Volkswagnova elektromobilnost trka tudi na slovenska vrata

Pred nekaj tedni so Nemci v Berlinu razkrili svoje zelo ambiciozne načrte za prihodnost. Največji izziv bo uvedba novih električnih avtomobilov iz družine ID. Prvi s številko 3 prihaja na naše ceste prihodnjo pomlad, zanj pa se je v predprodaji odločilo nekaj več kot sto Slovencev.

 Primer polnilne postaje, ki bo postavljena v garaži ali na parkirnem mestu domače stanovanjske enote. Foto: Peter Pirkovič
Primer polnilne postaje, ki bo postavljena v garaži ali na parkirnem mestu domače stanovanjske enote. Foto: Peter Pirkovič

Navkljub aferi in kaznim, ki so jih doletele iz ZDA in EU, bodo pri Volkswagnu v razvoj elektromobilnosti do leta 2023 vložili več kot 30 milijard evrov, rezultat tega pa bo 70 novih električnih vozil v naslednjih devetih letih in več kot 22 milijonov prodanih vozil po vsem svetu.

V prihodnjih letih še novi člani iz družine ID

Na platformi MEB, ki jo uporabljal tudi preostali del koncernskih znamk, bodo v prihodnjih nekaj letih rojeni še trije novi člani družine ID. Prvemu, ID.3 1st, ki ga prva uradna premiera čaka 10. septembra letos v Frankfurtu, sledijo še ID.Crozz, ID Vizion in ID.Buzz.

Osnova za razvoj Volkswagnove elektromobilnosti je platforma MEB, ki so jo razvijali zadnjih nekaj let in na kateri je bil grajen prvi električni avtomobil nove dobe. Kot zagotavljajo pri Volkswagnu, je ta lahko osnova za različne vrste avtomobilov, ponuja možnost vgradnje dvo- ali štirikolesnega pogona, nima tako imenovanega sredinskega tunela, posledično pa je v teh avtomobilih dovolj prostora za potnike in prtljago.

Največ zanimanja za srednjo zmogljivost baterije

ID.3 bo na voljo s tremi različnimi stopnjami zmogljivosti baterij (45, 58 ali 77 kWh), kar po tovarniških podatkih pomeni doseg od 330 do 550 kilometrov po WLTP lestvici. Po besedah direktorja znamke Volkswagen v Sloveniji Marka Škribe bo največ zanimanja za model s srednjo zmogljivostjo baterije, katere natančna cena v tem trenutku še ni znana. Za model ID.3 1st bo cena postavljena pod 40 tisočaki, za najbolj osnovnega ID.3 pa bo cena nižja od 30.000 evrov. Okvirni načrt je, da se v prihodnjem letu proda približno 500 primerkov modela ID.3, k tej pa je treba prišteti še 200 e-upov in 200 primerkov drugega terenskega člana družine ID, ki kot študija nosi oznako Crozz. Škriba ocenjuje, da bo letos slovenski trg električarjev velik že približno 900 vozil, leta 2025 bi prodajna statistika morda že beležila več kot 8000 prodanih vozil. Pet let kasneje bi pri nas že lahko dosegli letno prodajo približno 18.000 vozil.

Polnili jih bodo zlasti doma ali v službi

Pri podjetju Porsche Slovenija so se še pred prihodom električarja zelo resno lotili projekta elektromobilnosti in ob začetku sprejemanja prvih prednaročil na trg pospremili nov poslovni model za fizične in poslovne uporabnike. Gre za znamko Moon Power, ki so jo sicer izumili Porschejevi avstrijski lastniki (Porsche Holding). Analize, ki so nam jih predstavili, kažejo, da bodo v prihodnje uporabniki električnih vozil svoja vozila večinoma polnili na domačem omrežju ali v službi, le v dobrih desetih odstotkih bodo izbirali javne polnilnice na poti.

V ponudbi so polnilne postaje, sončne elektrarne in hranilniki električne energije za domačo uporabo ali podjetja. Polnilne postaje za domače omrežje zmorejo omogočati polnjenje z močjo 11 ali 22 kW, cena najosnovnejše pa je postavljena na 800 evrov. V ponudbi, tako za fizične kupce kot poslovne uporabnike, imajo na voljo tudi nadgradnjo objekta s sončno elektrarno, ki je povezana s hranilniki električne energije z zmogljivostmi do 45 kWh (domača uporaba) oziroma do 750 kWh, ko je govora o ponudbi za podjetja. Dodatno so za slednja na voljo tudi polnilni sistemi z večjo močjo polnjenja (22 in 24 kW) in s katerimi lahko polnimo baterije dveh avtomobilov hkrati. Za vsak primer posebej bo predhodno potreben obisk strokovnjaka, ki bo ocenil stanje in zmožnost električnega omrežja.

Pomembno je dejstvo, da so polnilne postaje prirejene tako, da na njih uporabnik lahko polni električna vozila tudi drugih proizvajalcev. V kratkem bodo testno opremili nekaj lokacij za domačo in poslovno uporabo, resen začetek trženja pa napovedujejo za jesen, ko bo prihod električnega ID.3 vse bližji.


Najbolj brano