Vsestransko dodelan

A4 velja za nekakšno zvezdo stalnico pri Audiju, ki mu je zadnja prenova prinesla še nekaj svežine, da bo lažje prepričeval krog kupcev, ki avto potrebujejo za poslovne ali družinske namene.

Ob zadnji prenovi so Nemci izpilili še nekaj podrobnosti  in v 
prodajne salone poslali premijsko zasnovan družinsko-poslovni 
avto. Foto: Peter Pirkovič
Ob zadnji prenovi so Nemci izpilili še nekaj podrobnosti in v prodajne salone poslali premijsko zasnovan družinsko-poslovni avto. Foto: Peter Pirkovič

V Sloveniji in tudi drugod po Evropi so karavanske izvedbe že pred leti prevzele povsem dominantno vlogo, česar se zavedajo tudi pri Audiju. Na testu smo tokrat preizkusili model A4 avant.

Voznikovo okolje je še za odtenek bolj digitalizirano, počutje med vožnjo pa je v prvi vrsti udobno.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4738 mm, 1842 mm, 1434 mm

Motor: dvolitrski dizelski motor s 140 kW (190 KM)

Navor: 400 Nm pri 1750 vrtljajih

Gume: 245/35/R19

Posoda za gorivo: 58 litrov

Cena: 48.510 evrov (končna cena z dodatki 66.500 evrov)

Na prvi pogled so se na zunanjem delu zgodili mini oblikovni popravki, s katerimi so oblikovalci še poudarili Audijevo navzočnost. Dimenzijsko ostaja na enakih osnovah, torej v dolžino meri 4,76 metra, dolžina medosja pa je izmerjena na 2,82 metra. Temu primerno se velikost prtljažnika ni povečala (od 495 do 1510 litrov), a ohranja dovolj prostora za vso družinsko prtljago ali celo prevoz morda večje stvari. Nakladalni prag je kakopak dovolj nizek, s preklopom naslona zadnje klopi pa se ustvari zajetno velik prostor za prevoz nekoliko večjih stvari.

Občutek med vožnjo na visoki ravni

Potniška kabina sama po sebi ohranja premijski status. Pri Audiju so poskrbeli za vgradnjo visoko kakovostnih materialov, hkrati v notranjosti uporabnik dobi občutek, da je tudi končna izdelava izjemno natančna in da so se dodatno potrudili pri dušenju vseh zunanjih zvokov. Zvočna izolacija potniške kabine je resnično na visoki ravni.

Ker je moral tudi A4 v korak s časom, je največ pridobila armaturna plošča. Digitalni merilnik, ki ga lahko voznik tematsko prilagaja, ponuja bogato vsebino informacij vezanih na avto, vožnjo ali navigacijo, dodatno pa je A4 pridobil še prostostoječ velik zaslon na vrhu sredinske konzole, ki ga zdaj upravljamo na dotik in ne več s posebnim vrtljivim stikalom.

Edina resna pripomba pri tem je, da upravljanje določenih sistemov za seboj pušča odtise prstov, zato velja imeti s seboj manjšo krpico, da jih občasno pobrišemo. Vsa multimedijska vsebina je v slovenščini, procesorska moč je dovolj zmogljiva, da med preskakovanjem sistem ne zmrzuje, dodatno pa je z njim možno z lahkoto spojiti vse pametne telefone.

Nizko sedenje in sedeži v kombinaciji blaga in usnja, ki zelo dobro oprimejo telesi voznika in sovoznika, ter odebeljen ter spodaj prisekan volan ustvarjajo nekaj športne pristnosti.

Poraba je lahko nizka

A4 avant je odličen sopotnik na dolgih poteh. Karakterno natančen se izkaže, ko gre za vožnjo po zavitih cestah, tih in udoben pa je tudi na avtocestah. V prvi vrsti za vse to skrbi dovršeno podvozje, prilagodljivo vzmetenje, štirikolesni pogon quattro in natančen volanski mehanizem.

Pod oznako 40TDI se skriva dvolitrski dizelski štirivaljnik s 140 kilovati moči, v kombinaciji s sedemstopenjskim samodejnim tiptronic menjalnikom. Hvalevredna kombinacija, ki na eni strani poskrbi za dinamiko (kar 400 Nm navora pri 1750 vrtljajih), ko je to potrebno, na drugi pa za prihranek pri gorivu. Z 58-litrsko posodo za gorivo in z umirjeno vožnjo bi brez težav prevozili 800 kilometrov brez postanka na bencinskem servisu. Povprečje je pokazalo ugodnih 6,4 litra na sto kilometrov.

Končna cena odvisna od dragih dodatkov

Audi A4 v avant izvedbi je med slovenskimi kupci precej priljubljena izbira. Od lanskih 150 prodanih primerkov (letos v prvem polletju 60), jih je bilo nekaj več kot polovica prav karavanov. Ta je kakopak za odtenek dražji od limuzine, a morda oblikovno prijetnejši, vsekakor pa precej bolj uporaben. V našem primeru je bila osnovna cena testnega vozila postavljena na slabih 49 tisočakov, a dolg seznam dodatne opreme, brez katere kupec pač ne zapusti prodajnega salona premijske znamke, kot je Audi, je končno ceno povišal za krepkih 18.000 evrov.


Najbolj brano