Vrnitev v velikem slogu

Opel je pod streho francoskega koncerna dobil nov zagon. Dober primer je nova generacija mokke, ki je naprodaj tudi v izvedbi z električnim motorjem. Letos naj bi jih skupno na naše ceste zapeljalo približno 600.

Opel je predstavil novo generacijo mokke, ki je dobila novo obliko 
in nove motorje, a izgubila možnost štirikolesnega pogona. Foto: Urša Prosenjak
Opel je predstavil novo generacijo mokke, ki je dobila novo obliko in nove motorje, a izgubila možnost štirikolesnega pogona. Foto: Urša Prosenjak

Pred nekaj dnevi smo za volanom mokke odpeljali nekaj uvodnih kilometrov. Med spremembami, ki jih najprej opazimo, je prenovljena maska, za katero so oblikovalci črpali navdih pri nekdanjem modelu manta, krasi pa jo na novo zasnovan Oplov logotip, ki ima zdaj tanjše linije in - kot pravijo pri Oplu - spominja na kos elegantnega ženskega nakita, masko pa zaokrožajo žarometi z LED tehnologijo osvetljevanja.

Novinka je od predhodnice sicer krajša za 12,5 centimetra, a ima dva centimetra daljšo medosno razdaljo, ki se pozna pri prostornosti potniške kabine. V notranjosti se nadaljuje tudi filozofija čistega in jasnega oblikovanja. Pregledno razčlenjena armaturna plošča se osredotoča le na bistveno in vključuje dva široka zaslona, ki sta združena v eno linijo.

Oplovi oblikovalci so sledili načelu “manj je več”. Zagotovili so intuitivno upravljanje sistema, da ga lahko voznik uporablja brez preusmerjanja pozornosti od vožnje. Najpomembnejše funkcije voznik upravlja s krmilnimi tipkami.

Tudi električni pogon

Novost mokke je tudi ponudba pogonskih sklopov. Že ob začetku prodaje bo na voljo tako s povsem električnim pogonom kot tudi z motorjem z notranjim izgorevanjem in je tako prvi Oplov model, ki ponuja to možnost izbire. Elektromotor razvije moč 100 kW (136 KM) in največji navor 260 Nm. Baterija s kapaciteto 50 kWh zadošča za do 324 kilometrov, nova mokka-e pa podpira vse možnosti polnjenja od enofaznega do trifaznega toka z 11 kW.

Konvencionalni motorji bodo na voljo v bencinskih in dizelskih različicah z močjo v razponu od 74 kW do 96 kW, vsi pa bodo opremljeni s turbopolnilnikom, te bo možno kombinirati s šeststopenjskim ročnim ali osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Med inovacijami, na katere so pri Oplu še posebej ponosni, spada sistem osvetlitve s prilagodljivimi intellilux LED matričnimi žarometi s 14 elementi, ki preprečujejo slepljenje drugih voznikov in so edinstveni v tem segmentu.

V serijski opremi je vključenih tudi nekaj aktualnih asistenčnih sistemov, kot je na primer sistem prepoznave prometnih znakov, sistem za pomoč pri ohranjanju voznega pasu in sistem za opozarjanje na nevarnost naleta s samodejnim zaviranjem v sili, ki zna prepoznati tudi pešce.

Najcenejša stane manj kot 19 tisočakov

V novi generaciji mokka ne ponuja več štirikolesnega pogona, saj je bilo v preteklosti za to možnost razmeroma malo zanimanja. Prinaša pa nov paket opreme GS line z izrazito športnim videzom.

V Sloveniji predstavniki Opla načrtujejo prodajo približno 600 primerkov, slabo desetino celotne prodaje pa bodo predstavljale električne različice. Če se cena vstopnega modela giblje pod 19.000 evri, je cena elektrognane mokke še enkrat višja in sicer 38.000 evrov. V to ceno ni všteta državna subvencija. Pri Oplu še pričakujejo, da bo med kupci največ zanimanja prav za mokko elegance z 1,2-litrskim bencinskim motorjem, v povezavi z ročnim menjalnikom.


Najbolj brano