Vrnitev z novim obrazom in tehnologijo

Toyotina največja limuzina, ki v dolžino meri skoraj pet metrov, bo predstavljala nekakšno zamenjavo za avensisa. Camry, ki ima za seboj bogato zgodovino in sedem generacij, je bil leta 2004 umaknjen iz Evrope, ker nekako ni bil po meri kupca stare celine.

Camry nikakor ni novo ime v Toyotini zgodovini, saj gre za avto, ki 
izven Evrope že desetletja žanje dobre prodajne uspehe. Od leta 
1982 so zabeležili že 19 milijonov prodanih primerkov. Foto: Peter Pirkovič
Camry nikakor ni novo ime v Toyotini zgodovini, saj gre za avto, ki izven Evrope že desetletja žanje dobre prodajne uspehe. Od leta 1982 so zabeležili že 19 milijonov prodanih primerkov. Foto: Peter Pirkovič

A bo camryjev nastop na trgu precej previden, kajti bogati ponudbi vozil v tem segmentu je težko slediti. Temu primerno bo fokus na flotni prodaji podjetjem. Fizičnih kupcev bo manj, saj limuzinski modeli nekako niso prva izbira slovenskih kupcev, za pogon pa bo na voljo samo hibridni pogon sestrskega lexusa. Pravzaprav si camry platformo TNGA K deli prav z lexusovim modelom ES, ki velja za prestižno znamko Toyote, a tudi Toyotin model ni daleč od oznake prestižna limuzina.

Preseneča ugodna poraba

Pot od Ljubljane do Velenja in nazaj proti prestolnici je bil le kratek preizkus in hkrati spoznanje, da je camry izjemno suveren na cesti. Ne nazadnje so mu za evropski trg nadgradili vzmetenje in izboljšali zavorni sistem. Za pogon so mu namenili kombinacijo 2,5-litrskega bencinskega motorja s 131 kilovati in 88-kilovatnega elektromotorja, kjer skupna sistemska moč znaša 218 konjev. Za prenos moči skrbi brezstopenjski samodejni menjalnik, za katerega se zdi, da so ga nadgradili do te mere, da motor ob pospeševanju ni tako huronsko glasen, hkrati pa so razvojniki poskrbeli tudi za izdatno izolacijo potniške kabine.

Glede na to, da smo camryja do končne destinacije gnali bolj ali manj po avtocesti, preseneča zgledna poraba goriva, ki je znašala 6,7 litra. Z manj dinamično vožnjo bi lahko bilo povprečje še vsaj liter nižje, kar ga postavi ob bok uveljavljenim dizelsko gnanim konkurentom. Pri Toyoti najraje omenjajo prav VW passata, mazdo 6, Škodin superb in Fordovega mondea.

Potniška kabina bo voznika in potnike razvajala z udobjem in prostornostjo. Na zadnji klopi je prostora za kolena več kot dovolj, 524-litrski prtljažnik je dovolj velik za vso prtljago, a ima omejitev pri velikosti odprtine za nalaganje, pravo razkošje pa je občutiti na sprednjih dveh udobnih sedežih. Voznikovo delovno okolje je znano iz ostalih Toyotinih modelov in dobro ergonomsko zasnovano. Izbrani so kakovostni materiali, dobra je končna izdelava, pogrešali smo le možnost izbire digitalnih merilnikov in v slovenščino prevedene multimedijske vsebine, a smo na drugi strani navdušeni nad številnimi odlagalnimi mesti, možnostjo brezžičnega polnjenja in izbire vrhunskega JBL ozvočenja. Dodatno je na voljo še desetpalčni headup zaslon in sistem, ki potniško kabino primerno prezračuje, odišavi in poskrbi, da ne bo nastajala plesen in da se v njej ne bodo razvijali virusi ter razne bakterije. Temu pri Toyoti pravijo nanoe oziroma generator ionov.

Varnostna oprema je bogato založena

Camry bo že v osnovnem paketu zelo dobro založen z varnostno opremo. Na voljo bodo vsi pripomočki iz znanega paketa safety sense (prepoznavanje prometnih znakov, opozorilo za nalet, samodejno zaviranje v sili, radarski tempomat, sistem opozarjanja ob nenamerni menjavi voznega pasu, samodejno uravnavanje snopa žarometov). Hkrati je pomembno vedeti, da je bil camry prvič predstavljen januarja 2017 v New Yorku in takrat, na primer, sistem za samodejno zaviranje v sili še ni bil prilagojen, da bi prepoznal kolesarja ali pešca v nočnem času, kar najnovejša Toyotina vozila pač znajo. Skoraj petmetrska limuzina, ki bo med drugim služila kot najnovejše taksi vozilo enega od voznikov v Ljubljani, je v osnovni različici na voljo za 32.400 evrov, njen najvišji vložek po redni ceni pa znaša 38.900 evrov. Če bo šlo vse po načrtih, bi se letos lahko po slovenskih cestah vozilo približno 50 primerkov tega velikega Japonca.


Najbolj brano