Padla je odločitev, da stolpa z dvigalom na Markovec ne bo

V koprski občini so dokončno opustili projekt za gradnjo dvigala na Markovec v obliki stolpa, ki sta ga zasnovala arhitekta Massimiliano Fuksas iz Rima in Sandi Pirš iz Ljubljane. Kljub temu obljubljajo, da bodo v prihodnje poiskali primerno in cenejšo vertikalno mobilno rešitev, s katero bi premostili višinsko razliko med obalnim delom in Markovcem.

V koprski občini so se odpovedali že pripravljenemu projektu za 
dvigalo na Markovec in napovedujejo, da bodo v prihodnje 
poiskali drugačno in cenejšo rešitev.  Foto: Nataša Hlaj
V koprski občini so se odpovedali že pripravljenemu projektu za dvigalo na Markovec in napovedujejo, da bodo v prihodnje poiskali drugačno in cenejšo rešitev.  Foto: Nataša Hlaj

KOPER > Po nekaterih ocenah bi prva faza stolpa, ki bi segala 80 metrov visoko, stala najmanj osem milijonov evrov. Kaže, da razmišljanja o pocenitvi naložbe - znižali bi stroške za temelje stolpa, dvigalo pa bi približali klifu - niso obrodila sadov.

Koprski župan Aleš Bržan ocenjuje, da je bil projekt predhodnika Borisa Popoviča “predimenzioniran in bistveno predrag.” Odločitev o opustitvi teh zamisli je sicer napovedal že pred izvolitvijo.

8

milijonov evrov bi stal projekt za stolp z dvigali, ki so ga zdaj opustili

Evropski denar za druge projekte

Iz evropske blagajne so občini za projekt spodbujanja trajnostne mobilnosti odobrili približno tri milijone evrov pomoči. Zdaj bodo denar, ki so ga sprva predvideli za financiranje dvigala, namenili za druge projekte s tega področja.

“Uredili bomo dodatna parkirna mesta v okviru sistema Parkiraj in se pelji Sonce (za poslovno-trgovskim objektom Barka), dopolnili bomo mrežo kolesarskih poti in se lotili drugih manjših projektov, ki so trajnostno naravnani in rešujejo problem mobilnosti,” naštevajo v občinski upravi.

Napovedujejo, da bo predvideno dvigalo v stolpu nadomestila kakšna druga struktura, s katero nameravajo rešiti dostopnost na Markovec in spodbuditi občane k bolj pogosti uporabi alternativnih načinov prevoza. Pojasnjujejo, da preverjajo različne možnosti izvedbe, a odločitve še niso sprejeli.

Odločitev brez finančnih posledic

V preteklosti so se nekateri arhitekti (biro Acma iz Ajdovščine, biro Draft Mateja Mljača) že poigravali z idejo o finančno racionalnejši izvedbi tirne vzpenjače, ki bi jo umestili na pobočje klifa v Žusterni, a so te zamisli ostale na papirju oziroma jih je prejšnje občinsko vodstvo preslišalo.

Bo imela odločitev o opustitvi že potrjene idejne zasnove in projektov biroja Fuksas in StudiaPirss kakšne finančne posledice za občino? Sta arhitekta upravičena do odškodnine? “Ne, odškodnine ne bo treba plačati, ker smo poravnali stroške za že izvedene storitve v skladu s pogodbo,” zagotavljajo v občini.


Najbolj brano