Začetek nove dobe VW

Po več kot dveh letih napovedovanja, kasnejšega zamikanja in ob porodnih težavah, je ID.3 končno pripravljen do te mere, da je zapeljal tudi v slovenske prodajne salone.

Kupci prve izdaje ID.3 first edition dobijo v paketu še kartico za 
omrežje we charge, ki zdaj vključuje še ionity, dobroimetje pa 
obsega 2000 kWh. Foto: Artur Švarc
Kupci prve izdaje ID.3 first edition dobijo v paketu še kartico za omrežje we charge, ki zdaj vključuje še ionity, dobroimetje pa obsega 2000 kWh. Foto: Artur Švarc

ID.3 je prvi od serije novih modelov, ki jih bo Volkswagen v sklopu elektrifikacije uvedel v svojo prodajno paleto. Ob e-upu in električnem golfu (ta se zdaj umika ID.3), je naslednji na vrsti večji ID.4, ki prihaja k nam takoj po novem letu. Sicer ID.3 v dolžino meri 4,26 metra, dva centimetra manj od golfa, ima pa 2765 mm medosne razdalje, kar je 15 centimetrov več od golfa. Zaradi kompaktnejšega pogona so kolesa postavljena bolj na začetek in konec vozila, posledično pa je tudi več prostora za potnike. ID.3 bo na voljo s tremi zmogljivostmi baterije: 45 kWh (pure), 58 kWh (pro) in 77 kWh (pro S).

V enakem razmerju so na voljo tudi motorji s 93 kW, 107 kW in 150 kW. Z najšibkejšo baterijo ID.3 po WLTP pelje do 300 kilometrov, s srednjo 420 kilometrov, najmočnejša 77 kWh pa omogoča do 550 kilometrov dosega. Vsi trije motorji so elektronsko omejeni na 160 km/h, pospešek pa je v razponu od sedem do osem sekund do 100 km/h. ID.3 ima spredaj McPhersonov sistem vpetja, zadaj pa petvodilno zadnjo premo, v katero je vpet tudi kompaktni elektromotor, ki se zavrti do 16 tisoč vrtljajev, tehta pa približno 90 kilogramov. Enostopenjski menjalnik, kot rečeno, poganja zadnji kolesni par. Sprednje zavore so diski, zadaj so se pri VW zaradi nižjih stroškov vzdrževanja odločili za bobnaste.

Polnjenje doma ali na javnih polnilnicah

Baterije za ID.3 v svoji poljski tovarni proizvaja LG, posamezni modul pa tehta 30 kilogramov in ima kapaciteto 6,58 kWh. Garancija na baterije je osem let ali 160.000 prevoženih kilometrov. Še o polnjenju - z izmeničnim tokom najšibkejši ID.3 polni s 7,2 kW, preostala dva Pro in Pro S z 11 kW. Na polnilnici z enosmernim tokom pure omogoča polnjenje s 50 kW (opcijsko 100 kW), pro s 100 kW, pro S pa s 125 kW. Izmenični tok prihaja iz standardnega tip 2 (Mennekes) priključka, za hitro enosmerno polnjenje je tu CCS. V serijski opremi sta oba kabla za javne in domače 220-voltne šuko vtičnice.

V osnovi ima ID.3 LED žaromete spredaj in LED zadnje luči, v višjih ravneh opreme so sprednji žarometi matrični, zadnji pa imajo spremenljivo grafiko. Med sprednjima žarometoma ima ta konfiguracija tudi LED trak. Serijsko je ID.3 opremljen s sistemom za samodejno zaviranje v sili, s funkcijo prepoznavanja pešcev in kolesarjev, aktivnim tempomatom, sistemom za ohranjanje smeri, parkirnim sistemom park pilot in sistemom za prepoznavanje prometnih znakov. Za doplačilo so tu še sistem za nadzor okolice vozila, samodejne dolge luči in še nekaj malenkosti. Med drugim ima ID.3 tudi sredinsko varnostno blazino na notranji strani naslonskega dela sprednjih sedežev.

Paleta vozil še ni popolna

Upravljanje z vozilom je zelo enostavno - vstop je brezkontakten, hkrati ni posebnega gumba za zagon, ročka ob volanu zadošča za premik naprej in nazaj, s pritiskom se sproži parkirni način. Merilniki so digitalni z možnostjo prilagajanja, bogatejše različice imajo tudi HUD zaslon z obogateno resničnostjo. Ker je ID.3 v osnovi zgrajen okoli VW-jevea OS, se bodo te rešitve stalno nadgrajevale z novimi funkcijami.

Prav tako je mogoče nekatere funkcije ID.3 upravljati tudi s posebno aplikacijo we connect ID. First edition je na voljo z začetno ceno 34.162 evrov za osnovno izvedbo in sega do 44.879 evrov za first edition max. Cene že vključujejo do 6000 evrov popusta. Letošnja načrtovana prodaja vozil obsega sedem različic z 58 kWh baterijo in 150-kilovatnim motorjem, cena pa se začne pri 38.207 evrih in 2500 evrih popusta v primeru hišnega financiranja. Najdražji ID.3 tour, ki ima edini 77 kWh baterijo, stane 47.741 evrov, nanj dodajo tri tisočake popusta.

Leta 2021 se bo paleta preoblikovala, najcenejši ID.3 pure bo na voljo z najšibkejšo 45 kWh baterijo in 93 kW motorjem za ceno 30.839 evrov, najdražji ID.3 pro S (77 kWh, 150 kW) pa za 40.530 evrov.


Najbolj brano