Težavno sožitje med glasbeniki in uredniki

Primorski glasbeniki se pogosto pritožujejo, da jih radijski glasbeni uredniki zapostavljajo. Prepričani so, da glasbeni izbori radijskih oddaj ne odsevajo kakovosti glasbe, temveč osebne okuse posameznih radijskih ustvarjalcev. Zato smo skušali ugotoviti, kakšna merila imajo radijski uredniki pri izboru glasbe in kaj menijo o kakovosti glasbe domačih avtorjev.

Leo Oblak, Infonet media
Leo Oblak, Infonet media 

Večina ustvarjalcev slovenske lahke glasbe je prepričana, da se jim godijo velike krivice. Pritožujejo se, da jih mediji zapostavljajo, da radijske postaje ne vrtijo njihove glasbe, uredniki pa da jih nalašč spregledajo vsakokrat, ko bi prav oni sodili v njihovo oddajo.

Še bolj kritični so primorski avtorji in izvajalci, ki se čutijo zapostavljene ne le v kontekstu celovite glasbene ponudbe, temveč tudi v okviru glasbenikov iz drugih delov Slovenije. Po njihovih besedah se včasih zdi, da bi za dostop do radijskih urednikov potrebovali prav posebne naveze in prijateljstva, ne glede na kakovost njihove glasbe, da o konkurenci “iz Slovenije” niti ne govorimo. Radijskim urednikom oporekajo vse mogoče, obenem pa jih pozivajo, da njihovim skladbam posvetijo več pozornosti.

Življenje glasbenih “svobodnjakov” seveda še zdaleč ni lahko, primorskih pa še tem bolj, bi lahko povzeli razmere iz njihovega zornega kota. Ne gre namreč samo za nenehno bitko za medijski prostor, temveč tudi za finančne vložke, ki jih od njih terja tržišče, še preden se skladba pojavi v javnosti in se začne praktično že pri izboru samih skladb, če seveda izvajalci niso obenem tudi avtorji svojih popevk.

Avtorji glasbe in besedil namreč svoje avtorske pravice najraje prodajo kar v paketu in bolj poredko pristajajo na pravico do deleža od prodaje glasbenih nosilcev ali predvajanj skladb po radiu. Od izvajalcev zahtevajo, da skladbe odkupijo in s tem v celoti prevzamejo tveganje za morebitni prodajni neuspeh. To pa je šele začetek. Odkupu skladbe sledita snemanje v glasbenih studiih in promocija ob izidu CD, vse to pa terja finančni vložek, ki si ga mnogi ne morejo privoščiti. Zato je vloga radia pri popularizaciji posamezne skladbe še toliko pomembnejša. S pogostim predvajanjem lahko iz skladbe naredi pavi hit, z ignoriranjem pa ga kaj lahko povsem izrine iz spomina glasbenih ljubiteljev.

MAJDA SANTIN, VGP

Kaj o tem pravijo na Radiu Koper, Radiu Capris, Radiu Robin, Radiu Center in Radiu 1, lahko preberete v prilogi Sobota v tiskani izdaji Primorskih novic.


Najbolj brano