Več dinamike in bolj izpiljena podoba

V nekaj tednih tudi k slovenskim Fiatovim trgovcem v prodajne salone pripelje nova različica 500X sport. Slednja prinaša malce drugačno zunanjo podobo, več serijske opreme in zmogljiv bencinski motor. Na kratek preizkus smo se odpeljali k našim zahodnim sosedom.

Rdeča barva mu pristaja več kot odlično, saj postane na cesti še 
bolj opazen.  Foto: Peter Pirkovič
Rdeča barva mu pristaja več kot odlično, saj postane na cesti še bolj opazen.  Foto: Peter Pirkovič

Ko se vozim proti Firencam, da bi novo različico tudi prvič na hitro preizkusil, ni težko opaziti, da so ga Italijani vzeli za svojega. Na cestah jih je veliko. Zato ne preseneča podatek, da je ta že nekaj let prisoten na lestvici desetih najbolje prodajanih modelov v Evropi. Tako navajajo Italijani. Do zdaj so kupci lahko izbirali med različicama urban in cross, v kratkem pa se tej ponudbi pridružuje še nova sport različica.

Odločilen faktor bo videz

Ker kupci povečini avtomobile kupujemo z očmi, so Italijani poskrbeli za nekoliko bolj prefinjen zunanji videz. Zamešali so všečno ferrari rdečo barvo (red seduction), mu nataknili nova 18 oziroma za doplačilo tudi 19-palčna platišča z gumami dimenzij 225/45, za 13 milimetrov so znižali odmik karoserije od tal, nekoliko preuredili sprednji in zadnji odbijač, mu vgradili difuzor in dvojno izpušno cev ter oplemenitili notranjost.

Potniška kabina je bogatejša za dodatke alkantare, usnja, rdečih šivov in športnega volana s prirezanim spodnjim delom. Vse z namenom, da poudarijo športen duh v notranjosti. Športnemu karakterju je deloma prirejena tudi tehnika. Pri 500X sport bodo kupci lahko izbrali 1,3-litrski FireFly 110-kilovatni bencinski turbo motor, ki je povezan s šeststopenjsko avtomatiko z oznako DCT.

Kratek testni krog v okolici znamenitega italijanskega mesta nas pelje skozi številne zavite ceste, kjer mrgoli stacionarnih merilnikov, na kar nas skoraj dosledno opozarja tudi navigacija (uconnect multimedijski vmesnik z osrednjim sedempalčnim zaslonom na dotik). 110 kilovatov primerno diha z željami voznika, nadarjenost natančne vožnje skozi ovinke pokaže tudi podvozje, ki je šlo skozi roke Fiatovih inženirjev. Ti so poskrbeli za nekaj dodatne predelave, kar ima za posledico manj podkrmarjenja.

Kakorkoli že, 500X sport v zavojih dejansko pokaže nekoliko več suverenosti, tudi na račun precej bolj čvrstega vzmetenja in še bolj neposrednega volanskega mehanizma. Bencinski turbo štirivaljnik se lepo vrti in zna pokazati zobe, ko je to potrebno, škoda je le dejstvo, da je v tej kombinaciji samodejni DCT menjalnik edina možna izbira, ki je morda edina šibka točka tega avtomobila.

Paket sport kot nova tržna niša

Komurkoli, ki pozna dogajanje v avtomobilski industriji, je jasno, da avtomobilski proizvajalci iščejo nove in nove tržne niše, da bi prišli do kupcev. Tudi v primeru 500X sporta ni prav nič drugače. Kot glavni razlog, da so se odločili za uvedbo novega modela, navedejo predvsem dejstvo, da je segment C hitro rastoči segment, kjer je letno zabeleženih več kot pol milijona prodanih vozil z motorji, katerih moč se giba okrog 110 kilovatov. S tem je eden od vodilnih mož pri Fiatu imel v mislih predvsem največje evropske trge, kjer je kupna moč veliko večja.

Na slovenskem trgu bo Fiatov 500X sport na voljo čez nekaj tednov. Glede na dejstvo, da bo imel na voljo nekoliko bolj bogat seznam serijske opreme (vključeni tudi polni led žarometi), bo tudi cena temu primerno malenkost višja. Kolikšno bo cenovno odstopanje od različic cross in urban, za zdaj še ni povsem določeno. Novi cenik bo oblikovan v kratkem, obljubljajo pri slovenskem zastopniku.

Kot že omenjeno, nekoliko bolj dodelanega 500X sport je možno izbrati le z 1,3-litrskim motorjem, a to ne pomeni, da paketa sport, ki prinaša bolj všečen zunanji videz, ni možno kombinirati tudi z drugimi pogonskimi enotami modela 500X. Še več, s paketom sport in rahlo preurejenim zunanjim videzom bosta v kratkem na voljo tudi modela tipo in 500L.


Najbolj brano