Italija zaostruje prometne predpise

Italija zaostruje boj proti alkoholu in mamilom za volanom. Zgornji dom parlamenta v Rimu je danes sprejel vrsto sprememb v prometni zakonodaji s ciljem izboljšanja varnosti na cesti. Novi predpisi bodo stopili v veljavo stopili že 1. avgusta, poroča avstrijska tiskovna agencija APA.

Na počivališčih na avtocestah po 22. uri ne bo več mogoče kupiti žganih pijač, po 2. uri zjutraj pa bo prepovedana tudi prodaja vina in piva
Na počivališčih na avtocestah po 22. uri ne bo več mogoče kupiti žganih pijač, po 2. uri zjutraj pa bo prepovedana tudi prodaja vina in piva 

RIM> Poklicni vozniki in posamezniki, ki imajo vozniško dovoljenje manj kot tri leta, bodo lahko poslej vozili le popolnoma trezni. Poklicni vozniki bodo morali poleg tega ob obnovitvi vozniškega dovoljenja opraviti tudi test glede vsebnosti mamil.

V vseh lokalih v Italiji poslej po 3. uri ne bodo več smeli prodajati alkohola. Na počivališčih na avtocestah po 22. uri ne bo več mogoče kupiti žganih pijač, po 2. uri zjutraj pa bo prepovedana tudi prodaja vina in piva. Lastnikom lokalov na avtocestnih počivališčih, ki te prepovedi ne bodo spoštovali, grozi denarna kazen v višini do 10.000 evrov.

Vozniki, ki bodo v letu dni pridelali 15 kazenskih točk, ker bodo trikrat zagrešili enak prometni prekršek, bodo morali znova opravljati vozniški izpit. Novi predpisi prinašajo tudi dvig kazni za voznike, ki bodo za volanom telefonirali ali ne bodo upoštevali prehodov za pešce.

Mladi vozniki bodo lahko poslej vozili že s sedemnajstim letom, a ob spremstvu odraslih in s posebnim dovoljenjem, da bi si že pred pridobitvijo vozniškega dovoljenja pridobili izkušnje. V skladu z novimi predpisi bo tudi v tako imenovanih mini avtomobilih, ki jih v mestih lahko vozijo že 14-letniki, obvezna uporaba varnostnega pasu.

V Italiji bodo tudi prvič preizkusili črne skrinjice za avtomobile, ki bodo beležile podatke o nesreči. Od tega pričakujejo predvsem pedagoški učinek, saj bo že sam obstoj tovrstne naprave povečal odgovornost voznikov, je povedal italijanski minister za promet Altero Matteoli.

Črne skrinjice naj bi obenem razjasnile vzroke in potek nesreče, tako da ne bi bile več potrebne drage policijske preiskave. Prav tako naj bi s tem privarčevale zavarovalnice in posledično znižale premije.

Varnosti v prometu naj bi po novem več pozornosti posvetili tudi v šolah. Z višjimi kaznimi pa naj bi italijanske oblasti financirale izboljšanje varnosti. Prav tako naj bi modernizirali prometno signalizacijo. STA


Najbolj brano