Terenec za izbrane okuse

Včasih je to bil ML, danes nosi oznako GLE. V vseh teh letih je počasi pridobival na dimenzijah in kljub dejstvu, da je res ogromen avto, v Mercedesovi paleti terenskih vozil ni največji. Je pa vsekakor najbolj prepoznaven.

GLE je predstavnik visokega razreda in temu primerno je visoka 
tudi cena. Kdor si ga lahko privošči, bo z njim sproščeno, udobno 
in varno potoval na daljše razdalje. Foto: Artur Švarc
GLE je predstavnik visokega razreda in temu primerno je visoka tudi cena. Kdor si ga lahko privošči, bo z njim sproščeno, udobno in varno potoval na daljše razdalje. Foto: Artur Švarc

GLE sodi v sveto trojico nemških velikih športnih terencev, konkurenta sta mu še tehnofilski BMW X5 in Audi Q7, medtem ko se sam oblikovno uvršča v neobaročno Mercedesovo mehko oblikovno dinamiko s tehničnim prestižem pod pokrovom. Prav zaobljene linije dobro skrivajo 4,92 metra dolžine, se pa dva metra širine za udobje že kar poznata na parkirnih mestih.

S tremi metri medosne razdalje je več kot dovolj prostora tudi na zadnjih sedežih, prtljažnika je enormnih 630 litrov. Oblikovno je precej podoben GLC-ju in manj vešče oko ju lahko sprva tudi zamenja.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4924 mm, 1947 mm, 1772 mm

Motor: dvolitrski dizelski motor 180 kW (245 KM)

Navor: 500 Nm pri 1600 vrtljajih

Gume: 235/60/R18

Posoda za gorivo: 85 litrov

Cena: 69.990 evrov (z dodatno opremo 90.437 evrov)

Digitalizacija voznikovega delovnega okolja

Estetski klasični pristop Mercedesa se najde tudi v notranjosti - od velikih steklenih površin do belega usnja, ki naredi notranjost še bolj svetlo in prostorno. Tehnično je šel tudi Mercedes v korak s časom in GLE ponuja dva zaslona, speta v enotno površino. Levi del je nadomestil merilnike, osrednji ponuja vse funkcije. Tudi ta GLE smo nagovarjali z glasovnim ukazom “Hey, Mercedes”, kjer potem sistem uboga naše ukaze in zna nastaviti in povedati marsikaj, od vremenske napovedi do navigacije. Seveda na žalost le v angleščini, nemščini in nekaterih podobnih jezikih, vendarle pa je zanimivo, ko umetni pameti namesto brskanja po menijih preprosto ukažete, naj nastavi cilj na Ljubljano.

Ker se danes podoba avtomobila programira, UI in UIX mojstri pa predstavljajo vse več članov ekip, so se pri Mercedesu potrudili s podobo menijev in grafike. Še več, spreminjate lahko tudi barvo notranjosti ali nastavite, da se ta menja sama. Ampak to že meji na kič. Minimizirana je tudi sredinska konzola. Ker imajo Mercedesova vozila ročico samodejnega menjalnika tako ali tako na desni strani volana, med sedežema ostaja dovolj prostora za izbiro voznega režima in upravljanja multimedijskih vsebin.

Pomol nad sledilno ploščico služi za naslon zapestja, v zadnjem času so izboljšali tudi odzivnost ploščice, da ne premikamo več radijskih postaj z vsakim nehotenim gibom, se pa še vedno dogaja. Med pripombe lahko dodamo, da so v začetno ceno vključili običajno zaklepanje s ključem. V času ko je vse, sploh pa v tem razredu, narejeno na približevanje, je vlečenje ključa iz žepa rahlo ... staromodno.

Dvolitraš za več kot dve toni pločevine

Pod motornim pokrovom je dvolitrski štirivaljni turbo dizel s 180 kW (245 KM) in 500 Nm navora. Za te prestižne velikane se zdi morda malo, a je vendarle dovolj za spodobno dinamično vožnjo in nekaj poskočnosti, čudežev pa ob 2,2-tonski “mašini” ne pričakujte. Ampak divjanje temu avtomobilu tako ali tako ni položeno v zibelko.

Devetstopenjski samodejni menjalnik, aktivno vzmetenje in tišina v notranjosti sta tisto, kar voznika spomni, da je večji užitek v udobju kot v hitri vožnji. S povprečno vožnjo se poraba giblje med devetimi in desetimi litri. Tudi cenovno se ta srednji dvolitrski dizel v GLE s ceno ne zavihti pretirano visoko. V osnovi stane rdeč evrski bankovec manj kot 70 tisočakov, seveda pa dolg seznam dodatkov vse skupaj pripelje na 90.437 evrov.


Najbolj brano