Zadnja prenova pred radikalno spremembo

Pri Audiju so še zadnji prenovili svojo admiralsko ladjo, ki bo čez nekaj let zasijala v novi generaciji. A ta bo povsem drugačna in podprta z električnim pogonom. Medtem kupci tega prenovljenega modela stavijo na dizelski pogon.

Vrh ponudbe pri Audiju, ki ga pooseblja oznaka A8, je bila deležna 
še zadnje prenove. Naslednja generacija bo električna in oblikovno povsem drugačna. Foto: Peter Pirkovič
Vrh ponudbe pri Audiju, ki ga pooseblja oznaka A8, je bila deležna še zadnje prenove. Naslednja generacija bo električna in oblikovno povsem drugačna. Foto: Peter Pirkovič

Do prelomnice nas zagotovo loči še nekaj let, do tedaj pa bo za najzahtevnejše kupce iz visokih krogov skrbela sveže prenovljena osmica z dizelskim, priključno-hibridnim in bencinskim pogonom. Dimenzijsko se prestižna limuzina iz Ingolstadta ni spreminjala. V osnovni izvedbi je dolga 5,19 metra, v karoserijski izvedbi long pa 5,32 metra.

Kot povedo odgovorni pri Audiju, se pri nas večina kupcev odloča za krajšo verzijo. Zunanja podoba prinaša nekaj svežine v obliki novih barv zunanjosti, osvežena je ponudba platišč, malce spremenjena je oblika LED matričnih žarometov in maske, opazno veliko je kromiranih dodatkov, zadek pa krasijo luči z OLED tehnologijo, ki so uvrščene med serijsko opremo.

Odgovorni pri Audiju pravijo, da za zdaj težav pri dobavi teh vozil ni, kar pomeni, da je dobavni rok okrog 90 dni. Če bo vse po sreči, bi letos lahko na slovenske ceste poslali med pet in deset primerkov.

Potovanje v najvišjem stilu

Kratka vožnja po ljubljanskih ulicah v karoserijski izvedbi long, tako za volanom kot na zadnjemu sedežu, je prava poslastica.

V prvi vrsti izjemno udoben potovalnik, ki ima na hrbtišču sprednjih sedežev vgrajena dva 10,1-palčna zaslona, kjer bi se lahko kratkočasil z gledanjem filmov, na naslonu za roke pa so pri Audiju uredili še manjši 5,7-palčni zaslon na dotik, preko katerega upravljamo določene funkcije.

V razkošni potniški kabini ni veliko opaznih novosti, zato pa velja izpostaviti, da je A8 prvič na voljo s paketom S line, ki ga poznamo iz vseh drugih Audijevih modelov. Ta prinaša nekaj več športnega karakterja v obliki črne sprednje maske, večjih platišč, opazni so številni logotipi, nov pa je tudi trikraki volan.

V podaljšani različici L (long) se najudobneje peljeta potnika na zadnjih sedežih. Foto: Peter Pirkovič

Testni A8 krasi oznaka 50 TDI. Glede na očiten zvok motorja ni bilo težko ugotoviti, da je pod sprednjim pokrovom vgrajen trilitrski V6 TDI. Ta je povezan z osemstopenjsko avtomatiko, ki moč 210 kilovatov pošilja na vsa štiri kolesa (pogon quattro). V ponudbi motorjev bosta še bencinska 55 TFSI z 250 kilovati in 60 TFSI s338 kilovati, ki sta opremljena z 48-voltno blago-hibridno tehnologijo, na izbiro bo kasneje tudi priključni hibrid 60 TFSI e s 340 kilovati, paradni konj pa ostaja S8 - edini z V8 motorjem, ki razvija 420 kilovatov moči.

Najcenejši tik pod sto tisočaki

Omeniti velja, da ima audi A8 vgrajene tudi zelo napredne digitalne matrične LED žaromete, ki zmorejo dobro osvetljevati pot in samodejno usmerjati svetlobni snop v smer, ki je za voznika najpomembnejša, in hkrati ne slepiti ostalih udeležencev v prometu.

Zanimiva posebnost je, da se avto s pomočjo zračnega vzmetenja ob vstopu v kabino za pet cm dvigne (tako na eni kot na drugi strani), hkrati pa omogoča vozniku, da ta izven njega preko aplikacije na pametnem telefonu sproži postopek samodejnega parkiranja. V tem primeru mora biti voznik registriran v aplikaciji in ves čas držati digitalni gumb v telefonski aplikaciji.

Ni nepomembno dejstvo, da ima audi A8 seznamu skupno 37 asistenčnih sistemov. Odgovorni pri Audiju pravijo, da za zdaj težav pri dobavi teh vozil ni, kar pomeni, da je dobavni rok okrog 90 dni. Če bo vse po sreči, bi letos lahko na slovenske ceste poslali med pet in deset primerkov. Najcenejši in najbolj priljubljen ostaja dizelsko gnani A8, ki stane 98 tisočakov, najhitrejši S8 pa nosi ceno 143 tisoč evrov.


Najbolj brano