Vztrajno sledi svojim premijskim smernicam

Q5 še naprej ostaja eden izmed najbolje prodajanih Audijev, z blago prenovo pa je dobil nekaj oblikovnih in tehničnih izboljšav, da bo na trgu lažje konkuriral tekmecem do uvedbe povsem nove generacije.

Q5 je v Audijevi paleti prodajno priljubljen model, saj se je zanj lani 
odločilo več kupcev kot, na primer, za A3 ali Q2. Pred njim je le 
model Q3. Foto: Peter Pirkovič
Q5 je v Audijevi paleti prodajno priljubljen model, saj se je zanj lani odločilo več kupcev kot, na primer, za A3 ali Q2. Pred njim je le model Q3. Foto: Peter Pirkovič

Q5 je sam po sebi odličen kompromis vsega. V osnovi ima terensko zasnovo, a je hkrati tudi udoben družinsko-poslovni avtomobil, ki z lahkoto premaguje tudi daljše razdalje. S polno 65-litrsko posodo sem brez težav prevozil nekaj več kot 800 kilometrov in pri tem dosegel povprečno porabo sedem litrov in pol.

Testni avtomobil je nosil oznako 40 TDI, kar v Audijevem jeziku pomeni, da je pod sprednjim pokrovom vgrajen dvolitraš, zdaj s 150 kilovati moči in 400 Nm navora, ki ga precizen in uglajen sedemstopenjski samodejni menjalnik po potrebi prenaša na vsa štiri kolesa (quattro). Pogon je, tehnično gledano, večino časa speljan le na sprednji kolesni par, ko pa se razmere na cesti poslabšajo (spolzka podlaga) ali pa je ritem vožnje nekoliko bolj dinamičen, se v delovanje vključijo tudi zadnja kolesa.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4682 mm, 1893 mm, 1662 mm

Motor: dvolitrski dizel s 150 kW (204 KM)

Navor: 400 Nm pri 1750 vrtljajih

Gume: 255/45/R20

Posoda za gorivo: 65 litrov

Cena: 53.150 evrov (z dodatno opremo 75.380 evrov)

4,68 metra dolg velikan s skoraj dvema tonama teže je na cesti vozniško vselej prepričljiv, zračno vzmetenje pa skrbi za zelo umirjen občutek med vožnjo. S prenovo je v motorni del prodrla tudi elektrifikacija, kot nekakšen podporni sistem za učinkovitejšo porabo goriva. Dvolitrski štirivaljnik ima, za razliko od šestvaljnikov, ki imajo nameščen 48-voltni sistem, vgrajeno 12-voltno litij-ionsko baterijo, slednja pa ima nalogo, da vzdržuje nekatere porabnike električne energije, ko se motor med vožnjo izključi in se izvaja tako imenovano jadranje oziroma med čakanjem v koloni in semaforjem.

Prostorna in udobna kabina

Potniška kabina je ohranila premijski značaj, kar potrjujejo vgrajeni materiali in končna izdelava, hkrati pa je armaturna plošča deležna nove generacije multimedijskega sistema (MIB3) z večjim 10,1-palčnim zaslonom na dotik (izginilo je vrtljivo stikalo), medtem ko imajo merilniki znano digitalno platformo, kjer voznik dobi na vpogled vse potovalne podatke. Dodatno mu je omogočeno, da razporeditev teh še po svojih željah ureja.

Upravljanje sistemov preko multimedijskega sistema, ki je vsebinsko bogat, je enostaven za vsakogar, tudi zaradi dejstva, ker je vsa vsebina v slovenskem jeziku. Q5 s svojimi zajetnimi dimenzijami ponuja dovolj prostora za štiri potnike, morda za kratek čas tudi za tretjega na zadnji klopi, zgledno velik in funkcionalen pa je tudi 520-litrski prtljažni prostor, katerega vrata se odpirajo samodejno, s pomočjo zračnega vzmetenja pa si nakladalni rob uporabnik še dodatno zniža.

Ceno mu zvišuje dodatna oprema

Pri Q5 v prenovljeni izdaji velja izpostaviti izjemne matrične LED žaromete, ki ne samo nadpovprečno dobro osvetljujejo pot pred nami, ampak sistem z različnimi tipali poskrbi, da se snop žarometov samodejno in zelo učinkovito uravnava tudi v odnosu do ostalih voznikov. Tako ti kot številni drugi elementi so na seznamu dodatne opreme, to pa mu konkretno zvišuje končno ceno.

Z osnovnih 53 tisočakov se je prodajna cena testnega modela zvišala za več kot 25 tisočakov. Vsekakor visoka cena, a sistem obračunavanja dodatne opreme je pri premijskih znamkah bolj ali manj povsod enak. A vendar, če odmislim ceno, je Q5 še vedno eden izmed najbolj dovršenih izdelkov v svojem razredu.


Najbolj brano