Toyota Prius na naše ceste zapelje junija prihodnje leto

Avtomobilski salon v Los Angelesu je med drugim postregel s povsem novo generacijo hibridne Toyote, ki je na trgu prisotna že četrt stoletja.

Pri novi generaciji se zdi, da so Japonci precej truda vložili v 
zunanji videz priusa. Za razliko od prejšnjih generacij je novinec 
precej bolj všečne oblike. Foto: Toyota
Pri novi generaciji se zdi, da so Japonci precej truda vložili v zunanji videz priusa. Za razliko od prejšnjih generacij je novinec precej bolj všečne oblike. Foto: Toyota

Ta Toyotin model se je daljnega leta 1997 v zgodovino zapisal kot prvi serijski avto s hibridnim pogonom, ki je v tistem času veljal za poseben inženirski dosežek. Na drugi strani, za obliko tega ne bi mogli trditi. A kljub temu je pri kupcih užival dovolj zanimanja, da so to zgodbo razvijali kar četrt stoletja. Na prvi pogled zunanja oblika avtomobila precej bolj pritegne v primerjavi s predhodniki. Poudarjena je kupejevska zasnova in hkrati minimalističen dizajn, ob tem pa velja izpostaviti, da je skupna dolžina vozila sicer za 46 milimetrov krajša, a so uspeli medosno razdaljo povečati za pet centimetrov, kar pomeni malenkost več prostora v potniški kabini in v prtljažniku. Konkretnejših podatkov za zdaj ne omenjajo, saj v začetku prihodnjega meseca sledi posebna evropska premiera. Potniško kabino so zasnovali povsem na novo in se pri tem zgledovali po modelu BZ4X. Položaj sedenja je nižji, 7-palčni osrednji zaslon na dotik je nameščen neposredno v vidnem polju in vozniku omogoča, da pogled vseskozi ohranja na cesti, hkrati pa se Toyotini razvojniki niso odpovedali klasični menjalni ročici in nekaterim fizičnim gumbom.

Za Evropo samo kot priključni hibrid

Avto je izdelan na znani TNGA platformi in bo za evropske kupce na voljo zgolj z oznako PHEV - kot priključni hibrid. Za pogon so mu japonski mojstri vgradili kombinacijo dvolitrskega bencinskega štirivaljnika in električnega motorja, ki razvijata skupno 164 kilovatov moči (223 KM). Nova generacija priusa ima tudi večji doseg v električnem načinu vožnje, saj ima vgrajeno novo litij-ionsko baterijo s kapaciteto 13,6 kWh. Baterijski sklop so inženirji zdaj vgradili pod zadnjo klop, s tem so dodatno znižali težišče avtomobila in prispevali k nekoliko boljšim voznim lastnostim. V prvi informaciji za javnost so zapisali le, da je doseg v električnem načinu za polovico večji od zdaj še aktualnega priusa. Avto bo po zdajšnjih napovedih kupcem v Sloveniji na voljo junija prihodnje leto, cenika zanj pa še niso oblikovali. PP


Najbolj brano