne priveze in najbrž s tem krili subvencije lesenjačam.

MIRJANA CERIN


Najbolj brano