Varčna in uporabna

Slovenci smo ljubitelji karavanov, kar že vrsto let potrjujejo prodajne statistike. Če k temu dodamo še všečen zunanji dizajn ter primerno pogonsko tehniko, je zmaga na strani avtomobilskega proizvajalca zagotovljena.

Toyota je s korenito prenovo corolle naredila pomemben korak, ki 
se bo poznal tudi pri priljubljenosti. Karavanska izvedba je 
zagotovo primerna izbira za družino, cena pa bo odvisna od izbire 
pogona. Foto: Peter Pirkovič
Toyota je s korenito prenovo corolle naredila pomemben korak, ki se bo poznal tudi pri priljubljenosti. Karavanska izvedba je zagotovo primerna izbira za družino, cena pa bo odvisna od izbire pogona. Foto: Peter Pirkovič

Šef japonske Toyote je že pred časom dejal, da pri njih prihaja čas, ko njihovi avtomobili ne bodo dolgočasni. In imel je še kako prav. Corolla, ki ni več nekakšen nizkocevnik, je zasedla mesto upokojenega aurisa in že na prvi svetovni predstavitvi poskrbela za oblikovno navdušenje. To je bil prvi korak.

Še bolj pomemben je bil podatek, da bo kupcem poleg limuzine in kombilimuzine na voljo tudi karavanska izvedba. Za moje potrebe idealen partner, saj se kot družina veliko potepamo in temu primerno potrebujemo dovolj prostora. 4,65 metra dolga corolla TS z 2,7-metrsko razdaljo med sprednjo in zadnjo osjo ponuja obilo prostora v prtljažniku, katerega vrata se odpirajo samodejno. Ker je avto oblikovan v precej atletskem duhu in temu primerno nizek, se prtljažna vrata dvignejo rahlo prenizko, zaradi česar utegnejo imeti pri nalaganju težave nekoliko višji uporabniki.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4650 mm, 1790 mm, 1435 mm

Motor: dvolitrski bencinski motor s 112 kW + elektromotor

Navor: 192 Nm pri 1500 vrtljajih

Gume: 225/40/R18

Posoda za gorivo: 43 litrov

Cena: 32.300 evrov

Velikost prostora v zadnjem delu sploh ni vprašljiva, saj z osnovnimi 581 litri vanj pospravimo vso potrebno prtljago za štiri potnike, ko pa se pokaže potreba po prevozu nečesa večjega, se v nekaj potezah (preklop naslona zadnje klopi) lahko uredi še veliko več dodatnega prostora. K temu je potrebno dodati še uporabno gumijasto podlago, ki je sicer del dodatne opreme, in zajeten odlagalni prostor dvojnega dna, ki je hkrati idealen za “skrivanje” vrednejših stvari. Vsega skupaj nanese blizu 1600 litrov.

Prostora je dovolj

Lično obdelana notranjost v prvi vrsti postreže z izbranimi materiali, delno športnimi sedeži odetih v kombinacijo usnja in alkantare (omeniti velja, da se precej nizko sedi), pregledno bazo podatkov iz naslova merilnikov, sredinska konzola gosti velik zaslon na dotik z multimedijskimi in hibridnimi vsebinami, ki sicer niso v slovenščini, a kar je za potnike najbolj pomembno, zadnja klop ponuja dovolj prostora za kolena.

Karavan ima namreč za šest centimetrov daljše medosje in je hkrati za 28 centimetrov daljši od kombilimuzine. Dobro počutje med vožnjo morda zmoti le dejstvo, da je okrog voznika preprosto premalo uporabnih odlagalnih mest. Za pogon je bil tudi tokrat v nosu nov in zmogljiv hibridni sklop, ki ga sestavlja dvolitrski bencinski štirivaljnik s 112 kilovati in elektromotor z 80 kilovati. Skupna sistemska moč znaša 132 kilovatov, kar je za takšne vrste avtomobil že precejšnja zaloga.

A vsa ta moč, ki jo razvija hibridni pogon, ni ravno v prvi vrsti. Bolj pomembno je dejstvo, da se corolla pelje (tudi speljuje) tiho, udobno in z veliko mero varčnosti. Sam sem precej kilometrov prevozil po avtocesti, a kljub temu se povprečje ni dvignilo čez 6,5 litra, še bolj ugodno je bilo med vožnjo po klasičnih cestah, kjer so hitrosti nižje, obremenitve stopalke za plin pa precej manjše. V tem primeru sem porabo spravil še za debel liter nižje. Malo za šalo: ko sem se v času preizkusa vračal z Zgornjega Jezerskega proti Kopru, je za prvi del poti računalnik pokazal povprečje le 1,9 litra. Po več kot 150 kilometrih vožnje se je poraba ustalila pri 6,2 litra.

A ima corolla tudi športni program vožnje, kjer zna pokazati suvereno držo med zavoji, bo pa zato povprečje krepko preseglo osem litrov. Brezstopenjski CVT menjalnik poskrbi za nekaj visokih frekvenc štirivaljnika, a precej manj očitno kot pri starem hibridnem sklopu. Temu se gre zahvaliti nekaterim tehničnim popravkom in boljši izolaciji potniške kabine.

Dobro opremljena ni najcenejša

Testni primerek znova sodi v najvišji cenovni razred. Pod okriljem paketa opreme executive, ki ima zares dolg seznam uporabne opreme (tudi vse aktualne varnostne asistence TSS), ta avto stane 32.300 evrov.

Ni najcenejši in ponuja veliko, hkrati pa lahko kupci izberejo manj zmogljiv hibridni sklop ali 1,2-litrski turbo motor. V obeh primerih bo cena občutno nižja. Najcenejšo corollo je možno kupiti za 19 tisočakov.


Najbolj brano