Ukinili so ga, a ga hitro vrnili nazaj v ponudbo

V začetku letošnjega leta so pri Citroenu sprejeli odločitev, da berlinga s klasičnimi pogoni ne bodo več prodajali. Ker je bil izpad v tem delu Evrope preprosto prevelik, so zdaj s tovarno našli vmesno rešitev in ga ponovno uvrstili v cenike. Pa čeprav kot tovorno vozilo, ki pravzaprav to ni.



 Tretjega januarja letos so pri slovenskem distributerju iz Francije 
dobili sporočilo, da berlinga z dizelskim in bencinskim motorjem 
ni več možno naročati.
Tretjega januarja letos so pri slovenskem distributerju iz Francije dobili sporočilo, da berlinga z dizelskim in bencinskim motorjem ni več možno naročati.  

Berlingo je ime, ki je pri tej francoski znamki zapisano z zlatimi črkami, saj gre za enega najbolj priljubljenih družinskih vozil zadnjega časa. Prvo generacijo so pri Citroenu na trgu predstavili leta 1997, druga izdaja je sledila leta 2008, zadnja in najaktualnejša pa je kupce zapeljala pred štirimi leti. V letu 2019 so jih samo v Sloveniji prodali preko 1100, od leta 1997 pa je v statistiki zabeleženih preko 14 tisoč primerkov. V vmesnem času predstavijo tudi električno različico, a ta zaradi občutnega cenovnega odstopanja trenutno še ni tako prodajno zanimiva. Začetna cena te znaša dobrih 37 tisočakov, medtem ko podaljšana karoserijska verzija XL stane 41 tisoč evrov. Državna subvencija 4500 evrov v teh cenah ni vključena. V obeh primerih je ta opremljen s 100-kilovatnim električnim motorjem in 50 kWh baterijo, kar na papirju omogoča do 280 kilometrov dosega. Polnjenje baterij na hitrih javnih polnilnicah poteka z močjo do 100 kilovatov, preko klasične domače vtičnice pa bo proces polnjenja lahko potekal tudi do 24 ur. Električni e-berlingo se od klasične izvedbe razlikuje predvsem po sprednji zaprti maski, kjer je tudi oznaka E, napis e-berlingo pa krasi zadek vozila. Vse ostalo je bolj ali manj identično klasičnemu modelu, tako pri funkcionalnosti potniške kabine kot pri upravljanju. Le selektor ima dodatno izbiro voznega režima B. Za rekuperacijo. Za zdaj pri Citroenu računajo, da bi v letošnjem letu mesečno našli vsaj pet kupcev.

Omejena funkcionalnost prtljažnika

No, povsem drugačni pa so načrti z obuditvijo klasičnega berlinga. Ta bo zdaj tako fizičnim kot poslovnim kupcem na voljo kot tovorno vozilo s sedeži v homologaciji N1, ki jo predelajo že v tovarni. To pomeni, da bo opremljen s pregradno kovinsko mrežo med potniškim in tovornim prostorom, dodatno bo avto imel gasilni aparat, v primeru nakupa s strani podjetja pa bo stekleni del nadomestilo posebno polnilo. Omenjena verzija ima v drugi vrsti tri ločene sedeže in zanje varnostne pasove (homologiran za pet potnikov), kar prej ni bilo mogoče (homologacija za štiri potnike). Dodatna posebnost te različice je tudi ta, da je zanje predpisan vsakoletni tehnični pregled. Kar se tiče motorizacije, je na voljo zgolj en motor in sicer 1,5-litrski dizel s 74 in 96 kilovati moči. Pri zmogljivejši verziji je možno izbrati tudi osemstopenjsko avtomatiko. Tovarna obljublja, da bo letos za Slovenijo sestavila med 400 in 500 takšnih vozil, začetna cena te s popustom pa je 20.530 evrov z vključenim DDV-jem. Podjetja oziroma samostojni podjetniki si pri nakupu dodatno odbijajo še DDV.

“Novi” berlingo bo opremljen s pregradno kovinsko mrežo med potniškim in tovornim prostorom, dodatno bo avto imel gasilni aparat, v primeru nakupa s strani podjetja pa bo stekleni del nadomestilo posebno polnilo.


Najbolj brano