Velikan z veliko mero udobja in zmogljivosti

Mercedes je po prenovi modela GLE pred nekaj meseci v Slovenijo pripeljal prve primerke kupejevsko-terenske verzije tega modela. Že na prvi pogled deluje orjaško velik, oblikovno soroden z ostalimi brati, medtem ko se v potniški kabini prepletata digitalizacija in razkošje.

Pod obliko zunanjosti se je tudi pri tem modelu podpisal slovenski 
oblikovalec Robert Lešnik. Foto: Artur Švarc
Pod obliko zunanjosti se je tudi pri tem modelu podpisal slovenski oblikovalec Robert Lešnik. Foto: Artur Švarc

Druga generacija je povsem drugačna, kot bi ji nekaj vdahnilo dušo. Narejena od začetka in z bistvom. V primerjavi s predhodnikom je medosna razdalja daljša za dva centimetra, je pa še vedno šest centimetrov krajša od klasičnega GLE. Športnost se razkrije predvsem z osem centimetrov nižjo strešno linijo, ki se zaključuje v kupejevski zadek - premišljeno, elegantno in športno. Notranjost je gosposka, baročna in domiselna kombinacija športnih potez in prestižnih materialov, usnja in aluminija. Klasika iz Stuttgarta je pred voznikovimi očmi v obliki dveh 12,3-palčnih zaslonov z digitalnim vsem, kar pravzaprav leto 2021 ponuja. Vsega je tako veliko, da bo treba nekaj več raziskovanja in privajanja. Nekje v zgodovini so avtomobilski razvoj zavzeli tudi informatiki, zanje pa vemo, kako razmišljajo.

Sredinsko konzolo oklepata dva velika ročaja za voznika in sopotnika, če bi s takim velikim kupejem pač peljali po dakarsko. Med njima je pravzaprav le še drsna ploščica in osnovni gumbi za režim vožnje, odmik od tal, kamere in glasnost radia. O drsni ploščici smo že večkrat pisali in zahteva dovolj privajanja, za krajše obdobje, ko smo imeli avto na testu, pa je celo preveč nerodna. Zadnji trije sedeži so v tako veliki kočiji postavljeni tako, da ni težav niti za višje rasle odrasle in njihovega glave. In spomin uide na prvo generacijo in nariše nasmešek. Ne, notranjost Mercedesovega velikega SUV kupeja je kraljevska, z mislijo, da je pred voznikom tam spredaj sicer zmogljiv motor za športne užitke, vendarle pa bodo raje uživali v umirjeni in tihi vožnji. S pogledom navzgor v modro ali kako drugačno nebo skozi veliko panoramsko steklo.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4924 mm, 1947 mm, 1772 mm

Motor: trilitrski dizelski šestvaljni motor z 243 kW (330 KM)

Navor: 700 Nm pri 1200 vrtljajih

Gume: 275/50/R20

Posoda za gorivo: 65 litrov

Cena: 92.900 evrov

Prtljažnika je za 655 litrov, vse je elektrificirano, z gumbom v robu lahko tudi spustimo vzmetenje še za pet centimetrov za lažje nakladanje. S podiranjem sedežev dobimo 1800 litrov prostornine. Prtljažnik pa je večji tudi v primerjavi z neposrednima konkurentoma, X6 in cayenne coupe.

Zmogljiv dizel, zadnji svoje vrste

Mehanika je kraljestvo zase - trilitrski vrstni šestvaljni dizel premore 243 kW (330 KM) in 700 Nm navora, ki ga motor najde že pri 1200 vrtljajih, moč na vsa štiri kolesa prenaša devetstopenjska avtomatika, za kombinacije športnega in udobnega potovanja pa poskrbi zračno vzmetenje. In seveda burmesterjev hi-fi. Kako boste krmili konjiče, je stvar usmeritve, po mestu tam okoli 13 litrov, na daljše razdalje z mirom v duši pa gre seveda tudi lepo pod desetico.

Motor je pravzaprav genialen z navorom, ki se vleče vse od 1200 vrtljajev naprej pa do 3200. Roko na srce, stroj je zelo verjetno ena najboljših tovrstnih kreacij na svetu, če ne celo ... Celotna oprava ni AMG, GLE 63 S z V8 je poglavje zase, ampak tega niti ne potrebujete, AMG paket pa lepo zaokroži podobo, velika 22-palčna kolesa pa sporočajo, da z avtom ni šale, prav tako pa ni šale s kolesi, ko gre za slabše ceste in manj urejene makadame. Sploh ta nizkopresečna kolesa bodo pri nizkih hitrostih v mestih in krajih, ki jih še ni dosegla roka prenove cestišč, poskrbela za malce tresočo in neudobno vožnjo. Vzmetenje pač ne zmore čudežev, če je gume le za vzorec. Ampak to so le podrobnosti.

Po novem letu se je pocenil

Mercedes je novega GLE coupeja dolgo mrcvaril v vetrovniku in naredil najbolj aerodinamično učinkovit SUV, kjer piša zraka okoli kabine ušesa praktično ne bodo zaznala. Ampak, kot rečeno, vozilo ni namenjeno, da bi grozilo malim navitim kombi limuzinam.

Če bi radi s takim avtomobilom posnemali dirkaške užitke, potem bo kak Porsche cayenne boljša izbira. Pri Mercedesu gre za čisti užitek. Novi GLE Coupe je svetlobno leto od predhodnika, še vedno pa velja, da se najbolje počuti na odprtih cestah, občasno morda tudi na makadamu.

In cena? Če je bila še preteklo leto osnovna cena 102.709 evrov, najnovejši cenik, zaradi sprememb pri obračunavanju davka, prinaša pocenitve. Začetna cena izvedbe 400d zdaj znaša 92.900 evrov, potem pa se z dolgo serijo dodatkov, med njimi AMG zunanjost in notranjost ter 22-palčna platišča skupaj sedem tisočakov, povzpne do nekaj več kot 120 tisočakov.


Najbolj brano