Tiho prestižno potovanje

Zbrali smo prve vtise za volanom prvega Mercedesovega električarja, ki je v Slovenijo prispel z nekajletno zamudo. Kljub temu lahko zatrdimo, da je še vedno v koraku s časom, saj se pelje zelo udobno in varno, le cena lahko predstavlja težavo.

Model EQC je pravzaprav prvi pravi električni Mercedes, ki je po 
Evropi na trgu že vsaj dve leti, pri nas pa je prišel z rahlo zamudo. 
Tudi zaradi dejstva, ker je naš trg premajhen za ustvarjanje 
dobička.

 Foto: Artur Švarc
Model EQC je pravzaprav prvi pravi električni Mercedes, ki je po Evropi na trgu že vsaj dve leti, pri nas pa je prišel z rahlo zamudo. Tudi zaradi dejstva, ker je naš trg premajhen za ustvarjanje dobička.  Foto: Artur Švarc

Tam nekje, kjer po velikosti najdemo tudi GLE, je doma Mercedesov električni športni terenec. Silhueta izdaja na daleč, kam in h komu sodi, oblikovno pa od sorodnikov z izpuhi odstopa s samosvojo polno masko in obilico LED elementov v lučeh in na maski, ki ob vklopu uprizorijo pravo svetlobno predstavo, povezanimi zadnjimi lučmi in precej posrečenimi retro litimi platišči. Sploh za slednje bodo malce bolj enciklopedični ljubitelji znamke brez težav ugotovili, da so jih nekje nekoč že videli v zelo podobni ali enaki obliki. Notranjost je glede na to, da je EQC na trgu že več kot dve leti in najstarejši svoje vrste, precej bolj klasična in primerna generaciji, ki ji pripada. Električni nasledniki in sploh najnovejši EQ modeli, predstavljeni na IAA v Münchnu, imajo precej bolj vesoljsko armaturno ploščo in inštrumentarij. Po svoje pa je to celo dobro, ker je prehod na drugačen pogon s klasičnih batnih mašinc toliko bolj brezšiven. Hej, Mercedes in vse aktualne pritikline informatike in zabave so seveda prisotne in prebiranje “wikipedie” gospodični, ki jo nadlegujemo z glasom, še vedno gre.

Baterije se lahko zelo hitro polnijo

Tako na prvi pogled bi Miško z zavezanimi očmi sploh ne prepoznal električne drugačnosti, edina opazna reč so lopatke za volanom, ki bi sicer služile za prestavljanje samodejnega menjalnika, pri EQC pa z njimi nastavljamo stopnjo rekuperacije in “drsnosti”, skratka, kako močno bo pogon zaviral, ko spustimo stopalko za plin. Z malce vaje lahko EQC vozite zgolj in samo s stopalko za plin. Sistem ima svoj avtomatski program za rekuperacijo, ki jo prilagaja glede na hitrost spredaj vozečih in naklona ceste. Tako v prometu zavira ali z zavorami ali rekuperacijo. Zanimiv občutek. Ob vsem tem je malce izmuzljiva oprema - pri tem razponu in vložku bi pričakovali tudi sprednjo kamero, pa je ni, električno nastavljive sedeže pa vzdolžno pomikamo s - klasično ročico. Dvakrat se je malce “sfecljalo” kameri zadaj, ki je prikazovala črte (kar lahko pripisujemo kakemu slabšemu kontaktu), med samim fotografiranjem pa je revež obtičal z zategnjeno ročno zavoro, ki je nikakor ni hotel spustiti in šele po večkratnem ugašanji in zagonu avtomobila, se je vse skupaj pustilo prestaviti nazaj v D.

Tehnični podatki

Dimenzije: 4762 mm x 1884 mm x 1624 mm

Motor: 2x električni, skupno 300 kW

Navor: 760 Nm

Zmogljivost baterij: 80 kWh

Doseg: 406 km po WLPT

Cena: 74.197 evrov (z dodatno opremo 84.250 evrov)

Prtljažnika je za 500 litrov, pri čemer je pod dnom bogato skladišče vsega mogočega kablovja. Z običajnim 7,4 kW polnjenjem s konverterjem bo 80 kWh baterija polna v 12 urah, na hitri polnilnici z enosmernim tokom s polnjenjem do 112 kW pa v dobre pol ure.

Draga dodatna oprema

4,76-metrski SUV bolj kot dimenzijsko preseneti s svojo maso - skladišče elektronov naredi svoje in avto ima prazen 2400 kilogramov. To se sicer pri samih pospeških ne pozna bistveno, do stotice elektro tank pospeši v 5,1 sekunde. Je pa občutek, da vozite nekaj težjega, vseskozi prisoten in potreba po hitrosti pomeni tudi hitrejše praznjenje baterije in manjšanje dosega. EQC-ju najbolj pristaja umirjena in užitku namenjena vožnja. Z različnimi režimi vožnje je mogoče te številke lepo prepogibati v eno ali drug stran, a doseg tja do 400 kilometrov ni nemogoč kljub teži. Najboljše od vsega je, da ko potrebujemo odločno prehitevanje, EQC skoči kot na vzmeti in se potem zelo hitro vrne v nezahteven ležerni način vožnje, s katerim je uspelo odpeljati 369 kilometrov, povprečna poraba pa je bila 22,7 kWh. Dva elektromotorja, vsak na svoji osi, s 300 kW moči, predvsem razvajata s 760 Nm zveznega navora. Tu pa je elektrika superiorna vsemu ostalemu in vozniku daje precej izbire načina vožnje, ne glede na navade (in razvade). Cena za električno zvezdo? Osnovna cena je 74.197 evrov, z dodatki pa še deset tisočakov višja, 84.250 evrov.


Najbolj brano