Takšni avtomobili so redki

Mercedes SL je nastal 1952 kot dirkalni avto, danes je eden najbolj znanih avtomobilov v zgodovini te znamke.

Avtomobila s serijsko številko 1 ni več, zato pa pri Mercedesu skrbno hranijo primerek s serijsko številko 2.
Avtomobila s serijsko številko 1 ni več, zato pa pri Mercedesu skrbno hranijo primerek s serijsko številko 2. 

300 SL je ikona posebne vrste, z dvižnimi vrati in dovršeno aerodinamiko. Zgodba o SL sega v začetek petdesetih let, ko je bil 300 SL narejen kot dirkalnik W194. Konstrukcija je bila zelo lahka, aerodinamika vrhunec tistega časa, tudi zanesljivost je dala v svetu njegovega poslanstva dodaten pomen. Avto je imel vse, kar potrebuje za zmago in je leta 1952 je osvojil praktično vse, kar se je osvojiti dalo - trojno zmago na VN Švice, dvojno zmago na 24 ur Le Mansa in na Panameri ter četvorno zmago na Nurburgringu. Za vtis je poskrbela tudi mat srebrna barva, ki kar kliče po hitrosti. Kratka dvižna vrata, ki so odprla ozko vstopno lino, pa so tako ali tako posebnost v primerjavi s poznejšimi primerki, saj niso segala do pragov, ampak le malo pod šipo. Danes s takimi vrati obstajata le dva avtomobila, tistega z zaporedno številko 2 hranijo v muzeju pri Mercedesu, narejenih pa je bilo vsega deset primerkov. Prvi ne obstaja več, saj ga je Mercedes razstavil in zavrgel, ta drugi pa ima serijsko številko 194 010 00002/52.

Organizirana posebna razstava

Njegova posebnost je, da je bil tako kot številka 1 oblikovan ročno v delavnici Rudolfa Uhlenhauta v Stuttgartu. Vse naslednje so naredili s prešo v Sindelfingenu. Preostalih osem primerkov so tako večinoma uporabljali na dirkah. Ročni nastanek številke 2 razkrivajo tudi vidni vari, ročno so narejeni tudi izpušni sistem in rezervoarja za gorivo in tekočino za pranje stekla. Tudi motor je vgrajen na milimeter natančno. Med filtrom in pokrovom motorja je praktično le slab centimeter. Uspeh W194 je Mercedes prepričal, da so v serijsko proizvodnjo spravili 300 SL Coupe in 1954 še 190 SL roadster. Vse ostalo z oznako SL je legenda. SL s številko 2 so pri Mercedesu 2012 prenovili do potankosti. Šasija je bila zaradi nižanja teže narejena iz zlitine aluminija in magnezija, kar pomeni, da je zelo tanka in krhka, zato so prejšnje prenove pustile nekaj sledi. Posebna razstava, namenjena prvemu SL, bo v stuttgartskem muzeju na ogled od 22. oktobra do srede maja prihodnje leto.


Najbolj brano