Vse več mecenov podpira italijansko kulturo

Vse več mecenov podpira italijansko kulturo. Od začetka veljavnosti tako imenovane bonitete za umetnost leta 2015 - davčne olajšave za pokrovitelje, ki darujejo denar za obnovo in vzdrževanje spomenikov - so zasebniki segli globoko v žepe za promocijo italijanske kulture, je v nedavni bilanci stanja objavilo ministrstvo za kulturo.

Italijansko modno podjetje Fendi je restavriralo vodnjak Trevi v 
Rimu. Foto: Pixabay
Italijansko modno podjetje Fendi je restavriralo vodnjak Trevi v Rimu. Foto: Pixabay

RIM > Od uvedbe bonitete so donatorji prispevali 435 milijonov evrov. Samo v zadnjih šestih tednih so porabili 25 milijonov evrov. To naj bi služilo obnovi različnih kulturnih zakladov, je po poročanju avstrijske tiskovne agencije APA povedal minister za kulturo Dario Franceschini.

Program, ki ga je začela vlada, spodbuja zasebnike k finančni zavezanosti do kulturnih ustanov z davčnimi olajšavami. Davčni dobropis je porazdeljen na tri leta.

Boniteta za umetnost je odličen primer po vsej Evropi, je ocenil minister za kulturo. Večina pokroviteljev je bila v Lombardiji, v kateri je 3235 sponzorjev podarilo 175 milijonov evrov. V Benečiji so darovali 54 milijonov evrov, 1,3 milijona evrov pa v Trentinu v Južni Tirolski.

V zadnjih letih je več luksuznih blagovnih znamk financiralo večje obnovitvene projekte. Italijansko modno podjetje Fendi je restavriralo vodnjak Trevi v Rimu. Draguljar Bulgari je leta 2016 odprl obnovljene španske stopnice, proizvajalec torbic in čevljev Tod's pa je prevzel prenovo Koloseja. Največji svetovni proizvajalec očal Luxottica je financiral obnovo mostu Rialto v Benetkah.

Italijanski kulturni sektor po pisanju agencije APA doživlja preporod. Vlada spet več vlaga v kulturo. V 30 državnih muzejih, ki so po zaslugi reforme iz leta 2014 dobili avtonomijo, so lani zabeležili 55 milijonov obiskovalcev.


Najbolj brano