Vožnja v kombiju je lahko čisti užitek

Verjeli ali ne, Mercedesov kombi se uvršča med najbolje prodajane modele te znamke, kar je svojevrstno presenečenje. Vsako leto pri nas prodajo več kot 200 primerkov, med temi je tudi nekaj takšnih, katerih cena poleti v nebo, a v zameno ponudijo veliko razkošja.

Potniški kombiji  niso več samo delovni stroji za prevoz potnikov 
od točke A do točke B. Dober primer vrhunskosti je prenovljeni 
razred V iz Mercedesove zakladnice. Foto: Peter Pirkovič
Potniški kombiji niso več samo delovni stroji za prevoz potnikov od točke A do točke B. Dober primer vrhunskosti je prenovljeni razred V iz Mercedesove zakladnice. Foto: Peter Pirkovič

Testni V300d je bil posebnež. Predvsem z zelo dolgim seznamom dodatne opreme in visoko ceno, a nekajdnevno druženje z njim je bilo pravi balzam za vozniško dušo. V prvi vrsti zato, ker so Mercedesovi strokovnjaki ob prenovi na njem še dodatno izboljšali nastavitve na podvozju, da je bil ta, dolžini 5,14 metra in teži navkljub, na (avto)cesti zelo suveren in odločen.

Del celotne predstave je potrebno pripisati še stalnemu štirikolesnemu pogonu 4Matic, ki skrbi za učinkovit stik z asfaltno podlago in pripomore, da z lahkoto vleče prikolico s skupno težo 2500 kilogramov, saj je bil testni primerek opremljen s snemljivo vlečno kljuko.

Tehnični podatki

> Dimenzije (D/Š/V): 5140 mm, 1928 mm, 1880 mm

> Motor: dvolitrski turbo dizelski motor s 176 kW (240 KM)

> Navor: 500 Nm pri 1600 vrtljajih

> Gume: 255/55/R18

> Posoda za gorivo: 70 litrov

> Cena: 95.501 evro (z dodatno opremo 112.862 evrov)

Dobil je nov dvolitrski štirivaljnik

S prenovo so mojstri pri Mercedesu razredu V namenili navit dizelski štirivaljni motor. V300d je tako oznaka za dvolitrski dizel s spodobno močjo 176 kilovatov moči in 500 Nm navora pri 1600 vrtljajih, ki se na oba para koles prenašajo preko zelo uglajenega devetstopenjskega samodejnega menjalnika. Tehnična kombinacija predstavlja pravi raj za tiste, ki jim je izziv nabiranje kilometrov.

Na avtocesti, kjer zmore krepko preko 210 km/h, je izjemno mehak, občasno se rad malenkostno zaziba, med zavoji pa je kombijevsko natančen, čeprav pri njem ne gre za iskanje dinamike, sicer bodo potniki precej hitro občutili slabost. 240 konjev in dve toni in pol teže prinašata davek tudi pri porabi goriva. Povprečje se je gibalo okrog 9,5 litra, s povečano posodo za gorivo, ki je na seznamu dodatne opreme, pa brez težav brez postanka prevozimo blizu tisoč kilometrov. Razred V je bil deležen nekaj stilske preobrazbe, s katero je Robert Lešnik še bolj poudaril trenutni trend oblikovanja in prepoznavnosti Mercedesovih vozil na cesti.

A bolj kot to uporabnike zanima uporabna in prostorska plat potniške kabine. Voznik ima na visoko postavljenem usnjenem sedežu zelo dober pregled nad vozilom, hkrati pa tudi zelo dober občutek, da sedi v klasičnem avtomobilu. Pri vzvratni vožnji izdatno pomaga širokokotna kamera na zadku.

Bistvo je v potniškem delu vozila

V roke sem dobil testni primerek, ki je bil opremljen s sedežno konfiguracijo 2-2-3, kar pomeni možnost prevoza sedmih potnikov. A precej uživala bi v našem primeru le dva. Vozilo je bilo namreč opremljeno z dvema luksuznima sedežema (počivalnik - dodatek 7930 evrov), ki sta omogočala še številne nastavitve pozicij, da bi bilo sedenje udobno v kar največji meri.

Dodatna luksuzna sedeža imata vlogo popolnega počivalnika, da si potniki med vožnjo lahko odpočijejo. To je najbolj primeren za poslovneže, ki si bodo takšen tip kombija lahko privoščili. (Foto: Peter Pirkovič)

Nemci niso pozabili dodati isofix sidrišč. Do druge in tretje vrste sedežev, ki jih je mogoče v celoti odstraniti - pri tem početju bo potrebna dodatna pomoč - je mogoče vstopati preko drsnih vrat, ki se odpirajo samodejno s pritiskom na gumbe na ključu, notranjem delu B stebrička in na sredinski konzoli.

Še to, potnika na foteljih imata na voljo tudi posebno odlagalno mesto za pijačo, ki jo je možno ogrevati ali ohlajati, za vse ostale potnike pa so na različnih delih razporejeni USB vmesniki za polnjenje prenosnih naprav.

Takšen kombi, kakršen je bil testni primerek, nikakor ni poceni nakup. Cena tega je z dodatno opremo vred postavljena na 112 tisočakov, takšen pa bo v prvi vrsti zanimiv za prevozniška podjetja ali bogate posameznike, ki namesto klasičnega avtomobila z veliko konji in opreme, kupijo zares bogato opremljen kombi, ki ne daje vtisa nastopaštva in ne pritegne pozornosti dacarjev.


Najbolj brano