V prvi vrsti za družinsko rabo

Za kratek čas sem preskušal prenovljenega Peugeota 5008, ki je idealen avtomobil za potovanja. Ima zares veliko prostora, dodatna dva skrita sedeža v prtljažniku in varčen dizelski motor.

Peugeot 5008 je dober kompromis med prostornostjo in  udobjem, 
funkcionalnostjo potniške kabine, po tehnični plati pa preseneti 
uglajen dizelski pogon, ki mu je pisan na kožo.

 Foto: Peter Pirkovič
Peugeot 5008 je dober kompromis med prostornostjo in udobjem, funkcionalnostjo potniške kabine, po tehnični plati pa preseneti uglajen dizelski pogon, ki mu je pisan na kožo.  Foto: Peter Pirkovič

Pred nekaj meseci je model 5008 skupaj s tritisočosmico dobil nekaj oblikovne svežine, ki se v največji meri opazi na sprednjem delu: nova zasnova LED žarometov, nov LED dnevni podpis, LED smerniki, nova maska in nov odbijač. Na drugi strani pri njem ohranjajo rdečo nit nedotaknjeno: prostornost in udobje. Obojega je v 5008 v izobilju. Naj začnem pri zadnjem delu avtomobila. Dostop do prtljažnega prostora je mogoč tudi brez dotika. V prenovljeni izvedbi 5008 uporabniku omogoči, da do 610-litrskega odlagalnega prostora dostopa prek elektrificiranih prtljažnih vrat, ki se aktivirajo zgolj z zamahom stopala pod zadnji odbijač. A to seveda ni edina pot, je pa najbolj lahkotna. Vrata, ki bi se lahko še za odtenek dvignila višje, odprejo pot do velikega prostora, z nizkim nakladalnim robom in serijsko vgrajenima sedežema v tretji vrsti, ki sta skrita na dnu.

Dodatna sedeža ne odžirata prostora v prtljažniku

Za večino uporabnikov bosta ta dva sedeža bolj ali manj v skritem položaju in kot taka ustvarjata ravno dno do druge sedežne vrste. Če pa je že potreba za prevoz dodatnih dveh potnikov, je njuna postavitev v delovni položaj opravljena v dveh potezah. Lahkotno in enostavno. A roko na srce, sta bolj zasilne sorte in zaradi dimenzij še najbolj primerna za otroke. Druga sedežna vrsta je sestavljena iz treh dimenzijsko enakovrednih sedežev (vsak je opremljen z Isofix sidriščem). Vsak se posamezno vzdolžno pomika za 15 centimetrov, tudi zaradi dejstva, da se uredi primeren dostop do dveh dodatnih sedežev v tretji vrsti. Nasloni vseh treh se prav tako lahko preklopijo in močno povečajo prostorsko zmogljivost. To pride še kako prav, če je treba natovoriti kolesa ali kak večji predmet iz trgovine.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4641 mm, 1844 mm, 1646 mm

Motor: 1,5-litrski dizelski motor s 96 kW (130 KM)

Navor: 300 Nm pri 1750 vrtljajih

Gume: 225/55/R18

Posoda za gorivo: 53 litrov

Cena: 35.700 evrov (končna cena z dodatki 36.700 evrov)

Pod pokrovom je bil v testnem avtomobilu vgrajen 1,5-litrski dizelski motor s 96 kilovati, povezan z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki moč prenaša na sprednji kolesni par. Med vožnjo prestavlja tekoče, brez nepotrebnih sunkov, morda je malce neodločen le na mestu, ko je potrebno hitro manevriranje. Povsem drugače je na dolgih relacijah, kjer si 5008 prisluži odliko. S polno 55-litrsko posodo goriva lahko prekrižari približno 800 kilometrov. Na avtocestah ponudi tipično francosko mehkobo, kar pa ne pomeni, da ne pozna natančnosti med vožnjo po zavitih običajnih cestah. Še več, zaradi zadostnega odmika karoserije od tal je vožnja po makadamu povsem brezskrbna, čeprav testni model ni imel vgrajenega sistema grip control, ki jo Francozi ponujajo kot nekakšno alternativo štirikolesnemu pogonu.

Nižja cena v primeru financiranja

Volan je resda neobičajno majhen in ga je mogoče nastavljati po višini in globini, a se ne glede na to, da pri moji višini (193 cm) zgornji del obroča prekriva nove 3D digitalne merilnike, po nekaj dneh povsem navadim nanj. Ergonomija voznikovega delovnega okolja je dobro zasnovana. Odlagalnih mest zato ne primanjkuje (uporaben je velik predal med sprednjima sedežema, ki je po potrebi hlajen), sedenje na sprednjih sedežih odetih v blago je še za odtenek bolj udobno kot pri predhodniku, še bolj pa cenim dejstvo, da so izboljšali zvočno izolacijo. A na drugi strani me razočara dejstvo, da so ohranili enako kamero na zadku, ki na osrednji 10-palčni zaslon prinaša ozek kot in nizko kakovost slike.

Prav tako nobenih vidnih izboljšav ne prinaša niti multimedijski sistem (izjema je le DAB sistem, ki je v EU zakonsko pogojen). Redna cena dobrih 36 tisočakov, z vključenimi dodatki v vrednosti okroglega tisočaka, ne odtehta dejanskega stanja, saj se avtomobili, tako kot drugod, tudi pri Peugeotu prodajajo s popusti. Če kupec nakup opravi prek financiranja, kar predstavlja visok delež vseh prodanih Peugeotov pri nas, se končna cena zniža za pet tisočakov. Za 31 tisočakov kupec torej dobi zelo spodoben družinski avtomobil, ki je med drugim tudi serijsko zelo dobro varnostno založen.


Najbolj brano